.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:13:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] ciężko pali rano logi (naprawione!)
PostNapisane: 26.gru.2009 14:31:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Witam wszystkich, problem mój wygląda następująco.

Mechanik wymienił rozrząd ok 3mieś temu wszystkie części ASO, zaczął palić już z opóźnieniem, myślałem że to może powoli pompa się zużywa aż do zimnych dni i od teraz jest problem z porannym odpaleniem jak dodam gazu i pokręcę 3*po 40sek to zagada, jeśli już go odpalę to potem bez problemu pali praktycznie od razu.

Załączam moje pierwsze logi.

Grupa normalnie:

000:
Obrazek

001,003:
Obrazek

004,007,011:
Obrazek

Grupa basic:

000:
Obrazek

003:
Obrazek

004:
Obrazek

011:
Obrazek

Są to moje pierwsze logi proszę o wyrozumiałość.

Przebieg w mojej A6 to 204tyś

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Ostatnio edytowano 30.gru.2009 12:13:07 przez przemasb-wo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 20:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Nie wiem czemu w grupie normalnej są pomylone wartości, czy zrobiłem jakiś błąd podczas logowania?

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 22:04:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
włącz logowanie grupy 004 BS, a następnie zrób screenshot programu VC w chwili gdy nastawnik ustawi się na Late.

ewentualnie napisz, czy w powyżej wspomnianej chwili jest ATDC czy BTDC [004 BS na Late].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 14:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Kolego meszrum załączam screenshot
Obrazek
Obrazek

Zrobiłem jeszcze raz dzisiaj logi ale osobno, grupę BS bez wejścia w bloki tylko od razu z meni VC nie zauważyłem takiej opcji.

Grupa basic:

003 Obrazek
004 Obrazek
011 Obrazek
000 Obrazek

Grupa normalnie:


000Obrazek001Obrazek003Obrazek004Obrazek007Obrazek

013 i 014Obrazek
018Obrazek

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 23:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
ma kto jakis pomysl dlaczego ciezko pali rano?

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 00:54:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cały problem w tym, że logi wyglądają zupełnie prawidłowo [pompa jest słaba, to fakt, ale nie powinno mieć to nic wspólnego z rozruchem].

po pierwsze: pomimo, że kąt wtrysku jest w dopuszczalnych granicach, to ustawiłbym go na 2*ATDC.
po drugie: powinieneś sprawdzić czy układ nie jest zapowietrzony [obserwacja pęcherzyków powietrza - na forum znajdziesz wszystko w tym zakresie].

jeżeli uporasz się z powyższym, to daj znać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 09:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Z tym zapowietrzeniem może coś być wymieniałem filtr ok miesiąc temu i za groma nie mogłem tego odpowietrzyć w sposób wskazany na forum, pompka której użyłem dokładnie taką samą jak carlnova i za groma nie mogłem przeciągnąć paliwa, były to jakieś śladowe ilości, po całym dniu zmagań wezwałem mechanika i on odpalił na PLAK.

Idę obserwować czy nie ma tam pęcherzyków powietrza

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 10:42:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pamiętaj, że nigdy nie wolno używać jakichkolwiek środków typu samostart, gdyż grozi to uszkodzeniem silnika.

czy metodę Carla zastosowałeś ze wszystkimi bajerami [bezpiecznik i etc]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 10:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
tak właśnie ze wszystkimi bajerami
byłem teraz w garażu i zauważyłem pęcherzyki powietrza na przewodzie, sugerował byś wymianę?

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 11:17:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 06:07:59
Posty: 556
Lokalizacja: Olsztyn ...piekna Warmia
posprawdzaj wszystkie opaski (szczególnie te przy filtrze) może łapie gdzieś lewe powietrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 12:28:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
problem z rozruchem wynika z zapowietrzania się układu.
rano po rozruchu postaraj się raz jeszcze odpowietrzyć cały układ zgodnie z opisem Carla.

poza tym, sprawdź dokładnie to co opisał rimol.
[najlepiej byś wymienił filtr paliwa na nowego Knecht'a]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 12:12:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Problem rozwiązany!

A polegał on na banalnie prostej rzeczy czyli świec żarowych, których w pierwszym etapie nie brałem w ogóle pod uwagę, ze względu wymiany rozrządu i filtra paliwa oraz nie udanym odpowietrzeniu, wszystkie 6 świeć było kaput.

Walka się zaczęła przy odkręcaniu tych świec, wszystkim ukręcały się gwinty, podejrzewam że były to pierwsze świece wkręcone w tym aucie i tak sobie jeździły przez 200tyś. we wszystkich gniazdach poprawiany był gwint a zawartość wydmuchiwana cylindrami, zastanawiam się tylko dlaczego tak zapiekły się gwinty,dwie sprawy: korozja aluminium albo sadza? macie jakieś wytłumaczenie?

świece jakie były w moim aucie to BERU GERMANY 202 0 100 226 338 zamieniłem je na NGK cena za sztukę jaką udało mi się wyżebrać to 47zł.

dziękuje za podpowiedzi.

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 19:40:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy uruchamiałeś już samochód po nocy?

V6 zapala niemalże normalnie przy spalonych wszystkich świecach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 23:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
Tak uruchamiałem pali jak ta lala, ale z tymi pęcherzykami też będę walczył.

meszrum powiedz mi w jakiej pozycji poznajesz że pompa już nie jest za dobra, z ciekawości pytam aby w przyszłości poznać.

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 19:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
przemasb-wo napisał(a):
meszrum powiedz mi w jakiej pozycji poznajesz że pompa już nie jest za dobra, z ciekawości pytam aby w przyszłości poznać.

niska dawka (injected q.) w polaczeniu z wysokim (i to poza norma) Qty adj value - w logu 001
Jezeli auto jezdzi i pali dobrze to zlalbym temat (nic nie zaradzisz a nie ma co sie na zapas martwic
Pozdrawiam i szczeliwego nowego roku,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 21:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
dzięki przemekk74, a powiedz mi czy te wartości nie są poprzestawiane w tym logu 001

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 22:40:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemasb-wo napisał(a):
dzięki przemekk74, a powiedz mi czy te wartości nie są poprzestawiane w tym logu 001


nie, nie są poprzestawiane.
w 001.2 powinno być pomiędzy 3 a 9mg [zazwyczaj 5-6mg], a w 001.3 powinno być pomiędzy 15 a 25*. u Ciebie jest >25*, czyli zawór dawki jest ustawiony w pozycji maksymalnej i jednocześnie generuje mniejszą dawkę niż zazwyczaj generują te pompy.

tak jak napisał Przemek - jeżeli jeździ normalnie, to w ogóle o tym nie myśl. jak zacznie jeździć gorzej, to wiesz przynajmniej co jest przyczyną [przy innych prawidłowych parametrach].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2010 16:38:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2009 08:38:33
Posty: 49
Lokalizacja: Olsztyn
A możecie mi powiedzieć gdzie można znaleźć opis i wartości bloków mierzonych, dla poszczególnych silników.

_________________
A6 C5 2.5tdi AYM FSC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: