.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 06:39:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2,5 V6 2002 problem z odpaleniem
PostNapisane: 20.gru.2009 20:18:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2009 19:21:29
Posty: 6
Witam!

Mam taki problem, nie dawno nabylem audi i nigdy wczesniej nie mialem diesla wiec nie wiem o co moze chodzic. Autko po kupnie na nastepny dzien jakos nie bardzo chcialo odpalic, trzeba bylo krecic mniej wiecej 3x5 sek zeby odpalil. Jak juz odpalil kazde nastepne odpalanie silnika bylo bez problemowe. Teraz auto postalo dwa dni na tych mrozach wiec chcialem odpalic, niesety sie nie udalo :( Zapala sie kontrolka oleju i piszczy a nie wiadomo skad wydowywa sie jakis swad (jakby cos sie tlilo) Macie moze jakies pomysly co to moze byc ?? Z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 21:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
świece podgrzewałeś jak odpalałeś co tak nie bardzo chciał odpalić ?
sprawdź świece, a ten smrodek to może przypalił się rozrusznik od tych prób odpalenia ( nie wiem to gdybanie, za mało informacji)

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 21:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2009 19:21:29
Posty: 6
wlasnie podgrzewalem swiece po kilka razy tylko nie wiem jak sprawdzic czy faktycznie sie grzeja?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 21:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
klakier255 napisał(a):
wlasnie podgrzewalem swiece po kilka razy tylko nie wiem jak sprawdzic czy faktycznie sie grzeja?
zmierz pobór prądu przez nie i czy w ogóle prąd dochodzi do nich

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 21:47:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2008 16:46:23
Posty: 37
Lokalizacja: Olsztyn
Najczęstszą przyczyną problemów z odpalaniem jest zapowietrzanie się układu paliwowego z reguły spowodowane jest sparciałymi przewodami powrotu paliwa, oraz wieloma innymi np. nieszczelny filtr paliwa, problem z pompką w zbiorniku, nietrzymający zaworkiem powrotnym w pompie VP44.
Teraz najważniejsze jest abyś go odpalił, więc najpierw proponował bym odpowietrzyć układ paliwowe według opisu carlnovy:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=vp44

wiem że jest z tym trochę zachodu ale warto zrobić to porządnie bez narażania serca silnika (czyli VP44).
Jak silnik odpali wtedy sprawdź czy w wężyku między filtrem paliwa a pompą wtryskową nie ma pęcherzyków powietrza, jeśli są musisz znaleźć nieszczelność i jak najszybciej ją usunąć. Powietrze zabija pompę paliwa.

_________________
A6 C5 2,5TDI AFB Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 22:31:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie uruchamiaj tego samochodu jeżeli zapala się kontrolka oleju a jego stan jest prawidłowy. tym bardziej nie próbuj nawet włączać zapłonu jeżeli czujesz woń spalenizny.

samochód na lawetę i do warsztatu. jeżeli nie znasz się na silnikach, to prędzej spłoniesz razem z samochodem, niż go naprawisz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 22:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
To, ze przy dluzszej probie odpalania, zapala sie kontrolka cisnienia oleju jest calkiem normalne, bo przeciez pompa oleju praktycznie nie chodzi - brak smarowania. Generalnie smrod ciezko opisac slowami, moze byc rozrusznik, moze byc niedopalona ropa, ostatnio, moja kolezanka skwitowala swiezo odpalonego awx`a - co tak szambem wali?? Hehe. Pozdrawiam

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 22:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Miałem dzisiaj to samo. Auto postało dwa dni bez odpalania i nie mogłem go juz zapalic niby łapał ale nie do końca. Jak długo go kręciłem to zaczeła mi piszczec najpierw kontrolka temp. plynu a pózniej oleju. Wkońcu przez kable z drugiego samochodu odpalilem po długich trudach :( z tym że czarna chmura pojawiła sie z tyłu samochodu. Dodam tylko, że to nie pierwszy raz auto pali mi ciężko po dłuzszym postoju ale wystarczy je dłużej zakrecić i zawsze odpalało aż do dziś. Znajpmu mechanik powiedział mi,ze to albo pompa albo wałki. Od czego zacząć??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 14:46:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2009 19:21:29
Posty: 6
Witam!

Dzisiaj bylo troche cieplej wiec ponowilem probe odpalenia auta. Autko zapalilo po 3 kreceniu i oczywiscie puscil mala chmure czarnego dymu. W sumie to wszystko wrocilo do normy pali normalnie i kontrolka juz nie miga, takze moze styki zamrozilo albo cos w tym rodzaju ale jutro jade do mechanika wiec bede wiedzial wiecej. Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi, podpowiem mechanikowi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 21:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Panowie,

Po pierwsze sprawdźcie ustawienie kąta wtrysku paliwa. W TDI V6 to podstawa. Miałem dokładnie te same problemy które opisujecie - no może bez smrodu i zapalających się kontrolek, ale długie kręcenie rozrusznikiem mnie wykańczało. Świece wszystkie grzały, paliwo dochodziło normalnie.
Podepnijcie Vag-a i przeslijcie logi - w 99% stawiam na przesunięty kąt wtrysku.

Pozdrawiam
Paweł

P.S. Pozdro dla Meszruma - też wtedy o tym nie wiedziałem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: