.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 07:39:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 AEL] Kto samemu ustawia kąt wtrysku?
PostNapisane: 25.lis.2007 11:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Pytanie do posiadaczy AAT i AEL.

Jak w AEL'u ustawić precyzyjnie kąt wtrysku? Baskecior coś kiedyś pisał ale podał opis dla młodszych czterocylindrowych kuzynów z pompą wtryskową umieszczoną od frontu.
W AEL'u jest ona z tyłu na osobnym pasku.
Pytania:
- Czy też można poluzować jakieś śruby i "ruszać" samą pompą? A może ma ktoś jakieś zdjęcia?
- Czy można ustawiać na włączonym silniku obserwując wykres "tdi timing"?

Pozdro.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Ostatnio edytowano 25.lis.2007 12:56:25 przez kosma_sz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 12:14:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Można

Są 3 śruby,w tym jedna imbusowa do której jest ciężkie dojście. Wykręcasz 2szt. te imbusową luzujesz i przestawiasz pompę w stronę silnika(wtedy zwiększasz wyprzedzenie, czyli kąt na Vagu rośnie). Ustaw 65 na zablokowanym i poskręcaj, będzie GIT.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 12:52:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
RESO?

Na włączonym silniku to robić?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
Reso, nie przestawiales sam tego, prawda?
jak poluzuje te 3 sruby o ktorych piszesz to nawet na milimetr u to nie drgnie:)

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 23:27:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Tak się składa że ustawiałem to sam kilka razy.

Może nieuważnie przeczytałeś ale jest tam napisane że dwie musisz wykręcić (zostaje tylko ta imbusowa) i wtedy ruszasz pompa.
Robiłem to na włączonym silniku (tylko w miare delikatnie)

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 11:50:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
RESO napisał(a):
Tak się składa że ustawiałem to sam kilka razy.

Może nieuważnie przeczytałeś ale jest tam napisane że dwie musisz wykręcić (zostaje tylko ta imbusowa) i wtedy ruszasz pompa.
Robiłem to na włączonym silniku (tylko w miare delikatnie)


O to mi chodziło. Dziękuję bardzo :) RESO? Nie zrobiłbyś mi zdjęć tych śrub? Może opracujemy wątek pt. ustawianie kąta wtrysku w AEL/AAT. Mogę nakręcić mały filmik też, z moich prób oczywiście.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 13:04:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Samym napinaczem paska pompy wtryskowej mozna przyspieszyc lub upoznic kat wtrysku w graniach + - 7 . Luzniejszy przyspiesza kat wtrysku.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 13:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Jack napisał(a):
Samym napinaczem paska pompy wtryskowej mozna przyspieszyc lub upoznic kat wtrysku w graniach + - 7 . Luzniejszy przyspiesza kat wtrysku.


Ok. A co z trwałością paska? Ja muszę opóźnić czyli pasek trzeba naciągnąć. Jak ustalić optymalne naprężenie?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 13:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2007 14:48:58
Posty: 15
Lokalizacja: krakow
trzeba poluzowac 4 sruby a nie 3,nie trzeba ich calkiem wykrecac tylko poluzowac i na pracujacym motorze ustawic.3 sruby w tym 1 imbusowa od strony kola i 1 z nakretka kolo przestawiacza kata


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 21:42:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
RESO ma racje. Wystarczy poluzować 3 śruby, Imbusowej do której jest trudny dostęp można wcale nie ruszać. Najlepiej użyć brechy do opóźniania i gumowego młotka do przyspieszania. Opóźniasz obracając zgodnie ze wskazówkami zegara patrząc od przodu autka. Przyspieszasz zbliżając pompę do głowicy.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2009 15:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
panowie w jakiej grupie i jakiej pozycjo mogę sprawdzić kat wtrysku czytałem coś ze jest to grupa normalna 000 i druga pozycja tak ?? wyczytałem również ze można coś sprawdzić w tditiming ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2009 20:54:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 16:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam szanownych kolegów !!!
Nadeszła zima i autko przy temperaturze -12 bardzo źle odpala
Niżej zamieszczam link do odczytu z vag tak jak wyżej opisał kolega, możecie wskazać która kolumna (druga czy trzecia )to kąt wtrysku
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1d98add7e8
Jaka powinna być optymalna wartość aby autko odpalało bez problemu
Czy przez to co widać na foto można powiedzieć że to właśnie jest przyczyna nie złego odpalania ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 16:33:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Druga pomijajac "TIME STAMP".

Zaplon masz za wczesny. Moze przez to gorzej odpalac.
Najlepiej ustawic tak zeby wartosc we wspomianym poly oscylowała 60-65
Oczywiscie calą akcje przeprowadzamy na goracym motorze.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 18:54:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Czyli robimy tak ;
Rozgrzewamy motor do 90oC i później wykonujemy czynności opisane jak wyżej tak ? Gdzieś na tym forum wyczytałem że wartość optymalna dla aela to 75 . Ale jeśli nikt tego nie potwierdza ustawie jak radzi kolega miedzy 60-65 .

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 22:14:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Oczywiscie calą akcje przeprowadzamy na goracym motorze.

i w trybie BS (oczywiście) i nie zapomnij o 4-tej śrubie(Pod rozdzielaczem) bo rozwalisz pompę a kąta nie zmienisz. Śmiało można regulować na pracujący motorze. A ha i ustaw 75, a nie pożałujesz(choć przy 65 też "bangla").

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 08:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Luzujemy wszystkie 4 śruby ? Było by bardzo przydatne jak by ktoś jakieś fotostory załączył

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 08:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Mozesz tez ustawic kolkiem napedu pompy
tylko to juz duzo precyzyjniejsza robota

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 20:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Mozesz tez ustawic kolkiem napedu pompy

sorki ale VAG na pewno jest bardziej precyzyjny!!!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 22:43:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
exterminal69 napisał(a):
Czyli robimy tak ;
Rozgrzewamy motor do 90oC i później wykonujemy czynności opisane jak wyżej tak ? Gdzieś na tym forum wyczytałem że wartość optymalna dla aela to 75 . Ale jeśli nikt tego nie potwierdza ustawie jak radzi kolega miedzy 60-65 .

65 jednostek. Sprawdzone wielokrotnie :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: