.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:01:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACK 2.8 193 KM] Gdzie ma być wpięty reduktor?
PostNapisane: 10.gru.2009 11:20:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam. Problem się zaczął po wymianie termostatu. Stary puszczał i silnik był niedogrzany. Po wymianie przełącza się na gaz dopiero gdy termostat puści na duży obieg. Wcześniej przełączał się po krótkiej jeździe. Nie wiem gdzie leży przyczyna - czy układ zapowietrzony czy coś innego?
Reduktor jest wpięty szeregowo w chłodnicę oleju. Może tak być, czy to nie najlepsze rozwiązanie? Chłodnica oleju jest chyba na małym obiegu, a nie na dużym? Może reduktor posiada jakiś własny zawór odpowietrzający? Ewentualnie jak odpowietrzyć cały układ? Ma się sam odpowietrzyć, czy trzeba mu jakoś pomóc?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Ostatnio edytowano 10.gru.2009 16:49:32 przez nivre, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 13:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Chłodnica oleju w AAH jest w dużym obiegu, i podejrzewam że tak samo jest w ACK.

Reduktor należy wpiąć równolegle w obieg nagrzewnicy i nie inaczej.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 14:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Właśnie nigdzie w necie nie mogę znaleźć schematu obiegu płynu dla silnika V6 30V. Znalazłem tylko dla 2.7 BiTurbo
Obrazek
Być może, że 2.8 30V ma taki sam obieg. Ze schematu tego wynika że chłodnica oleju jest na dużym obiegu? Wg mnie dopóki termostat się nie otworzy, woda nie będzie krążyć przez chłodnicę oleju tylko będzie w niej stać w miejscu.

Reduktor mam z lewej strony za zderzakiem. Do rur nagrzewnicy jest dość długi kawałek. Gdybym chciał to przerabiać, to mogą być takie długie węże?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Ostatnio edytowano 10.gru.2009 15:18:26 przez nivre, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 15:17:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Pewnie, że mogą być. Zasadą jest aby węże dostarczające gaz z parownika do silnika były jak najkrótsze. Przewody wodne włóż w jakąś piankę lub inny izolator ciepła - mniejsze straty temperatury.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2009 10:36:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
A czy w C5 jest na klimatroniku elektrozawór na nagrzewnicę? Bo w C4 był i silnik szybciej się nagrzewał. W C5 nie zauważyłem, żeby występował. Na LPG przechodzi mi po 3km (25stC). Dolot do reduktora zaczyna się przy dolocie na nagrzewnicę, a wylot wpięty jest w powrót ze zbiornika wyrównawczego (nie wiem, kto to wymyślił). Zastanawiam się, czy w ten sposób nie zrobił się jakiś bypass :/

Znalazłem schemat dla 2.8 30V:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Ostatnio edytowano 11.gru.2009 10:43:05 przez krisker, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2009 10:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
A czy w C5 jest na klimatroniku elektrozawór na nagrzewnicę? Bo w C4 był i silnik szybciej się nagrzewał. W C5 nie zauważyłem, żeby występował. Na LPG przechodzi mi po 3km (25stC). Dolot do reduktora zaczyna się przy dolocie na nagrzewnicę, a wylot wpięty jest w powrót ze zbiornika wyrównawczego (nie wiem, kto to wymyślił). Zastanawiam się, czy w ten sposób nie zrobił się jakiś bypass :/


Mógł zrobić, dlatego wepnij reduktor tak jak napisałem wyżej, czy zawór będzie zamknięty czy otwarty, to reduktor będzie ogrzewany.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: