.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:24:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 automat] nie-płynne przyspieszanie
PostNapisane: 26.gru.2009 14:57:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Zauważyłem takie coś - przyspieszam z delikatnym naciskiem na pedał gazu i auto powoli przyspiesza. Ale odbywa się to z pewnym "falowaniem" - tak, jakbym odpuszczał gaz - ciągnie, minimalnie odpuszcza, ciągnie i znowu. Podkreślam, że dzieje się to bardzo delikatnie. ale wyczuwalnie. Po prostu nie przyspiesza płynnie. A pedał stale jest w jednej pozycji.

Nawet nie próbuję strzelać co to może być, bo mam za dużo pomysłów... VAG nie pokazał żadnych błędów (poza czujnikiem prędkości obrotowej - na włączonym zapłonie, po skasowaniu na pracującym silniku się nie pojawia).

Jakieś pomysły i sugestie? Coś umyć, coś sprawdzić, coś podmienić?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 15:18:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
odepnij sonde

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 15:31:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Mauzer napisał(a):
odepnij sonde


To będzie pierwsza próba ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 19:52:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2009 12:47:15
Posty: 9
Siemanko
Po pierwsze, to który czujnik prędkości obrotowej pokazuje błąd? Predkości obrotowej silnika, czy skrzyni? Może nie powinienieś ignorowac tego błędu pomimo tego, że znika po odpaleniu silnika? Po drugie, może to byc poślizg sprzęgła na którymś biegu. Ja mam poślizg na trzecim biegu ale tylko wtedy, gdy jadę leekim gazem, natomiast kiedy jadę normalnie skrzynia przełącza płynnie. Jeżeli jesteś w stanie okreslic na którym biegu masz falowanie, to daj znac.
Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 20:07:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jasko V8 napisał(a):
Siemanko
Po pierwsze, to który czujnik prędkości obrotowej pokazuje błąd? Predkości obrotowej silnika, czy skrzyni? Może nie powinienieś ignorowac tego błędu pomimo tego, że znika po odpaleniu silnika? Po drugie, może to byc poślizg sprzęgła na którymś biegu. Ja mam poślizg na trzecim biegu ale tylko wtedy, gdy jadę leekim gazem, natomiast kiedy jadę normalnie skrzynia przełącza płynnie. Jeżeli jesteś w stanie okreslic na którym biegu masz falowanie, to daj znac.
Pzdr


Błąd obrotów silnika - Vag go znajduje po podpięciu do załączonej stacyjce, a wyłączonym silniku. Po skasowaniu i ponownym odczycie na uruchomionym silniku błąd nie wyskakuje.

O ile zwróciłem uwagę - falowanie jest na każdym biegu. Skrzynia biegi zmienia normalnie (choć przy mocnym przyspieszaniu zauważalnie szarpnie).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 09:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2005 07:44:55
Posty: 87
Lokalizacja: Bydgoszcz
Może się to wydać śmieszne, ale sprawdź dla świętego spokoju czujniki abs przy kołach. Znajomy miał kiedyś taki problem (oczywiście w V8), po wymianie zdaje się dwóch czujników problem zniknął. Objaw był taki sam jak u Ciebie, przy stałym położeniu pedału gazu dawało się odczuć lekkie falowanie prędkości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 13:02:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2009 12:47:15
Posty: 9
Faktycznie może byc coś z tymi czujnikami ABSu, tym bardziej, że miałeś ostatnio tryb awaryjny skrzyni i po odłączeniu sterownika było juz dobrze. Muszę sprawdzić też u siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 13:17:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Z tego wyciągam wniosek, że samo odłączaenie ABSu na sterowniku powinno usunąć problem. Trochę w to wątpię, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spróbować.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 18:32:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Mauzer trafnie wycelował w sondę.

Miałem identyczny objaw w swojej V8.
Przyspieszała i zwalniała trzymając pedał gazu równo.
Po wymianie sondy jak ręką odjął.
Zobacz sobie na luzie, wciśnij pedał gazu i trzymać obroty będą falować.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 18:39:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Losiak napisał(a):
Mauzer trafnie wycelował w sondę.


W IC ceny od 265 zł NGK do 517 M. Marelli. Jakieś alternatywy? Któreś są pewne i sprawdzone do ABH?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 18:41:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
ja bym się w uniwersalne nie pchał.
Kiedyś do 2,3 kupiłem uniwersalna i pół roku wytrzymała.
Do V-ki założyłem Boscha

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 19:05:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Losiak napisał(a):
ja bym się w uniwersalne nie pchał.
Kiedyś do 2,3 kupiłem uniwersalna i pół roku wytrzymała.
Do V-ki założyłem Boscha


hmm, to niby nie uniwersalne; są przeznaczone do V8. I taką chciałbym kupić, pytam tylko, czy jest jakiś wybór, albo który producent jest pewny (np. świece iskrowe to NGK albo Beru, a już nie Bosch).


Dodam:

założyłem sondę Boscha. Nie-płynne przyspieszanie zniknęło ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: