hans napisał(a):
silnik 4cylindrowy nie bedzie pasowal do skrzyni od 5ciocylondrowego.
Będzie pasował - skrzynie od 88 roku są takie same, różnią się tylko przełożeniami, łapami (odkręcane, można zamieniać) i ewentualnie rozmiarem flansz na półośkach. Jeśli koło zamachowe i sprzęgło jest po 88 roku silnik to będzie pasował do skrzyni.
A co do wstawiania 1.8 - skoro wchodzi 2.0 4-cyl, to wejdzie też 1.8, tyle ze musisz mieć do tego osprzęt i łapy (zasadniczo nie ma sensu). Dobre 2.3 kosztuje 500-800 zł, możesz ładować wszystko co miało 5 cyl... Co nie pasuje, np. łapy, to założysz od oryginalnego silnika (uwaga na kółka pasowe - do starszych silników nie pasuje kółko wielorowkowe od AAR - musisz mieć osprzęt na zwykłych paskach, albo przełożyć razem z kółkiem zębatym napędu paska rozrządu).
Nie kombinował bym z zakładaniem 4 cyl. - spali Ci pół litra mniej (albo i nie), a będziesz się wkurzał przy każdym wyprzedzaniu... C4 2.0 (4. cyl) waży 1350 kg, jak wsadzisz silnik od B3, które waży 1020 kg... No cóż, sam sobie odpowiedz... A dobrze zestrojone 2.3 na BLOSie spali Ci 12-14 litrów LPG, przy całkiem przyzwoitej dynamice.
Pozdrawiam