.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 21:23:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8, C4] maglownica z serwotronikiem cieknie - wymieniona
PostNapisane: 13.sty.2010 11:52:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Nie wiedziałem gdzie wrzucić układ kierowniczy, ale ten chyba najbardziej pasuje ;).

Mój magiel (V8) cieknie. Mocno. Wg etki magiel V8 jest taki sam jak w C4 (100 i A6).

Pytania:
- czy do zwykłej maglownicy da się przełożyć przekładnię z zaworem z serwotronika?
- czy zwykły magiel ma takie same parametry jak ten z "tronikiem"?

Nie chciałbym pozbywać się serwotronika, bo fajnie działa. Na Allegro znalazłem jedną za 250 zł, cena wydaje się być ok, ale chciałbym mieć pewność, że nie cieknie tak jak moja.

A może ktoś z Was ma w zasobach taką sprawną i do sprzedania?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 01.lut.2010 22:32:26 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 12:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Wiem ,że wszyscy odradzaja regeneracje, jeżeli jednak byś się zdecydowal to polecam

http://www.automania.com.pl/

nie jest tanio nie jest szybko ale fachowo. Regenerowalem u nich pół roku temu pompe wspomagania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Czy regenerować magiel ?
PostNapisane: 15.sty.2010 11:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Też mam problem z cieknącą maglownicą ale na pewno będę regenerował!
Dlatego, że kupiłem na Allegro używaną i nie cieknącą. Po wymianie pracoawła
poprawnie gdzieś przez pół roku, a potem ta sama historia (cieknie, gumy popękały) szkoda kasy i tej roboty.
Dodam jeszcze, że ta używana maglownica miała z 15 lat - to w końcu musiała
zacząć ciec.
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 13:44:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak trafisz z jezdzacego auta w ktorym byl oryginalny plyn to warto kupic. jak tak trafilem i odpukac ale 3 lata jest spokoj.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 15:39:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Chciałbym na taką trafić :)

A drugie pytanie, czy do zwykłej maglownicy da się przełożyć część z przekładnią główną z przetwornikiem (tak się to fachowo nazywa) serwotronika? Czy ktoś próbował?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 16:40:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z tego co pamietam to wlasnie cala przekladnia sie tym rozni. w servotronic masz system dysz i zaworow sterowanych ze sterownika a w wersji bez masz poprostu dyszki ustalajace stale cisnienie wspmagania i nic wiecej.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2010 10:21:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
odezwij się do Sajmona
będzie miał najnowsze dane bo nie dawno walczył ze swoją

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2010 22:01:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kupiłem na Allegro odpowiedni magiel z C4 za 250 zł + przesyłka 35 + Febi 60 z (2 ltr).

Posiłkując się http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... maglownica zabrałem się za wymianę.

Wybrałem nieco inną drogę - łatwiej było mi odkręcić opuścić sanki na przednich poduszkach, odkręcić poduszki silnika i opuścić go w dół o jakieś 3 cm. Po odkręceniu wszystkich śrub magla i przewodów udało się go wyciągnąć przez prawe nadkole (strona pasażera). Nie wyciągałem aparatów zapłonowych, nie wyciągałem pompy hamulcowej, wykręciłem jedynie cewkę po stronie kierowcy.

Zajęło to 8 godzin i pracę dwóch ludzi - znajomego i moją. Mam teraz nadzieję, że ten magiel podziała bezawaryjnie :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 23.cze.2010 00:08:51 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 00:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
U mnie tez pociekła maglownica. Ale za namową znajomego mecha zalałem układ - uwaga - czerwonym hipolem ATF . Możecie wierzyc , bądź nie, ale przestało ciec , tylko się troche poci. Jezdze tak juz poł roku i niema zadnych efektów ubocznych.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 08:06:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
gratuluje pomysłu
zresztą tak czy inaczej część do wymiany Ty co prawda jakimś fuksem jeździsz jeszcze na syntetyku ale długo to nie potrwa choć przynosi korzyści bieżące
zielony płyn = płyn mineralny
czerwony = syntetyk
reasumując zabiłeś magiel do końca

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 20:07:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Buba napisał(a):
gratuluje pomysłu
zresztą tak czy inaczej część do wymiany Ty co prawda jakimś fuksem jeździsz jeszcze na syntetyku ale długo to nie potrwa choć przynosi korzyści bieżące
zielony płyn = płyn mineralny
czerwony = syntetyk
reasumując zabiłeś magiel do końca


ale nie cieknie :diabel: - na razie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 20:09:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
rodzynek napisał(a):
Kupiłem na Allegro odpowiedni magiel z C4 za 250 zł + przesyłka 35 + Febi 60 z (2 ltr).

Posiłkując się http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... maglownica zabrałem się za wymianę.

Wybrałem nieco inną drogę - łatwiej było mi odkręcić opuścić sanki na przednich poduszkach, odkręcić poduszki silnika i opuścić go w dół o jakieś 3 cm. Po odkręceniu wszystkich śrub magla i przewodów udało się go wyciągnąć przez prawe nadkole (strona pasażera). Nie wyciągałem aparatów zapłonowych, nie wyciągałem pompy hamulcowej, wykręciłem jedynie cewkę po stronie kierowcy.

Zajęło to 8 godzin i pracę dwóch ludzi - znajomego i moją. Mam teraz nadzieję, że ten magiel podziała bezawaryjnie :D


i tego życzę aby zadziałał bo kasę newielką dałeś - daj znać cio i jak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 07:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Buba napisał(a):
zielony płyn = płyn mineralny
czerwony = syntetyk


Mylisz się, Darku.

Czerwone ATF-y są mineralne i syntetyczne. Kolor nie stanowi o bazie z jakiej olej został wyprodukowany.

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 16:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Mogę tylko potwierdzić, że Febi S (6161) - syntetyk, Febi M (6162) - mineral - obydwa zielone.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 21:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Buba napisał(a):
gratuluje pomysłu
zresztą tak czy inaczej część do wymiany Ty co prawda jakimś fuksem jeździsz jeszcze na syntetyku ale długo to nie potrwa choć przynosi korzyści bieżące
zielony płyn = płyn mineralny
czerwony = syntetyk
reasumując zabiłeś magiel do końca


Zabiłem czy nie zabiłem , ale wyciek znacząco się zmniejszył. Gdy będę wymieniał magiel , to napewno odkopie ten wątek , i opisze czy było warto lac ATF-a czy nie.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 14:57:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
TRUCKER napisał(a):
Buba napisał(a):
gratuluje pomysłu
zresztą tak czy inaczej część do wymiany Ty co prawda jakimś fuksem jeździsz jeszcze na syntetyku ale długo to nie potrwa choć przynosi korzyści bieżące
zielony płyn = płyn mineralny
czerwony = syntetyk
reasumując zabiłeś magiel do końca


Zabiłem czy nie zabiłem , ale wyciek znacząco się zmniejszył. Gdy będę wymieniał magiel , to napewno odkopie ten wątek , i opisze czy było warto lac ATF-a czy nie.


Taż tak kiedyś zrobiłem w C3 i było dwa lata oki. Jedyny minus to że na mrozie musiał chwilę pochodzić zanim sie zaczęło kręcić kierownicą... ;) Ale ostatecznie i tak wymieniłem magiel.... Chociaż działało.... Aha - pompy nie zabiło, jest dalej ta sama.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: