.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 13:05:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6+ AKH] Zawyżanie wskazań przepływomierza
PostNapisane: 26.gru.2009 01:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Zauważyłem w moim plusiku pewna nieprawidłowosc a mianowicie zawyżanie wskazań przepływomierza.

ELSA wyraźnie mówi ze róznica pomiedzy wartoscią zadana a osiągana nie moze być wieksza jak +/- 0,3 g/s. Nie okresla natomiast w jakich warunkach pomiar powinien byc wykonany czyli próba statyczna czy dynamina, o ile przy statycznej pomiar jest ok o tyle przy dynamicznej juz nie

Podmieniałem przepływomierze ale wskazania na 3 innych sztukach były dokładnie takie same jak na moim


Oto wzorcowy LOG kolegi Tomssa

http://img188.imageshack.us/i/tomekplus.jpg/

A ten z mojego plusa

http://img33.imageshack.us/i/paweplus.jpg/


Zapewne zauważycie ze mamy inne ECU ale to nie ma znaczenia poniewaz na ECU od S8 na którym był robiony log u mnie oraz na ori ECU PLUS-a wynik jest dokładnie taki sam.

Plusiak jezdzi jak najbardziej ok no ale jak widac cos jest nie tak :/

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 11:53:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jak spalanie na benzynie? Dalej zawyżone? Takie wskania same się nie biorą ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 12:34:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Spalanie pb w miescie około 20/21 /100km na wlepce mam ze mój plus pali 21.7 w miescie wiec norma, lecz spotkałem sie tez z normami dla plusa na 17,6 /100 miasto

Sprawdzałem dolot w poszukiwaniu nieszczelnosci ale all ok. Borykam sie od poczatku z falowaniem obrotów podczas dojezdzania do skrzyzowania i zastanawiam sie czy to nie jest jakos powiazane (czujnik połozenia przepustnicy albo czujnik predkosci obrotowej lecz ten był sprawdzany pod oscyloskopem i wyszedł ok ???). Krokowy podmieniany i czyszczony, czujnik temp sprawdzony.

Po wielokrtotnch rozmowach z Tomkiem wywnioskowałem ze mój plus pali od jego plusa średnio 3 litry wiecej jak widac po logach nasze przepływki tez pokazuja co innego :/

Po sprawdzeniu bloków vagiem i porównaniem ich z ELSA tylko ta przepływka odbiega od normy :/

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 12:57:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Z racji tego, że auto się jednak przelewa możesz przy odpuszczaniu sprzęgła przed światłami doświadczać mocnego spadania obrotów ze zgaśnięciem włącznie. Zwróć uwagę na wtyczkę od przepływki, czy jest sucha, odpowiednia zaizolowana no i przede wszystkim czy nie jest już zapyziała.

Zwróciłbym jeszcze uwagę na czujniki stukowe i czujnik temperatury w dolocie, ale tutaj niech się lepiej wypowiedzą osoby z większym doświadczeniem z V8. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 13:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Wtyczka przepływki wyglada jak nowa (spryskana kontaktem WL przeczyszczona szczoteczka oraz przedmuchana powietrzem) przewody przy wtyczce wygladaja tez jak najbardziej ok.

Co do czujnika temp powietrza zasysanego to musze mu pomiar zrobic i sie wyjasni , zabrudzenie wykluczam bo czujnik był czuszczony jak dolot miałem na stole

Stukowe tez wydaja sie ok , były walniete świece oraz jedna cewka wypadały zapłony, wszystko było elegancko przez stuki zapisywane , napecia stukowych w normach. Świece wymienione na ori ASO i cewka tez , zapłonowo autko jest ok, 0 wypadania zaponów w detekcji grupa 019 i 020

Musze zrobic fotke Świec NGK które przejechały niecałe 10 tys (wymienione przez szwajcara) dzisiaj załaduje fotki

O to zdjecie świecy po przebiegu 10 tyś km. Świeca NGK załozona jeszcze przez szwajcara .

http://img13.imageshack.us/i/pict1902.jpg/

Wszystkie 8 świec wygladaja tak samo.

Co dziwne NGK po katalogu to świeca 1 elektrodowa o ASO (BOSCH) 4 elektrodowy

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 21:12:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
paweł NGK kopcą się strasznie nawet remek ci powie że nie nadają się działają bo działają , wywaliłem w błoto na nie chyba 300 zł i wróciłem do serwisu po miesiącu

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 23:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ngkx8 300pln????

pokaż zdjęcia samej elektrody ale już na pierwszy rzut oka jakieś
zakopcone

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 09:24:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli wieloelektrodowe to tylko BERU, jeśli z cienką elektrodą z metali szlachetnych to można NGK. Problem zwykle leży w okopcaniu się świec przy jeździe na krótkich odcinkach. Świece dobierane są przez producenta to temperatur pracy normalnej i wówczas izolator osiąga temperaturę saooczyszczania (czyli dopalania sadzy). Zbyt zimne świece mają z tym problem bo mało kto jeździ na 100% obciążenia w silniku o dużej mocy, a świece muszą być do tego przewidziane.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 10:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Z tymi świecamio chodziło mi o to przebicie przy porcelance (brązowe wypalenia) świece przykopcone ale nie brudzace rak. Wydaje sie ze sa tak ciemno wypalone. Być moze ma to zwiazek ze słaba iskra i przebiciem.

Wracajac do setna problemu ktos cos poradzi ??????

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 10:57:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Brązowy pierścień przy na porcelanie niekoniecznie świadczy o uszkodzeniu świecy. Jeśli opary oleju będą w okolicy świecy (nieszczelna uszczelka pokrywy głowicy) to też się utworzy taki pierścień.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 12:48:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
maciu napisał(a):
ngkx8 300pln????

pokaż zdjęcia samej elektrody ale już na pierwszy rzut oka jakieś
zakopcone
nie pamiętam dokładnie czy 300 ;)

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 14:55:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Znalezione na forum Vectry

"przy źle dziłającym czujniku położenia przepustnicy błędnie jest mierzony i odczytywany przepływ powietrza"

Potwierdzi ktos ????? i jak to sie ma do przepływki skoro przepływka jest przed przepustnica .

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 22:25:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wedlug mnie w silniku atmosferycznym zanizenie przeplywu jest mozliwe na przyklad poprzez nieszczelnosci ale zawyzenie to chyba tylko przez niedroznosc dolotu... hmmm moze odmy pozapychane ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 22:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Miałem dolot na stole, przepustnica i kolektor wymyty na cacy, nowe uszczelki pod kolektor, Odma łaczaca głowice była juz cherlawa wiec została wymieniona, tylne odmy wydawały sie ok , syfu w nich nie było wiec drozne napewno sa

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 23:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
pawel piszesz że przepływka zawyża a może ona nadgania za układem paliwowym więcej paliwa więc ecu pcha więcej powietrza
zapłon masz dobrze ustawiony ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 23:59:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
mariuszj0808 napisał(a):
pawel piszesz że przepływka zawyża a może ona nadgania za układem paliwowym więcej paliwa więc ecu pcha więcej powietrza
zapłon masz dobrze ustawiony ?

a niby w jaki sposób wolnossący silnik pchać może więcej powietrza?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 00:01:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Maniek jak ona moze nadganiac za układem paliwowym ?????? (choć to tak wyglada). W pierwszym poscie napisałem ze wszystkie wartosci bloków sa ok z ELSA. Jutro sprawdze sygnały na przepływke oraz TPS-a

Panowie, przypominam ze mam to falowanie obrotów przy dojezdzie do skrzyzowania na wcisnietym sprzegle (nie zawsze ale w 70% przypadków, 30% zaskakujaco ok) To falowanie jest tylko na rozgrzanej motorowni (czujnik temp sprawdzony) po zatrzymaniu sie obroty normuja sie i stoja równo jak trzeba.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 01:21:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie sprawdzaj czujnika tylko go wymień... kosztuje w Boschu pewnie około 70zł.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 08:25:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Des, masz na mysli abym nie sprawdzał TPS-a ????? BO jezeli tak to nowy tps cena w ASO 600-700 zł wiec w boschu napewno nei bedzie kosztował 70 :/

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 11:34:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Miałem na myśli czujnik temperatury dla ECU.
077919501C 100 zł brutto w detalu ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: