.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 13:16:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?
PostNapisane: 10.gru.2009 12:02:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
W imieniu kolegi zapytuję:
który poprzeczny 1.9 TDI jest najlepszy w sensie awaryjności/osiągów/ceny.
chodzi o silnik w audi A3 i/lub Golf IV/V.
Których unikać ze względu np. na wałki z plasteliny? ;)
ps. jaki jest poprzeczny odpowiednik AWX'a? :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 13:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
1.9 130 ps , a w leonie 150 ps :D są niesamowicie dynamicznie fajnie przyspiesza nic więcej nie potrzeba w tych autkach i tylko takich bym szukał ....

ich starsi bracia na pompie to przy nich muły....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?
PostNapisane: 10.gru.2009 14:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BiLu napisał(a):
W imieniu kolegi zapytuję:
który poprzeczny 1.9 TDI jest najlepszy w sensie awaryjności/osiągów/ceny.
chodzi o silnik w audi A3 i/lub Golf IV/V.
Których unikać ze względu np. na wałki z plasteliny? ;)
ps. jaki jest poprzeczny odpowiednik AWX'a? :):

ARL - 150 KM w wersji quattro w Golfie. W Audi chyba go nie montowano.
Ze starszych na pompie - ASV 110 KM.

Poprzeczny odpowiednik AWX to ASZ.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 14:34:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
ASZ i wszystko jasne.
Ze starszych na VP - ASV, AHF - bardziej trwałe.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?
PostNapisane: 10.gru.2009 15:30:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Baskecior napisał(a):
ARL - 150 KM w wersji quattro w Golfie. W Audi chyba go nie montowano.


Nie ma tego silnika w Audi a szkoda , polecam ARL

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?
PostNapisane: 10.gru.2009 15:38:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion.
Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 18:12:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No pewnie pompki czy nie kuleją. :)
Po za tym to co w kazdym "tedeiku".

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 18:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
przemik napisał(a):
Po za tym to co w kazdym "tedeiku".


Czytaj : DWUMAS :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 18:29:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 18:46:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 19:01:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
spanky napisał(a):
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...


Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje .....

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 21:19:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Gustav napisał(a):
spanky napisał(a):
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...


Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje .....


tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?
PostNapisane: 10.gru.2009 21:24:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BiLu napisał(a):
...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion.
Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego?

Korekcje, bipy, stan sprzęgła, stan dwusekcyjnej pompy paliwa/vacuum, stan kierownic w turbinie obejrzeć poprzednika i przypalać go tak długo aż się przyzna co w autku nie gra. :D Oczywiście testy na szutrowej drodze wskazane, oględziny na kanale , później znów przypiekać własciciela i wymusić zeznania :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 21:25:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
dejf napisał(a):
Gustav napisał(a):
spanky napisał(a):
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...


Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje .....


tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to?


Właśnie mnie to zastanawia , co się stanie jak się nie przekoduje odpowiedniej wartości ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 21:33:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Gustav napisał(a):
dejf napisał(a):
Gustav napisał(a):
spanky napisał(a):
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...


Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje .....


tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to?


Właśnie mnie to zastanawia , co się stanie jak się nie przekoduje odpowiedniej wartości ...

nie strasz :): bo matce zamowilem w/w motul a jezdzila do tej pory swoim ASZ'tem na niemieckim LL. Robi bardzo krotkie dystanse i pomyslalem ze LL nie bedzie za dobry, zreszta nie tylko ja ;)
zobaczymy co wyjdzie po wymianie... spodziewac sie czegos..? czy raczej powinno byc wszystko okay?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?
PostNapisane: 14.gru.2009 10:43:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
BiLu napisał(a):
...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion.
Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego?

Korekcje, bipy, stan sprzęgła, stan dwusekcyjnej pompy paliwa/vacuum, stan kierownic w turbinie obejrzeć poprzednika i przypalać go tak długo aż się przyzna co w autku nie gra. :D Oczywiście testy na szutrowej drodze wskazane, oględziny na kanale , później znów przypiekać własciciela i wymusić zeznania :):

albo znów kupić coś w okolicach Łodzi ;)
autka szuka ten sam kolega, któremu pomogłeś wówczas :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 19:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dwumasy padają częściej jak w słabszych to oczywiste,
zasyfiony egr - cena w dół (panie k..wa co to jest o tuu :): )
w poprzecznych poducha silnika od strony kierownika przeważnie słabsza, nawet można zauważyć że silniki nieco leżą na rufie.
do sprawdzenia wałkek rozrządu w tych pd wycierają się również! - tylko że nikt tam nie zagląda bo jest przekonanie po tdi vp że te silniki są niezniszczalne :D
największe zanotowane różnice we wzniosach krzywek to ok. 2mm :)

jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 19:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Mauzer napisał(a):
jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej :d


ale nie jedzie :) i z tymi 2 litrami bym polemizował... ;)

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 20:39:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
dejf napisał(a):
Mauzer napisał(a):
jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej :d


ale nie jedzie :) i z tymi 2 litrami bym polemizował... ;)


do tego padajace skrzynie ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2009 02:21:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
stfu noobki a może wam fotke pokazać powróżymy jeszcze do tego? :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: