.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:14:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podział napędu w A8 Q 4.2
PostNapisane: 07.sty.2010 16:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:03:12
Posty: 13
Witam.
Jaki jest podział napedu A8 4.2 Q 96r. czy jest to [40/60]? i jakie są możliwe zmiany przy poślizgu kół.
Przy okazji nie mam kontroli trakcji bo chyba nawet w tych latach nie była montowana..duza jest różnica w prowadzeniu na śliskim w porównaniu do nowszych wersji D2 z kontrolą trakcji ?

_________________
S8 D2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 16:44:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
było bodajże EDS ? czy jak to tam się nazywało.
Jak w każdym audi z torsenem starszej generacji jest to 50:50 bez poślizgu, do 25:75 i 75:25 przód tył , płynnie zmieniane w zależności od obciążenia osi, ta która ma cieżej - ma więcej momentu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 16:53:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
EDS/EDL jest na pewno. Reszta się zgadza.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 22:42:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Tylko, że EDS z kontrolą trakcji nie ma dużo wspólnego. Różnica w aucie z kontrolą ESP a w aucie bez jest ogromna.
A podczas poślizgu klasyczny torsen potrafi przekazać 100% szatana na jedną ze stron.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 22:56:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mroova doprecyzuj to o torsenie.
EDS działa do 40 km/h , powyżej jest nieaktywny.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 23:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
quattrowentylator napisał(a):
mroova doprecyzuj to o torsenie.
EDS działa do 40 km/h , powyżej jest nieaktywny.

http://www.youtube.com/watch?v=9dfUtmfZg1w
proszę! Śnieg zeszłoroczny, ale torsen nadal aktualny. Widać w pewnym momencie kompletne przeniesienie napędu na jedną oś. Zresztą było o tym juz chyba z milion razy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 23:42:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie nie :) to nie tak. przekroczyłeś po prostu próg 75 % przełożenia momentu. Powyżej tego - torsen zachowuje się jak otwarty dyfer. To dlatego bez eds i bez hamulca na nodze auto z centralnym torsenem nie zjedzie z rolek.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 23:48:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
quattrowentylator napisał(a):
nie nie :) to nie tak. przekroczyłeś po prostu próg 75 % przełożenia momentu. Powyżej tego - torsen zachowuje się jak otwarty dyfer. To dlatego bez eds i bez hamulca na nodze auto z centralnym torsenem nie zjedzie z rolek.

Nie. W funkcji działania torsena w 75% nie ma żadnego ekstremum. To o czym ty mówisz poajwia się, gdy pomimo napędu na wale, na jednej z osi nie ma jakiegokolwiek momentu. Audi nawet z EDS'em nie zjedzie z rolek, chyba, że są to rolki na tylko prawych, lub tylko lewych kołach, ale nie spotkałem się z takimi. Takie gdzieś tutaj ładny wątek jest o tym. Gdzieś z przed 3-4 może więcej lat. Hans i chyba mały V8 napisali tam wiele wartościowych rzeczy...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 00:13:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie mogę się zgodzić. EDS to nie cudo, oczywiście, jednak nie miałem auta z eds dlatego nie powiem dlaczego nie zjedzie z rolek, choć powinno, być może wynika to z ułomności oprogramowania, a nie z samej zasady działania edsu, bo ta jest sensowna, aczkolwiek kłopotliwa na dłuższą metę, przez grzejące się hamulce.

75% jest maksimum sprawności torsena i nie da się tego przeskoczyć, powyżej tej wartości, auto zachowuje się jak z otwartym dyfrem i ta sytuacja na lodzie/śniegu, że zarzuca dupą, wynika tylko i wyłącznie z tego, że łamiąc auto powodujemy uślizg tylnej osi , i na nim symulujemy BRAK przyczepności -> i kiedy auto (torsen) próbuje dać więcej momentu na przód, przekracza 75% możliwości przekazania momentu na przód, i wtedy właśnie zaczyna zachowywać się jak auto z otwartym dyfrem, i daje moment tam, gdzie NIE MA oporu, czyli na tył, czyli właśnie tam gdzie zapodaliśmy mniejszy opór, poprzez wprawienie auta w poślizg tyłem.
To dlatego m.in. w zakręcie najpierw w quattro wyjeżdża przód (a także z powodu wysuniętego silnika z przodu), a jak odpowiednio mocno złamiemy auto , to zaczyna napędzać się tył, i zaczyna zarzucać nim. Mówię tutaj na podstawie analizy w autach którymi jeździłem , bez eds. nie wiem, pewnie na jedynce szybko przekroczy się 40km.h powyżej którego eds się wyłącza, zatem on w takiej jeździe nie ma znaczenia, a co do rolek - fakt, nie zjeżdża, eds powinien na to poradzić, dlaczego nei radzi - nie wiem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 00:39:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ok. Zwracam honor, ja się pierdykłem -> sory
Co prawda istnieją jakieś wzmianki o torsenach w nowszych RS'ach potrafiących przekazać do 100% na jedną stronę, ale nic konkretnego nie znalazłem.
Co do samego EDS'a to porównuje on koło lewe z prawym i to znacznie szybciej obracające się - przyhamowuje. Niezależnie pierwsza i druga oś, tak jakby dwa niezależne EDS'y. Nie wiem ilu procentowa musi być różnica, bo podczas maksymalnego skrętu nie może zadziałać.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 13:17:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:03:12
Posty: 13
mroova81 napisał(a):
quattrowentylator napisał(a):
nie nie :) to nie tak. przekroczyłeś po prostu próg 75 % przełożenia momentu. Powyżej tego - torsen zachowuje się jak otwarty dyfer. To dlatego bez eds i bez hamulca na nodze auto z centralnym torsenem nie zjedzie z rolek.

Nie. W funkcji działania torsena w 75% nie ma żadnego ekstremum. To o czym ty mówisz poajwia się, gdy pomimo napędu na wale, na jednej z osi nie ma jakiegokolwiek momentu. Audi nawet z EDS'em nie zjedzie z rolek, chyba, że są to rolki na tylko prawych, lub tylko lewych kołach, ale nie spotkałem się z takimi. Takie gdzieś tutaj ładny wątek jest o tym. Gdzieś z przed 3-4 może więcej lat. Hans i chyba mały V8 napisali tam wiele wartościowych rzeczy...

Wilokrotnie byłem na stacji diagnostycznej z rolkami i nie ma żadnych problemów,żeby z nich wyjechać...normalnie bez żadnego hamulca i kombincji,po prostu lekki gaz i auto wyjeżdża

_________________
S8 D2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 13:22:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:03:12
Posty: 13
mroova81 napisał(a):
Tylko, że EDS z kontrolą trakcji nie ma dużo wspólnego. Różnica w aucie z kontrolą ESP a w aucie bez jest ogromna.
A podczas poślizgu klasyczny torsen potrafi przekazać 100% szatana na jedną ze stron.

Co masz na mysli ogromna ? jezdziłeś D2 z trakcją i bez...czy po prostu BMW bez trakcji nie da się jeżdzić w zimie :diabel:
EDS to jest układ elekt. pomogający ruszać ,czy mechaniczny ?

_________________
S8 D2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 14:27:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
EDS to elektronika używająca ABS-u

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 14:57:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
przemu napisał(a):
Wilokrotnie byłem na stacji diagnostycznej z rolkami i nie ma żadnych problemów,żeby z nich wyjechać...normalnie bez żadnego hamulca i kombincji,po prostu lekki gaz i auto wyjeżdża

Ale te rolki mają spory opór dla tego :):

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 16:29:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:03:12
Posty: 13
MorgothV8 napisał(a):
EDS to elektronika używająca ABS-u

A to się objawia jakimś sukiem 'ala ABS' ,czy działa bezszelestnie ? jest od tego jakaś kontrolka,która się zapal podczas uślizgu jak np. w starszych mercedesach...ja u siebie nic nie zaobserwowałem

_________________
S8 D2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 22:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
U mnie to takie cykanie pod deska dochodzace z abs-u , Testowane na lodziku przyu ruszaniu

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 23:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
przemu napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Tylko, że EDS z kontrolą trakcji nie ma dużo wspólnego. Różnica w aucie z kontrolą ESP a w aucie bez jest ogromna.
A podczas poślizgu klasyczny torsen potrafi przekazać 100% szatana na jedną ze stron.

Co masz na mysli ogromna ? jezdziłeś D2 z trakcją i bez...czy po prostu BMW bez trakcji nie da się jeżdzić w zimie :diabel:
EDS to jest układ elekt. pomogający ruszać ,czy mechaniczny ?

Jeździłem róznymi samochodami z trakcją i bez i różnica jest OOOOGROOOMNAAA!!! D2 nie jeździłem akurat żadnym, co nie znaczy, że w D2 panują inne prawa fizyki.
Podczas działania EDS'u nie pali się żadna kontrolka, słychać buczenie pompy, lecz ciszej niż przy działaniu ABS.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 18:22:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 21:47:57
Posty: 6
Ja na przykład nie mam EDS a słyszę właśnie buczenie tak jak przy ABS tylko cichsze. I słychać to przy ruszaniu gdzieś z przodu auta. To samo słychać przy
hamowaniu jak się włączy ABS tylko dochodzi drżenie pedału hamulca i trochę głośniej. Więc co to jest. Może był jakiś sterownik mechaniczny dokładany do Quattro.

_________________
A8 4.2 Q
Obrazek


Ostatnio edytowano 09.sty.2010 21:32:29 przez daro72, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 18:41:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
mroova81 napisał(a):
Jeździłem róznymi samochodami z trakcją i bez i różnica jest OOOOGROOOMNAAA!!!


należy pamiętac jednak że ESP potrafi nieciekawie zaskoczyć w najmniej odpowiednim momencie odbierając zapas dostępnej mocy.

Przejeździłem kilka zim w Q z esp, teraz mam Q bez esp i widze plusy i minusy posiadania i nieposiadania ESP. Osobiście wolę mieć jednak większą kontrolę nad autem i mniej wyręczającej mnie elektroniki na pokładzie.
Przy braku ESP trzeba sie duuuużo więcej nakontrowac ale przy długim aucie jest na to wystarczająco dużo czasu. Pozatym co to za jazda bez kontr :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 21:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
mroova81 napisał(a):
quattrowentylator napisał(a):
mroova doprecyzuj to o torsenie.
EDS działa do 40 km/h , powyżej jest nieaktywny.

http://www.youtube.com/watch?v=9dfUtmfZg1w
proszę! Śnieg zeszłoroczny, ale torsen nadal aktualny. Widać w pewnym momencie kompletne przeniesienie napędu na jedną oś. Zresztą było o tym juz chyba z milion razy.

Odnośnie możliwości przeniesienia napędu wyłącznie na jedną oś, to na filmiku (w momencie tego ostrego startu, o który zapewne się rozchodzi) nijak nie widac co dzieje się z tylnym prawym kołem w momencie kedy lewe się nie kręci ;)


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: