.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 10:59:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80 B4 1,9TDI, brak mocy i max. 2 tys. obrotów/min.
PostNapisane: 04.sty.2010 16:06:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sty.2010 15:53:22
Posty: 4
Lokalizacja: środa śląska
Witam szukam pomocy. Koleżanka ma autko takie jak nazwie tematu, kupując było wszystko OK, ale za jakiś czas po prostu to auto "przestało" ciągnąc jak należy i obroty maksymalne rozwija tylko do 2 tysięcy. Jacyś tam mechanicy mówili jej że to nastawnik pompy, ale sądząc po "chodzie" na wolnych obrotach to nie będzie to. Obroty są równomierne i cały czas ładnie sobie klekocze, tylko jechac nie ma czym :/
Sam jeżdżę Passatem z tym silnikiem i zauważyłem pomiędzy moim a jej różnicę w pracy zaworu N75 , u mnie on po prostu pyka sobie a u niej po przekręceniu kluczyka bzyczy cały czas, nie wiem czy w Audi tak ma byc czy nie ? :|
Chciałbym was prosic o poradę. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 17:49:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Podaj rocznik tej Audicy.
Jesli > 93 - ma pełną diagnostykę i od razu będzie wiadomo co jej jest.
Niemniej proponuję zacząć od podstaw:
- filtr paliwa
- filtr powietrza
- zalać bak do pełna porządnym paliwem
- sprawdzić stan wężyków paliwowych (zapowietrzenie to zmora diesla)

Czy problemy nie pojawiły się wraz z nadejściem mrozów ?

Cykający N75 to norma i tak ma być. Niemniej diagnostyka bloku 01 , grup 010 i 011 w czasie jazdy dużo nam podpowie ( o ile to model > 93 roku).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 19:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sty.2010 15:53:22
Posty: 4
Lokalizacja: środa śląska
jest to `92 rocznik, filtry są świeżo wymienione. Nie miały na to wpływu mrozy.
A ze N75 ma cykać to wiem, tylko akurat w tej audi on nie "cyka" tylko bzyczy. I czy jest prawdopodobieństwo że to jego wina?
Na wolnych obrotach autko chodzi bardzo ładnie, przy odpaleniu nie dymi, i jak się wciśnie pedał gazu do podłogi silnik wkręca się tylko do 2 tys. i równiutko je trzyma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 19:47:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Taczka napisał(a):
A ze N75 ma cykać to wiem, tylko akurat w tej audi on nie "cyka" tylko bzyczy. I czy jest prawdopodobieństwo że to jego wina?


To podmien od siebie zawor N75

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2010 23:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
sprobuj przeplywomierz odpiac i sie przejechac moze przeplywka klekla mjalem podobnie w AFB a4 sprobuj i daj znac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2010 02:34:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sty.2010 15:53:22
Posty: 4
Lokalizacja: środa śląska
Przeplywke odpinalem, nic to nie dalo :/ Jutro, (znaczy dzisiaj) postaram sie przelozyc N75 i wtedy napisze czy to cos dalo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2010 10:53:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mozna zalogowac VAG iem grupe 000 statycznie i dynamicznie - na pewno cos by to rozjasniło.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2010 11:17:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
moze byc N75 , lub nieszczelność w dolocie (wtedy troszke dymi na biało przy 100 km/h) lub wezyki podciśnieniowe sa gdzies przetarte , mogły tez wypaść ze sterownika silnika

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2010 13:24:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
stawsz napisał(a):
moze byc N75 , lub nieszczelność w dolocie (wtedy troszke dymi na biało przy 100 km/h)


Na biało ??? - napewno nie na biało :!!:

Czrny dym to oznaka nieszczelności przed kolektorem ssącym jak i również nie prawidłowo funkcjonujące wtryskiwacze [czyt.lejące].

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 00:06:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sty.2010 15:53:22
Posty: 4
Lokalizacja: środa śląska
Nie udało się nam dzisiaj przełożyć zaworów, po prostu z braku czasu. Przy najbliższej okazji to zrobimy.
A jeśli chodzi o dymienie to ponoć nie dymi jak zapala na zimnym silniku. (Tak mi powiedziała)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 11:22:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Gustav napisał(a):
stawsz napisał(a):
moze byc N75 , lub nieszczelność w dolocie (wtedy troszke dymi na biało przy 100 km/h)


Na biało ??? - napewno nie na biało :!!:

Czrny dym to oznaka nieszczelności przed kolektorem ssącym jak i również nie prawidłowo funkcjonujące wtryskiwacze [czyt.lejące].



masz racje na czarno , sorki :):

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: