.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:15:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKN] błąd 00575 z rozszerzeniem 08-00
PostNapisane: 16.sty.2010 10:34:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Witam wszystkich i od razu poproszę o pomoc w wyjaśnieniu tego błędu.
Jak wyżej wyświetla mi się czasem taki błąd 00575 to niby wiadomo że coś z doładowaniem, ale rozszerzenie tego błędu to 08-00 Control Limit Surpassed i niemogę znaleźć co oznacza.
Może ktoś wie to bardzo proszę o jakieś wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 10:47:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Czy samochod traci czasem moc?? Ten blad oznacza przeladowanie turbiny, sterownik wpada wtedy w stan awaryjny, zeby oszczedzic jednostke.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 10:55:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Tak zdarzyło się kilka razy że przestawał ciągnąć.Czyli ten błąd świadczy o przeładowaniu? bo wczoraj zalogowałem dynamicznie grupę 011 , i wyszło lekkie niedoładowanie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 11:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
logoawales z butem w podlodze?? na ktorym biegu?? plaski odcinek drogi? obroty od 1500 do 4300? W wyjasnieniu bledu masz napisane "limit kontrolny przekroczony", czyli raczej przeladowanie

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 11:41:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Tak pedał w podłodze, bieg 3,obroty jak napisałeś od 1500 do 4200.
Zaraz spróbuję zmieścić ten log.

a oto logi trzy ,wyczytałem że te najbardziej do tego potrzebne.
Wszystkie dynamiczne

grupa 008
Obrazek

grupa 010
Obrazek

grupa 011
Obrazek

Co można z tego powiedzieć.
Proszę o podpowiedź , czy trzeba logować wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 13:40:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
zamiesc logi jeszcze raz, nie mozna ich powiekszyc

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 13:54:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Ok zamieszczę jeszcze raz tylko później.
A nietrzeba wszystkich ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 14:04:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Im wiecej tym lepiej, moze narazie starczy

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 15:08:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli masz warunki, to zrób także resztę.
co z tego, że masz niedoładowanie [to widać], skoro nie wiemy jaka jest jego przyczyna [a to będzie widać, jak zamieścisz wszystkie zgodnie z topikiem o diagnostyce].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 18:11:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Witam ponownie zaraz wkleję reszte logów.Problem tylko w tym że z grupy dynamicznej będą te trzy które zamieściłem wcześniej.
Jeśli będzie potrzeba jutro zloguje jeszcze raz grupę dynamiczną ,ale może powiecie coś na podstawie tych które będą
Proszę to moje logi :peace:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

kolejna grupa te trzy dynamiczne

Obrazek

Obrazek

Obrazek


i kolejna grupa

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


To wszystkie moje logi ,oprócz tych dynamicznych ale jeśli będą potrzebna jutro zamieszczę .
Proszę o jakieś sugestie .
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 18:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zacząłbym od odpięcia wydechu przed katalizatorem i zrobieniu próby dynamicznej 011dN z tak odpiętym wydechem.

silnik jest w dobrym stanie, niemniej jednak widać, że parcie na łopatki turbiny jest w zasadzie żadne [70%, a normalnie jest i poniżej 40%]. skoro nie ma parcia, to coś blokuje spaliny - pierwszym podejrzanym jest katalizator.

w żadnym przypadku nie wycinaj go, a jedynie odepnij wydech.

więcej na ten temat: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 11#1326211 .
[przeczytaj cały topik]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 18:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Kurde przecież to będzie strasznie ryczeć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2010 10:06:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Meszrum dziękuję ci za zainteresowanie tematem i wskazaniem tematu podobnego.Skłoniło mnie to do napisania jeszcze o tym (może to coś pomoże w diagnozie). Około 15 miesięcy temu miałem problem z doładowaniem turbo.
To znaczy że wogóle go niebyło, auto przestało praktycznie jeździć.
Szukałem wtedy wszystkiego co mogło by być przyczyną takiego stanu rzeczy,napiszę że sterownik niezapisywał żadnego błędu jak dzieje się teraz.
Zrobiłem logi i podesłałem je do znajomego forumowicza Stamleja który bardzo wtedy mi pomógł.
Po sprawdzeniu większości elementów które mają wpływ na prawidłową pracę sprężąrki padło na tz. gruszkę przy turbo. Więc ją zamówiłem i zamontowałem , bardzo żle zrobilem nierobiąc logów po jej zamontowaniu bo byłbym pewny czy już wtedy turbo całkiem wrociło do normy , czy tylko było to moje takie odczucie.
Podczas zamawiania tej częsci w firmie Turbojulita rozmawiałem tam z pewnym człowiekiem , który oczywiscie wypytał mnie o to do jakiego auta ma być to zamontowane , i powiedział żebym przypadkiem nieruszał tej rzymskiej śruby.
Teraz tak się zastanawiam czy to było dobrze ustawione.
Napisze jeszcze że wydaje mi się że ten błąd 00575 zaczął się pojawiać (może też tylko tak mi się wydaje )od momentu wymiany odmy co miało miejsce jakieś trzy tygodnie temu .
Zaraz po wymianie auto strasznie zmuliło ,po rozmowie z mechanikiem który to robił stwierdził że on tylko wymienił odme nadmienie tu że turbo było wyjmowane czy może coś źle poskładał ?
Podczas szukaniu przyczyny okazało się że zawór EGR niebył przykręcony i brakowało tam uszczelki .Po poskaładaniu tego jeszcze raz auto zaczęło jeździć lepiej ale błąd pozostał.
Może to coś przyniesie do znalezienia przyczyny.
Meszrum napisz proszę co o tym myślisz , mieszkam w takiej miejscowości że brak tu wyspecjalizowanych zakładow naprawczych , a te które są jak widać niebardzo znają się na rzeczy.
Pozdrawiam wszystkich śledzących wątek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2010 19:49:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
prawdopodobnie właśnie złe poskładanie wszystkiego co dotyczy podciśnienia jest przyczyną niemocy.

napiszę Ci później wieczorem co i jak sprawdzić samodzielnie [plus schematy].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2010 20:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Dzięki Meszrum i czekam na opis co mam sprawdzić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2010 23:48:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
masz do sprawdzenia układ podciśnienia:
- poprawność podłączenia [na zaworach, na EGR, na T, etc];
- N75 [szary] ma być podłączone do T;
- N18 [czarny] ma być podłączone do EGR;
- sprawdzasz każdy wężyk podciśnienia pod kątem przetarcia/pęknięcia;
- dla pewności zdejmujesz wężyki i osadzasz ponownie sprzedzając, czy nie są czymkolwiek przytkane;
- możesz przedmuchać kompresorem N18 i N75;
- szczególnie dokładnie sprawdź połączenia tam gdzie były rozłączane elementy - osadzenie EGR/T [i uszczelnienie], przewody podciśnienia.

jeżeli nic to nie da, to podmień N75 na inny [sprawny].
jeżeli nadal nic, to odpinasz wydech.

schematy:
Obrazek

Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 08:56:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Dzięki Meszrum :) za opis co sprawdzić , napewno dziś po pracy to zrobię .
Mam tylko pytanko zobacz na schemat i napisz mi czy w tych zaznaczonych miejscach , mogłoby uciekać cisnienie z turbo.
Pozdrawiam :peace:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 17:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
krzysztof125 napisał(a):
Dzięki Meszrum :) za opis co sprawdzić , napewno dziś po pracy to zrobię .
Mam tylko pytanko zobacz na schemat i napisz mi czy w tych zaznaczonych miejscach , mogłoby uciekać cisnienie z turbo.
Pozdrawiam :peace:

Obrazek



nie tyle uciekać ciśnienie z T, ale nieszczelność w tym miejscu może prowadzić do tego, że nie będzie miało co napędzać T.
skutek taki sam: brak doładowania.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 22:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Witaj Meszrum :)
Dziękuję za schematy .
No więc jestem po przeglądzie podciśnienia i wszystkich polączeń :):
Wszystko wygląda że jest w najlepszym porządku.
Niema żadnych pęknięć czy przetarć ,cały układ podciśnienia połączony jak na schemacie.
Wygląda że zaworek N75 pracuje(sprawdzone czy dochodzi do niego napięcie , wykazuje oporność).
Obserwowałem sztange i wygląda że porusza się bez żadnych zacięć.
W międzyczasie zadzwoniłem do warsztatu gdzie wymieniali mi odme i umówiłem się na jutro z mechanikiem ,że podjedzie po pracy do mnie .
Umnie w garażu zdemontujemy turbinę i sprawdzimy wszystkie połączenia pomiędzy turbo a zaworem EGR i tu mam jeszcze małe pytanko są tam trzy uszczelki , niestety na tą chwilę niemam nowych a są to te które zostały zamontowane przy wymianie odmy.
Czy można to jeszcze poskładać na tych samych lub je czymś uszczelnić.
Rozmawiałem też na temat katalizatora i jestem umówiony na jego pomiar.Przyszło mi do głowy (niewiem czy dobrze jeśli żle to wypowiedź się na ten temat)że zamiast tego katalizatora można by wstawić strómienice co ty na Meszrum.
Na dziś tyle autko dalej trochę słabo ciągnie , ale myślę że powoli z Twoją pomocą znajdę przyczynę.Pole poszukiwań się zmniejsza.
Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi co sprawdzać.
Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 22:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jedynym sposobem na sprawdzenie katalizatora jest odpięcie wydechu i logowanie 011dN. innego skutecznego sposobu nie ma.

co do strumienic, to nie jest to dobry pomysł w przypadku TDI.

z kolei co do N75, to nie masz wyjścia - musisz podmienić na inny. czasami N75 reaguje elektrycznie, ale nie steruje pracą T prawidłowo [wowo miał taki problem].

z kolei co do uszczelek, to powinno zakładać się nowe, gdyż uszczelka ma to do siebie, że pracuje z tym, co uszczelnia. odkształca się ona jednorazowo - przy drugim montażu nie będzie już pełnić swojej roli tak, jak powinna.
...ale są tacy, którzy skutecznie zakładają 3-4 razy tę samą i jest OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: