.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:17:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [cabrio B4 2.3 NG] dziwne problemy z odpalaniem cieplego...
PostNapisane: 02.sty.2010 17:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
Witam mam problem z moim autem i juz niemam pomysla
nowe w aucie to:
sonda lampda
czojnik 2 piny
kable
swiece
kopulka
palec
czojnikk stukowy
filtry

sprawdzone
sonda oscyloje pieknie 0.1-0.9v
nastawnik cisnienie 0.2 do -0.2 mAmp
CO w normie
zawor -silnik krokowy dziala nie zacina sie

kody 4-4-4-4


rano przy -18 odpala od strzalu nie dusi sie ruwne obroty 1100 po nagrzaniu spadaja do 850 i stabilne
auto sie nagrzeje zatrzymam silnik postoi 5-10-15 minut o tu zonk
1-odpala tak jakby na 3 garki nieruwne obroty kture po kilku sekundach sie stabilizoja
2-albo trzeba dlugo krecic jak odpali to jest okay
3- odpali i obroty spadaja do 300 i po kilku secundach lapie swoje 850

nie ma reguly co nastapi normalnie nie mam juz pomyslu i irytoje mnie to strasznie w zasadze glupowato to wyglada na parkingach ...

mam jeszcze sprawny kompletny przeplywomiez z rozdzielaczem ale jest od audi 100 z 94 i tam to juz nie silnik NG ma to tez inny nr. i nie wiem czy to podejdzie do mojego NG...
myslalem ze moze potencjometr w przeplywce moze tak powodowac...??

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2010 22:25:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Czujnik halla, czuknik położenia wału/wałka; nie wiem co tam dokładnie siedzi w NG, ale tego typu czujniki impulsowo-indukcyjne charakteryzują się tym, że czasami kiepsko działają po nagrzaniu silnika.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 11:58:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wyciągnij wtryskiwacze z gniazd i sprawdz rozpylanie i trzymanie wachy.

szukaj na forum ktoś (może nawet ja) opisywał co do czego.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 13:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Czujnik położenia wału/wałka, ew nieszczelnosc w dolocie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 14:28:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
w NG nie ma czojnik polozenia walka a halla jest wbudowany w aparat zaplonowy a tych mam trzy sztuki zmienialem i na kazdym sa podobne objawy..

nie ma nieszczelnosci sprawdzalem i wymienialem co sie da ostatni test przy wypryskanu pul spraya samostartu wokul wezy i polaczen nigdzie nia zasysal gazu...

to z wtryskami moze i byc dosc trafna podpowiedzia mam komplet uzywek i bycmoze skusze sie na wymiane te uzywki sprawdzalem i ladnie rozpylaja wiec nie zaszkodzi podmienic moze jutro znajde na to czas ..
a czy jest jakas ruznica w montarzu wtryskuw kolejnosc czy kierunek wlozenia o ile pamietam te co mam sa numerowane na tych plastykowych tulejach co sa w nie wcisniete... mialem w porsche tez podobne wtryski ale tam nie bylo ruznic a tu numerki?

dzis na -15 rano odpalil od strzala ladnie chodzil wszystko ok
postal nagrzany 30 minut i odpalil zgasl i krecilem go z 8 sek by zapalil ponownie ..

mam tez 3 nastawniki cisnienia moze zaczac je podmieniac?
moze cos mimo ze prad ok to nie dziala jak powinien?

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 20:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
z wtryskami możesz mieć "mały" problem bo przy demontażu/montażu może się okazać że będziesz musiał wymienić plastikowe tulejki i oringi by miało to ręce i nogi. Nie ma kolejności montażu.
ewidentnie go zalewa i w tym kierunku szukaj usterki.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 21:24:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
ten komplet co mam siedzi w tulejkach sa one w dobrym stanie a o-ringi wymienie jako ze robie tu w servisie daf-a mam na warsztacie krocie o-ringuw a nawet cale suflady uniwersalnych wurtcha wiec niema problemu

ale zastanawiam sie czy nie ptraktowac przestrzeni miedzy wtryskami a tulejka i tulejka a glowica DIRCO tak dla pewnosci ze bedzie szczelnie...??

a i jeszcze wyczytalem na szweckim forum iz prad nastawnika cisnienia nie powinno przekraczac 0.1mAmp u mnie dochodzi do 0.25 moze dokrecic lekko srubka? ale nie wiem czy ta mala wartosc ma wplyw...
a i jeszcze zauwazylem iz jak dam bardzo bogata mieszanke tak ze trzy obroty imbusem to ten zaworek od recyklingu oparow z baku przestaje cykac jak zuboze dawke do nominalnej wartosci to zpowrotem dziala...

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 21:29:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ja bym nie dawał tam nic a prąd nastawnika faktycznie ma mieć wart. ok 0Amp na wolnych obrotach przy sprawnym osprzęcie i sprawnym sprzężeniu zwrotnym sondy komp regulator.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 21:51:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
a jak sadzisz czy jak zamiast zielonych o-ringow (toleruja wieksza temperature)
zaloze czarne to powinny wytrzymac nie? nie jestem pewien czy mam zielone tego rozmiaru wieksze mam napewno ale nie takie male....

jeszcze sprawdze prad nastawnika i moze zmienie swiece bo mam co prawda nowe boscha ale o ile pamietam mialem coupe-jke z ng i tam bosch nie podszedl kichala na tych swiecach na eqinem czy jak im tam chodzila idealnie wiec moze to tez ma znaczenie

no i ma co prawda nowy czojnik temp. ale to wloski zamiennik moze jak juz wyczytalem zeczywiscie to jakas kaszana co niezbyt dziala mam z 5-6 orginalnych uzywek to moze pomieze opornosc w stosunku temp i zaloze a wlocha zareklamoje...

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 19:11:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
co do oringów nie odpowiem bo nie stosowałem zamienników - niezaszkodzi spróbować.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 21:15:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje dwa NG pięknie paliły na Bosch Super 4.
Próbowałeś odpalać nagrzanego na odłączonym czujniku temp dwupinowym ?

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 21:37:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
wiec poszly zamienniki i dirco tak dla pewnosci ale tylko na konies plastykowej tulejki...

jak zdemontowalem dolot to dysza na 2-gim byla wysunieta z tulejki tak o dlugosc nakretki przewodu bycmoze tamtendy zasysal lewe powietrze i chrzenilo sie dlatego teraz po 3 prubach pali na cielym przyzwoicie...

ale zanim wymienilem wtryski zalozylem kolejna nowa sade lambdy( poprzednia dzialala ale mam ich od groma i nie zaszkodzi...)
nowe swiece bosz 4-o elektrodowe(te co byly tez bosch ale 1-a elektroda)
i nie pomoglo...

wiec jak teraz bedzie zle to ....

za godzinke ide odpalic i dam znac....


22.30 odpalil od strzala czyli ok ..oby

A tez zalozylem 4 boscha okaze sie. A latem bylem w bydgoszczy jest tam mieszka czyli taki manjak porsche fajna miescina.

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: