.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.sty.2025 15:42:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Odłos piły tarczowej i gorące felgi w 90 B3 2.3 NG
PostNapisane: 18.maja.2005 19:41:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2005 20:47:56
Posty: 7
Lokalizacja: Katowice
Witam, w moim audi 90 88r. 2.3E NG w czasie jazdy słychać dochodzący z przodu samochodu odgłos piły tarczowej. Po dłuższej jeżdzie staje się coraz mocniejszy. Odgłos ten nie dochodzi z silnika, gdyż na postoju przy pracującym silniku go nie słychać.
Ostatnio zauważyłem też że po przejechaniu kilku kilometrów auto samo hamuje, a tarcze rozgrzewają się do takiej temperatury że idzie się oparzyć.
Po wymianie przednich tarcz wentylowanych i klocków (tłoczki nie były zapieczone) auto po dłuższej jeździe już nie hamuje ale nadal słychać odgłos piły tarczowej a przednie i tylnie tarcze nadaj strasznie się nagrzewają, o czym świadczy fioletowe odbarwienie na nowych przednich wentylowanych tarczach, które pojawia sie przy temperaturze 800 stopni celsjusza.

Czy jest to normalne aby tarcze się tak nagrzewały w jeżdzei miejskiej?
I skąd może dochodzić ten odgłos?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 19:51:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
masz cos nietak z uladem hamulcowym , nalezaloby go dobrze sprawdzic czy nie ma wyciekow i czy nie jest zapowietrzony , na poczatek proponuje wymienic wszystkie weze gumowe bo pewnie nigdy ich nikt nie wynienial , wymiana plynu hamulcowego i odpowietrzenie ukladu , przy okazjiu sprawdz poprownosc dzialania wszystkich zaciskow hamulcowych czyli czy tloki chodza plynnie oraz czy reczny odbija , dodam tylko ze tylnie tloki sa wkrecane a nie tak jak przednie wciskane

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 22:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ciepło tarcz świadczy żę chamulce nie odbijają sprawdzić trzeba cały układ łącznie z pompą (miałem tak w garbusie dopiero wym pompy pomogła )a ta piła tarczowa możę łożyska mają już takie luzy żę przekasza się tarcza i trze o klocki następuje wzrost temp i jednoczenie wzrost ciś w układzie chamulcowym (ta reakcja sama się nakręca) aż do zablokowania kół w extremalnych przypadkach oczywiście

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odłos piły tarczowej i gorące felgi w 90 B3 2.3 NG
PostNapisane: 18.maja.2005 22:41:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
flyart napisał(a):
Czy jest to normalne aby tarcze się tak nagrzewały w jeżdzei miejskiej?
I skąd może dochodzić ten odgłos?
pozdrawiam


Jak na mój gust masz kłopot z niepowracającymi tłoczkami w pompie hamulcowej. Pomimo odjęcia nogi z pedału hamulca pmpa nadal wytwarza ciśnienie (skoro wszytskie tarcze masz gorące...).

Pompa do rozbiórki (i pewnie uda się znaleźć zatarcia na jej tłoczkach) albo do wymiany.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2005 07:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dokładnie. Przyjrzyj sie całemu układowi hamulcowemu. Jazda z takimi heblami spwoduje przegrzanie tarcz i dupa, hamowni nie będzie. Przy wymianie przewodów hamulcowych zaopatrz sie w stalowe. Cenowo nie jest to jakiś kosmos a poprawa znaczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2005 08:55:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2005 20:47:56
Posty: 7
Lokalizacja: Katowice
Witam, dzięki za spostrzeżenia.
Sam układ hamulcowy jest raczej szczelny. Trzeba będzie zabrać się za sprawdzenie pompy.
Tylko że zanim do tego się zabiorę to chciałbym zapytać o to, czy ktoś wie gdzie w pompie hamulcowej znajduje się otwór wyrównawczy, ponieważ gdzieś przeczytałem, że oprócz zapieczenia tłoczków przyczyną silnego nagrzewania tarcz może być zatkanie otworu wyrównawczego w pompie hamulcowej (zatkany otwór wyrównawczy-tłoczki nie powracają??) lub brak luzu między drązkiem naciskowym hamulca, a tłokiem pompy hamulcowej(cały czas w stanie lekkiego hamowania). Przy lekkim, nie przekraczającym 30-40%, naciśnięciu hamulca audi idzie całkowicie zatrzymać ze 100km/h(w Polonezie to trzeba wdepnąć do oporu)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2005 10:35:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Nie koniecznie musi byc cos nie tak z ukł. hamulcowym.
Mam głupie pytanie: Czy przy wymianie tarcz sprawdzana była płaszczezna piast?
Czemu pytam??
ODP: 2 lata temu zachetałem 4 komplety tarcz min. ATE, Brembo i Mikody powód: powyciągane gwinty w piastach. w momencie montażu nowej tarczy powierzchnia przylegania musi być prawie idealna. - mechanicy wine pogięcia tarcz i spalenie klocków zwalali na mnie bo ponoć za szybko jeżdziłem.

Jezeli gwinty są powyciągane a założysz nową tarczę to efektem będą spalone klocki i pogiete tarcze. sprawdz powierzchnię tarcz - nawet jeżeli mechanicy mówią że nie ma takiej mozliwości zeby gwint był "powyciągany"

Gwinty w piastach mogą sie powyciągać jezeli dokręcasz koła (tak jak ja to robiłem) na pałę do oporu az klucz stanie.
Wyposażyłem sie w klucz dynamometryczny i problemu nie ma.

Sprawdz piasty

pzdr

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1.BMW 740i V8 286KM (20.03.2006 - do teraz)
2.Yamaha XTZ 660 Tenere 47KM (07.05.2006 - do teraz)
3. Honda XL1000V Varadero 94KM (01.07.2008 - do teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2005 06:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Miałem podobny problem i już go tu kiedyś opisałem. Poszukaj. W skrócie - Jak zdemontujesz pompę to wystaje z niej popychacz. To on, po wciśnięciu hamulca zakleszczał się (losowo-raz tak, raz nie) w tulei prowadzącej (najbliższej kołnierza mocującego - pompa aluminiowa). Wydłubanie (!) tej turbaksowej tuleji zajęło ok. godziny (wcześniej jest pierścień rozprężny). Wstawiłem o wiele krótszą i lepszą tuleję z pompy żeliwnej - i po kłopocie blokowania hamulców.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2005 11:05:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja na 90 % wiem co jest bo właśnie to przerabiałem w innym aucie. Otóż masz walnięte łożysko na piaście i bardzo prawdopodobne żę się poprostu obraca. To wytłumaczenie tego odgłosu. A co do tarcz to może być tak że łożysko to jest zepsute tak bardzo że powoduje że tarcza poprostu jest dociskana do zewnętrznego klocka hamulcowego tym samym grzejąc się okrutnie.
Powodzenie w naprawie i daj cynka co naprawdę było
pozdrawiam :)

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 21:23:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2005 20:47:56
Posty: 7
Lokalizacja: Katowice
Witam, okazało się, że przyczyną tego dziwnego odgłosu jest skrzynia biegów.
Jeśli chodzi o pompę hamulcową to tłoczki chodzą w niej bez zarzutu i między sworzniem serwa a drążkiem pompy nie ma żadnych możliwości regulacji. Jedyna regulacja jaka jest to między pedałem hamulca a serwem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: