.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:02:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAD] Problem z falującymi obrotami
PostNapisane: 23.gru.2009 12:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2009 12:34:31
Posty: 24
Witam ,szczęśliwi posiadacze AUDI, pomocy.W mojej Audi coś nie hula tak jak powinno i nie mam pojęcia co to jest,może najpierw opisze co się dzieję:po odpaleniu silnika jest wszystko dobrze równo pracuje,choć czasami potrafi delikatnie buchnąć z tłumika zarówno na benzynie jak i na gazie tak jakby nie przepalał na którąś świece (świecę wymienione,przewody,kopułka i palec również , zapłon ustawiony)dopóki silnik zimny jest dobrze,gdy się już nagrzeję do około 65 stopni gdy chodzi na wolnych coś mu odbija i raptownie na benzynie zaczyna falować na obrotach w zakresie 700-1200 a na gazie spada z obrotów tak że ledwo silnik chodzi.Dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy,jednak nie na długo. Z początku myślałem że to silnik krokowy wymieniłem już dwa i nadal to samo.Zastanawiam się też nad sondom lambda ponieważ zauważyłem że świece są czarne,brat sprawdzał miernikiem sondę i mówił że pracuję ale coś nie tak jak powinna (porównywał ze swoja w C3 2.3)więc odłaczyłem sondę i muszę powiedzieć że praca silnika jakby lekko poprawiła się lecz silnik po rozgrzaniu nadal wariuję .Może miał już ktoś takie objawy panowie i panie pomóżcie .Z góry dziękuję za podpowiedzi usunięcia usterki i Życzę wszystkim Zdrowych i Bezawaryjnych Świąt Bożego Narodzenia.


Samochód: Audi 100 C4 2.0E benz/lpg


Ostatnio edytowano 28.gru.2009 16:06:48 przez Garbos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 13:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2008 22:00:52
Posty: 184
Lokalizacja: Mogilno
ja miałem podobny problem u siebie w 2,3. Mi przy strzale spadły sparciałe węże z układu dolotowego.

Jeśli jednak masz czarne świece to jak dobrze kojarze wymiana sondy powinna pomóc.

Pozdrawiam i WESOŁYCH AUDICOWYCH ŚWIĄT =]

_________________
Obrazek
Audi 100 C4 [AAR] 2,3 + lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 11:43:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2009 12:34:31
Posty: 24
Po odłaczeniu sondy zrobiłem parę kilometrów po czym sprawdziłem świecę i tym razem nie były czarne,czyli sonda do wymiany.Ale dlaczego silnik tak wariuję po rozgrzaniu sie ,czy jest mozliwe by w komputerze zostały zarejestrowane jakies błedy spowodowane zła pracą sondy?Jesli tak to moze komputer sprawia ze silnik wariuje.

_________________
Samochód: Audi 100 C4 2.0E AAD benz/lpg 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 15:49:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Ja bym jeszcze sprawdził sobie czujnik temp. ten niebieski.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 21:37:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2009 12:34:31
Posty: 24
Czujniki obydwa nowe, na starym było to samo

_________________
Samochód: Audi 100 C4 2.0E AAD benz/lpg 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 11:25:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Z tego co wiem w C4 ABK nie ma silnika wolnych obrotów tylko zwykły elektrozawór który siedzi sobie w filtrze powietrza. Sprawdż sobie przewód (doprowadzający powietrze oczywiście) czy nie jest gdzieś popękany, prawdopodobnie na zgięciu gdzieś może być pęknięty. Wypada sprawdzić też resztę dolotu bo wygląda to na jakąś nieszczelność, jeżeli zmiękł przewód odpowietrzenia klawiatury i się zaciska po dodaniu gazu też wypada go wymienić. Na koniec sprawdż jak chodzi klapa przepływomierza bo ten silnik jest ciężko dobrze zagazować i pewnie bez strzałów się nie obyło.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 13:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2009 12:34:31
Posty: 24
Flasher ale ja nie mam silnika ABK tylko AAD i nie wiem dlaczego w opisie jest silnik ABK i jestem przekonany na 100% że strzału nie miałem.Ale dzięki za zainteresowanie tematem.

_________________
Samochód: Audi 100 C4 2.0E AAD benz/lpg 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 15:39:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Popraw w takim razie tytuł tematu bo wprowadza w błąd ;)

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 21:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2009 12:34:31
Posty: 24
Panowie na innym forum podpowiadaja mi że może być uszkodzony potencjometr przepustnicy powietrza,co o tym sądzicie? W którym miejscu go szukać, jak go sprawdzić i czy da radę go naprawić(przeczyścić)?Z gory dziekuję za podpowiedzi.

_________________
Samochód: Audi 100 C4 2.0E AAD benz/lpg 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 18:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2009 12:34:31
Posty: 24
wczoraj rozgrzałem silnik do 90 st. i poczekałem aż silnik zacznie wariować czyli objawy jak wyżej i gdy stało się to, to odłączyłem wtyczkę od potencjometru położenia przepustnicy .Silnik przestał falować ale nierówno pracował,gdy podłączyłem ją ponownie silnik nadal zaczął falować ,pomogło dopiero wyłączenie zapłonu i odpalenie ponowne .Czyli chyba raczęj problem tkwi w potencjometrze położenia przepustnicy.Jak sądzicie?

_________________
Samochód: Audi 100 C4 2.0E AAD benz/lpg 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 15:09:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2009 12:34:31
Posty: 24
Panowie i Panie usterka naprawiona,przyczyna-wyeksploatowane wtryskiwacze po wymianie na nowe wszystko cacy.Wielkie dzieki za zainteresowanie tematem zycze powodzenia,szerokosci i bezawaryjnosci.

_________________
Samochód: Audi 100 C4 2.0E AAD benz/lpg 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: