.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:18:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 15:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ustawiłem dawkę na 3,5 mg/H ale dalej to samo. Ale jest wyciek z pompy wtryskowej dzisiaj uszczelniłem wymieniając oringi na zaworze magnetycznym a przy okazji przeczyściłem sitko na nim. Wyciek natomiast jest z uszczelki między nastawnikiem a pompą. Wiem jak go odkręcić i ewentualnie zrobić czyszczenie nastawnika ale boje się jego montażu żeby trafić jak był by nie wpadł w max obroty. Robił to ktoś już sam???

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 18:08:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zrób zdecydowaną rysę od linijki na składaniu pompa nastawnik i następnie zmontuj na ten znak - przy wymianie uszczelek to wystarczająca dokładność, przy ew. demontażu nastawnika do czyszczenia dodatkowo musisz odczytać wartość napięcia w stanie spoczynku i później dokręcając dźwignię ustawić ją tak żeby wartość była taka sama.
ew. na początek dać nastawnik "0.5mm" dalej od głowicy wtryskowej i próbować zapalić jak się uda a nie będzie wolnych to znaczy że można bezpiecznie ustawić na znak wykonany wcześniej , później po nagrzaniu w adaptacji dać 128 i przemieszczając nastawnik na pracującym silnku doprowadzić do dawki 3.5-4.5 po dokręceniu nastawnika.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 13:37:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dzięki za rady po niedzieli biore się do roboty

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 13:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Mialem u siebie to samo
przyczyna poduszki silnika :(
po zalozeniu kompletu uzywek jak reka odjol :D
co najlepsze na starych nie bylo widac sladow zuzycia :?:

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 13:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
u mnie cieknie ropa z pompy więc stawiam że to jest przyczyną, a poduszki sprawdzałem są OK

A gdzie kupić uszczelki do nastawnika bo poszedłem do sklepu motoryzacyjnego i pan zrobił wielkie oczy i powiedział że nie ma i nie będzie. Znalazłem na allegro http://moto.allegro.pl/item799197844_us ... i_tds.html ale nie wiem czy podpasują. Bo jak nie to tylko ASO zostaje.

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 15:17:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zapytaj kolegę Tqmeh gdzie kupić dobre uszczelki bo ostatnio walczył z uszczelkami i jedne nowe były gorsze od zużytych i musiał trzy razy robić operację. Pociła się pompa a na "nowych" lała niemiłosiernie. Więc musiał stare złożyć i dopiero drugi komplet uszczelek pomógł (z innego źródła).
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 19:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
ja niestety nie pozbyłem się ''telepania budą'' mam lewą poduszkę pod silnikiem nieoryginalną, to mi się wydaje być jedną z przyczyn. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: vag pokazuje mi 756 obr/min gdy dodam troszkę gazu do 800obr/min już jest o niebo lepiej a 850obr/min jest już malina nic już nie telepie i właśnie mam mam jeszcze podejrzenia co do układu paliwowego (pompa, wtryski, dawka paliwa, kąt wtrysku)
Zakupiłem już właśnie tester z tego powodu ale jeszcze nie wiem jak nim zrobić logi.
Jak by ktoś miał instrukcje krok po kroku jak zrobić logi z góry dzięki. (te z forum są dla mnie nie zrozumiałe)

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 20:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
szakaloo podnieś sobie dawkę paliwa dla wolnych obrotów i ustaw je na 850 obr/min ja tak zrobiłem dla chwilowego załatwienia sprawy bo też telepie budą tak przy 750obr/min

Dla zainteresowanych kpl uszczelek do nastawnika firma Bosch
nr katalogowy 1 461 015 303
nr katalogowy 1 460 206 305

całość koszt 14 zł

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 22:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
riki76 napisał(a):
szakaloo podnieś sobie dawkę paliwa dla wolnych obrotów i ustaw je na 850 obr/min ja tak zrobiłem dla chwilowego załatwienia sprawy bo też telepie budą tak przy 750obr/min


to nie chwilowo tylko docelowo, pracuje płynniej i przy delikatnym ruszaniu ma zapas

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2009 15:56:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dzisiaj wymieniłem uszczelki pod nastawnikiem i dekielkiem nastawnika. Robota prosta ale wymaga dużo precyzji szczególnie przy montażu nastawnika tak by znalazł się na poprzednim miejscu, bo mimo wykonania znaków to mikronowe przesunięcie nastawnika jest już odczuwalne zmianą dawki paliwa a co za tym idzie nierówną pracą silnika. Ale wymiana uszczelek na nowe dała rezultat, już nie cieknie.

Niestety nie pozbyłem się problemu "telepania budą'', kąt wtrysku - OK, pompa wtryskowa szczelna, dawka paliwa 3,5 mg/H na wolnych obrotach, poduszki pod skrzynią biegów nowe, zostają poduszki pod silnikiem ale i te sprawdzałem z kanału od spodu, więc co jest grane.


Zrobiłem logi proszę o analizę
Grupa 000 Statyczne
Obrazek

Grupa 001 Statyczne
Obrazek

Grupa 003 Statyczne
Obrazek

Grupa 004 Statyczne
Obrazek

Grupa 007 Statyczne
Obrazek

Grupa 013 Statyczne
Obrazek

Grupa 000 Basic Settings
Obrazek

Grupa 004 Basic Settings
Obrazek

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 10:58:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2009 10:53:40
Posty: 1
Mam u siebie ten sam problem, ale jeszcze nie doszedłem do przyczyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2009 20:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Czyżby nie było mądrego do moich logów?

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2009 21:03:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jak dla mnie regulacja poprawna wielkości dawki na wolnych, jak również kąta wtrysku (ja ustawiam nawet wcześniejszy).
Problem z korektami są bardzo duże, ujemne i mają spory rozrzut - wygląda to na kiepskie rozpylenie (jeżeli dymi) lub nawet zakoksowane końcówki wtryskiwaczy.
Ja bym sprawdził rozpylenie na jakimś zwykłym próbniku do końcówek jedno sprężynowych.
Można też pomyśleć o jakimś agresywniejszym środku myjącym do aparatury wtryskowej, lub chociaż paliwie z większą ilością dodatków myjących - np V-power diesel.
Jak nie będzie poprawy a na próbnik nie wykaże zatkanych otworków to będzie trzeba pomyśleć o wymianie końcówek (ew. regeneracji pompy).
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2009 20:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kupiłem środek do czyszczenia wtrysków do diesla trochę pochulam na nim i zobacze czy cos się zmieni. Tankuje paliwo tylko na Shellu więc kichy nie ma z paliwem no ale może jak tak mówisz zakoksowane końcówki zobaczymy. A ten próbnik do końcówek to samemu mogę sprawdzić czy nie bardzo?

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 06:50:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli tylko u jakiegoś mechanika masz dostęp do próbnika to możesz sam ocenić czy równomiernie rozpyla "na oko" i czy wszystkie otworki są "czynne".
Spokojnie jeżeli masz oczy to zobaczysz czy równe są strumienie z każdego otworu rozpylającego.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2009 12:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Chcę się podzielić z klubowiczami wiedzą na temat "wibracjami silnika na wolnych obrotach" a mianowicie pozbyłem się tego problemu dodając środka czyszczącego wtryski wlewając go do baku przy tankowaniu. Wcześniej robiąc logio Vagiem w bloku 013 odchyły od normy były dość spore (skany wyżej) po przejechaniu na środku do czyszczenia ok 200km korekcje na bloku 013 zeszły od -1,5 do -0,5 i silnik zaczął płynnie pracować. Pewnie pojeżdże trochę więcej to zejdzie jeszcze niżej. Tak więc czyścić wtryski......Pozdrawiam.

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: