.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 09:46:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 c5 2,5 tdi
PostNapisane: 09.sty.2010 08:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie układu dolotowego powietrza, zaobserwowałem że kolektory powietrza są mokre od oleju w miejscu klapy gaszącej odkręciłem oba kolektory i niestety tam też to samo. Jaka może być przyczyna tego, i skąd dostał się olej do układu dolotu, doradźcie coś jak możecie dzięki :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2,5 tdi
PostNapisane: 09.sty.2010 12:45:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
odma i/lub turbina

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 16:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Dlaczego typujesz turbinę? przecież ona ma tylko smarowanie osi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 16:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dawid7721 napisał(a):
Dlaczego typujesz turbinę? przecież ona ma tylko smarowanie osi.

do T idzie olej pod cisnieniem (sciagnij pokrywe plastikowa i zobaczysz rurke a nie wezyk podajaca olej do T) i tworzy lozysko slizgowe (poduszke olejowa) krecacemu sie baaardzo szybko wirnikowi.. czesci sie wyrabiaja, powstaja luzy, nieszczelnosci i T zaczyna karmic dolot olejem. Odma (mimo separatora) tez podkarmic moze (z biegiem lat silnik ma wieksze przedmuchy do skrzyni korbowej wiec to tez pomaga wywiewaniu oleju
Nie twierdze, ze masz popsuty silnik, wymagajacy naprawy ale Twoje auto to jednak juz "dziadzio" wiec takie symptomy dziadkowe nie sa niczym niezwyklym
Oczywiacie i mozliwe jest, ze ktos wymieniajac zatkany filtr odmy (separator) dziurkowal go albo cos w tym stylu by nie wydac paru stow ale to juz teoria spiskowa
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 18:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Wielkie dzięki najpierw wymienię odmę bo tańsza :D niż regeneracja turbiny i jak nie pomoże to dopiero turbo pójdzie na stół operacyjny. Turbina ma minimalny luz wzdłużny i poprzeczny a co do odmy to nie chce mi się wierzyć żeby ją ktoś kiedykolwiek wymieniał od nowości. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 20:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dawid7721 napisał(a):
najpierw wymienię odmę bo tańsza :D niż regeneracja turbiny i jak nie pomoże to dopiero turbo pójdzie na stół operacyjny. Turbina ma minimalny luz wzdłużny i poprzeczny a co do odmy to nie chce mi się wierzyć żeby ją ktoś kiedykolwiek wymieniał od nowości. :)

z zatkanej odmy (bo z czasem sie zatyka - taka tendencja niestety w starych 2,5v6tdi) nie leci olej do dolotu bo jest przecie zatkana
do lacznika gumowego filtr pow.-T dochodzi maly waz laczacy skrzynie korbowa z dolotem - tam moze byc teoretycznie dostarczany olej do dolotu (w co watpie jednak: obstawiam T jezeli ma luz wzdluzny)
Jezeli w logu 011D T zachowuje sie stabilnie to zlabym temat jednka im wczesniejsza naprawa tym tansza i pewniejsza naprawa (ale ze te naprawy-regeneracje T czesto i gesto okazuja sie kicha po roku czy dwoch wiec dobrze wybieraj punkt naprawy)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 21:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Chciałem wtrącić 5 groszy na temat odmy.
Uważam że głównie auta z niedogrzanym silnikiem na nie chorują.
Mój miał sporo najechane i jeździł co najmniej 40 km za każdym razem i odma była drożna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 22:22:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
a ja chciałem wtrącić swoje 3 grosze.
NAZWA TEMATU - zamykam
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27569

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: