.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 08:09:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6.03.2,5 tdi] Webasto a klimatronik.
PostNapisane: 09.sty.2010 07:00:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Witam. Załozyłem sobie webasto do A6 z 2003 roku. Wszystko działa znakomicie prócz dmuchawy. Czy ktoś może się orientuje gdzie należy się wpiąć w klimatronik żeby startowała dmuchawa wraz z klimatronikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 22:59:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://torrents.ru/forum/viewtopic.php?t=1650815


znajdziesz tutaj kompletną instrukcję montażu Webasto do C5 - zarówno dokładanego jak i seryjnego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 06:05:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Jakiś ruski temat mi zadałeś, ale dzięki już sobie poradziłem wszystko grzeje i dmucha. Dla nie z orientowanych webasto to super rzecz. dzisiaj rano przy temperaturze -8 stopni, webasto na tyle nagrzało silnik że świece żarowe tylko migneły na około sekundę i mogłem odpalać silnik. Dodam że silnik pracował tak jakby ktoś tym autkiem dopiero podjechał. Teraz będę robił test na spalanie zwłaszcza że ostatnio podjeżdżałem do pracy około 5 km i średnia mi wyszła 12,5 litra. trochę dużo jak na 2,5 tdi. wszystko przez zimny silnik, gdy dojeżdżałem na miejsce wskazówka na wskaźniku pokazywała wciąż początek wskaźnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 13:18:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1 cykl grzania bierze ok. 1 - 1.5 litra ropy. możliwe więc, że Twoje spalanie zwiększy się.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 19:52:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Może do ciągnika siodłowego bieże 1 do 1,5 litra. Nie wiem skąd masz takie wiadomości. Dane podają 0,5 l na godzine a ja dodatkowo sprawdziłem to wkładając przewód paliwowy webasta do 0,5 słoika. Jeden cykl grzewczy trwa 30 minut chyba że inaczej zaprogramujesz zegar. Po upływie 30 minut webasto się wyłączyło. Silnik ciepły w środku jeszcze milej a w słoiku ubyło niecała połowa paliwa. Na to wychodzi że dane nie kłamią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 22:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zobaczysz w praktyce, gdy zacznie się włączać po zaprogramowaniu na zupełnie zimnym piecu.
co do wiadomości, to używam Webasto w C5 już ósmy rok.

a dane w tym przypadku to... :):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2010 00:52:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Sugerujesz że testowałem webasto które było ciepłe? Zresztą termo top c nawet niema takiej siły przerobowej. To jest tylko 5 kw. Dmuchawa przemysłowa na olej opałowy o mocy 20 kw zużywa około 2 do 3 litrów na godzine i jest w stanie ogrzać w niecałą godzinę 100 m sześciennych. A ty mi piszesz że webasto spali 1 do 1,5 litra na godzine bo tyle wypija twoje webasto.
A może układ paliwowy webasta masz nie szczelny i część paliwa idzie pod samochód.To tak jakby Audi A6 2,5tdi paliło w praktyce 15 l na 100km a nie 9.
Podaje dane. termo top z/c d 0,59 l/h przy pełnym obciążeniu. 0,30 l/h średnie zużycie. To są dane z niemieckiego forum. I te dane zgadzają się z moimi testami. ZIMNE WEBASTO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 19:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
tetek2 napisał(a):
Jakiś ruski temat mi zadałeś, ale dzięki już sobie poradziłem wszystko grzeje i dmucha.


Ten ruski temat niestety nie działa (nie ma takiej strony)

Jak udało Ci się rozwiązać problem? Też chcę dołożyć u siebie webasto i nie wiem jak się wpiąć do klimatronika. Wiem, że można przekaźnik podpiąć bezpośrednio do dmuchawy, ale chciałbym, żeby wszystko było jak oryginalnie. Webasto analogowe i samochód bez CAN

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 20:20:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Już nie pamiętam ale z tyłku klimatronika są 4 kostki. W jednej z nich jest wolny pin do którego trzeba doprowadzić sygnał plusowy z przekaźnika webasta uruchamiającego dmuchawe.Albo bezpośrednio z webasta. Klimatronik będzie wtedy startował niezależnie od stacyjki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 09:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czyli sygnał z przekaźnika od webasto (włączającego dmuchawę) wystarczy podać na ten pin i będzie tak jak oryginalnie? Tzn klimatronik będzie się sam włączał po osiągnięciu przez płyn w układzie około 22 stopni i nadmuch będzie sobie ustawiał automatycznie? Czy po prostu się załączy w takim trybie w jakim został wyłączony? W sumie to chyba nawet przekaźnik nie będzie potrzebny, bo powinno wystarczyć podanie sygnału z wyjścia sterującego tym przekaźnikiem (tam też powinno się pojawiać 12V) bezpośrednio do sterownika klimy?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 10:00:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Nie wiem jak w C5 ale przy klimatroniku w C4 sygnał musi być przez przekaźnik. U mnie wcześniej było bezpośrednio.Był duży spadek napięcia i klimatronik mrugał. Przez przekaźnik bezpieczniej, a bezpośrednio to można wykończyć tranzystror w sterowniku webasta. W C4 klimatronik w trybie Webasto włącza się niezleżnie od ostatnich ustawień na AUTO, 22 stopnie dmucha na szybę. Nie wiem czy da się to przeprogramować.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 10:06:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Aha. Dzięki. Czyli do tego pinu podpina się całe zasilanie klimatronika? Myślałem, że tam idzie tylko sygnał uruchamiający, a zasilanie jest ze standardowych pinów zasilających. A więc zrobię to przez przekaźnik.
Dzieki

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 10:35:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Pisałem jak jest w C4. Przez przekaźnik napewno będzie bezpieczniej bo tranzystor obciążony będzie tylko cewką przekaźnika.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 20:04:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Zrób bez przekaźnika. Doprowadź sam sygnał z webasta.Napięcie na dmuchawę idzie po kablach klimatronika. Oryginalnie biegnie cienki kabelek sygnału z webasta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6.03.2,5 tdi] Webasto a klimatronik.
PostNapisane: 10.lut.2015 15:21:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Chciałbym odświeżyć temat. Czy ma ktoś może gdzieś działającego linka do instrukcji montażu webasta (seryjnego) do A6 C5? Niestety ten link u góry już nie działa.
Planuję założyć u siebie webasto. Mam już większość elementów - piec z wężami wodnymi pompką i mocowaniami, pompkę paliwa, zegar mocowany w drzwiach kierowcy razem z boczkiem i wiązką drzwiową oraz telestart (t60 i T90). Niestety dostałem pociętą wiązkę łączącą te elementy. I tu pytanie - ma ktoś z was może schemat tej wiązki? Chodzi głównie o wyjście z zegara w drzwiach. Zegar ma 12 pinów. Jeden jest nie wykorzystany, a trzy są wykorzystane do podłączenia diody sygnalizującej oraz wyłącznika przy klapce. do instalacji samochodu z drzwi wychodzi 8 przewodów.

Gdzieś w necie znalazłem rozpiskę pinów zegara 4B0963099C ( 88439D ) jaki jest u mnie:
pin1: szary/żółty kl.58d (podświetlenie zegarów po regulacji)
pin2: szary/fioletowy Einschaltsignal Standheizung
pin3: szary/zielony Standheizung --> Heizen/Lüften
pin4: czerwony/fioletowy Dioda LED
pin5: czarny/czerwony Zacisk 15 (Po stacyjce)
pin6: fioletowy/niebieski Dioda LED
pin7: czerwony/żółty Funkempfänger Standheizung
pin8: szary/niebieski zacisk 58s
pin9: żółty/fioletowy Włącznik klapki
pin10: pusty
pin11: czerwony/niebieski Zacisk 30 (stałe 12V)
pin12: brązowy Masa oraz włącznik klapki

Czy ktoś mógłby wytłumaczyć co od czego są piny nr 2, 3 i 7
Domyślam się, że:
2 to wyjście sterujące na piec (do pina nr 1 czy 3 w piecu?)
3 to sygnał lato/zima (do pina nr 5 w piecu)
7 sygnał włączenia z telestartu?

Gdzie fizycznie podpięte są piny nr 1, 5, 8, 11 i 12 w instalacji samochodu?

I jeszcze pytanie o sterowanie wentylatorami? Czy wystarczy podpiąć pin nr 4 z pieca do pinu nr D1 sterownika klimatyzacji? czy jeszcze coś trzeba przerobić (jak jest oryginalnie?)

Z góry dziękuję za wszelkie schematy (oryginalnego webasta do a6 c5 przed liftem, bez CAN z zegarem w drzwiach i telestartem). Czy gdzieś wyżej nie ma błędów w moich założeniach i informacjach?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6.03.2,5 tdi] Webasto a klimatronik.
PostNapisane: 15.lut.2015 13:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Po co ci zegar jak masz telestart? Ja miałem też zegar i przez cały okres eksploatacji samochodu nie użyłem go ani razu. Zaś pilot cały czas. Odnośnie podłączenia to do klimatronika doprowadzasz tylko jeden kabel z webasta sygnałowy. Ten który uruchamia przekaźnik wiatraka i to wystarczy. Klimatronik sam sobie uruchomi dmuchawę i ustawi siłę nadmuchu wraz ze wzrastającą temperaturą w układzie wodnym samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6.03.2,5 tdi] Webasto a klimatronik.
PostNapisane: 16.lut.2015 15:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Zegar chcę choćby dlatego, że daje on możliwość zaprogramowania czasu włączenia webasta. Często zanim dotrę do samochodu na odległość umożliwiającą włączenie webasta to już jest trochę za późno.

Czyli dobrze myślę że wystarczy podpiąć pin 4 z 6-cio pinowej kostki webasta do pina D1 w klimatroniku?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: