.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 17:04:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 20:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
ACK w q, AJM ośka. Jest to autentyczny przypadek - prawie o dlugosc auta ACK został.
Co do AVJ - 1.8t 150ps to przyspiesza on w 8.9 -> http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t.html
I budzic to on sie budzi dla mnie od 3000rpm. Proba byla taka ze ja 100km/h 2500rpm na 4 biegu a za mna 1.8t B6 w sedanie wlacza kierunek i chce wyprzedzic, ja wtedy w podłoge no i odjechalem mu nawet nie zblizyl sie na wysokosc mojego auta. Wszystko w 1.8t sprawne wzorowo. Moj AFN ok. 145ps/320N/m, czyt. bardzo mocny soft i zdrowy motor. Zeby AVJ jechal to moim zdaniem trzeba co najmniej do 5000rpm krecic. Po modach na pewno bedzie to fajnie jezdzic ale i tak wolalbym np. AJM/ATJ (q).

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 22:21:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Ciekawe co piszesz. Bardzo chciałbym to zobaczyć. Albo ten wirus jest jakiś cudowny albo coś nie tak z tymi 202 końmi.

No tak B6 ma 8,9 ja pisałem o tej samej budzie co autor wątku. W B5 ma 8.3. Co do jechania AVJ'a http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_6.775.jpg
Trudno sobie wyobrazić lepszy wykres w tak małym silniku. Jesteś pewien, ze kierwonik AVJ'a się z Tobą ścigał? Może nie chciało mu się redukować ;) Przez ile rpm występuje u Ciebie ten moment? Moce porównywalne ale myślę, że z miejsca i tak zdrowy AVJ by nie dostał batów. Poza tym B6 jest cięższe o ponad 100Kg.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 22:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Moj moment przy ok. 2600-3300. Scigal sie scigal i to z 3 ruszal. To moj szwagier :): Wiem z miejsca moze bylby minimalnie szybszy ale jednak jezeli chodzi o elastycznosc i zuzycie paliwska to na diesla nie ma mocnych.
Wiadomo nie ma to jak jakies 2.7 BiT itp no ale.....
Co do ACK to byli ludzie z A4 klubu grupowo w Katowicach mierzyc moce i takie wyszly jak napisalem. Ten AJM wszystkich zadziwil - seryjne graty i 170/368 przy 2850rpm. Tu wykres:
http://www.postimage.org/image.php?v=gx6F5Z0
Kazdy skrzeczy zeby wlasciciel szykowal sie na zmiane turbawki etc ale audi lata juz od 15kkm bez zadnych uszczerbków na zdrowiu. Kierownik wie jak obchodzic sie z taka mocą...
pozdr,
Dawid

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 00:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Oczywiście, jeżeli chodzi o spalanie to nie ma o czym mówić.

Właśnie porównałem sobie wykres z ACK nie dłubniętym i dysponuje on mocą 130 koni od około 3000 rpm przez 185 przy 5000 do 190 do jakich 6200. Nie wiem jakie są przełożenia ale podejrzewam, że w zakresie 5000-6500 da się jechać na wszystkich biegach. Zadziwiające wydaje się że objechał go diesel które dysponuje mocą 150km przy 2800 do około 170 przy jakichś 4200 rpm. Czy 2.8 jest aż tyle cięższy niż ten diesel? Dodając to, że napisałeś, że ACK po zahamowany pokazał 202KM jest jeszcze bardziej zadziwiające. Nie zrozum mnie źle nie jest moją intencją negowanie tego co piszesz lub nie wiara. Chciałbym tylko to zrozumieć, ponieważ zgrubne szacunki matematyczne teoretycznie powinny dać inny wynik rywalizacji :-)

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 00:29:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Daj spokój matematyce. ;)
Skończyły się czasy powolnych i dymiących diesli.
Ulica weryfikuje postęp.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 00:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Sądzisz, że takie założenia również przyjeli konstruktorzy silników? ;) Myślę że jednak fizyka ma znaczenie nie tylko ulica ;) A AFN jednak jest starym klekoczącym dieslem ;) Chociaż ma swoje nie zaprzeczlne zalety.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 00:58:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
AFN jest jak wino i skrzypce. Opiera się zębowi czasu.
Klekotanie to wkalkulowany weń pierwiastek koniecznego jestestwa. Tttm i już.
Proste toto , tanie, części w każdym kiosku a i 200 KM da się wyrezać (nawet 240 jeśli masz wenę).
Nie strzępił bym sobie języka, gdyby nie fakt że mój stary AFN złoił dupska paru duzo mocniejszym autkom na próbach sprawnościowych.
Wyścigów na prostej nie traktuję poważnie ze zrozumiałych względów. Równie dobrze mogą ścigać się roboty. ;)
Współczesne (-20 lat do dziś) dieselki mają pewien potencjał do ogarnięcia.
To jest piękne :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 01:37:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Jak dla mnie kolejnośc jest następująca:
1.eSa z 2,7BT
2.traktor/gnojowóz siakiś afn/ajm ;) pod mody niezły jest też chiba AHH (ze wzg. na pompe wtryskową, z tem, że nie było go w quattro), ale to "traktorzyści" może potwierdzą.
3.20VT
4.no i ewentualnie 2,8 ale wyłącznie 30V

Tak ja to teraz widzę po kilku latach przejeżdżonych v6

No i rzecz oczywista powinno to byc quattro :peace:


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 17:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
Sebastian1983 napisał(a):
sebolec napisał(a):
To ten sam silnik. Turbina jest minimalnie inna, ale reszta osprzętu praktycznie bez zmian. Wersje 180 KM wychodziły chyba tylko na rynek włoski.

Sebastian1983 napisał(a):
150 mozna pociagnac bezpiecznie dla skrzyni do 185


Nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadał. Co ma skrzynia do chipa?

Ogarnij się trochę i poczytaj forum, bo pytasz o rzeczy mielone 100 razy i to nawet w ostatnich tygodniach.


Kolego nie bzdur, ytlko chodzi o to ze podciagajac ten silnik do 200+ kucy, skrzynia sobie nie poradzi z taka moca i przez tylny most wypluje garsc zębatek. I tego sie obawiam. To ma chip do skrzyni.

betrzy napisał(a):
Polecam 1.8T :peace: Jest to zrywna i elastyczna jednostka (moja 150 KM i wystarczy) . Dwa razy mierzylem zuzycie paliwa w miescie : czyli pelny zbiornik ,przejazd 100 km , dolewka na full i wychodzil dokladnie ten sam wynik 9.6 litra .Okazalo sie z komputer pokladowy :D zawyza bo pokazywal srednie zuzycie 11.5 litra.


albo na cpn walą przekręty w litrach :)

---------------
super ze mam tu z kim pogadac, na konkurencyjnym forum poprostu przeniesiono moj post do kosza :) ... "bo juz o tym bylo"

powiedzcie mi jeszcze, jak to jest z tym napedem 4x4, jezdzilem kia sportage 150kucy, i wiem ze tam tylna oś jest rozlaczana przy 40km/h ..... jak jest w audi ? rozklad mocy zapewne jest 4/96 % i rozlaczany po jakims czasie? i co tam siedzi ? bo na moje oko jest tam Haldex ...
Torsen o ile mi wiadomo to staly naped z podzialem 40 / 60%.
Gdyby robili przekręty w litrach na cpn to wtedy okazalo by sie ze moje auto pali jeszcze mniej niz przypuszczam . Pomysl troche........ :peace:

_________________
80 B3 1.9E
A4 B5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 18:15:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior po części się z Tobą zgadzam ale uważam, że każde auto ma swoje przeznaczenie i odbiorcę. Nie generalizowałbym że diesel to jedyna właściwa droga. Kwestia gustu i potrzeb. Osobiście nie przepadam za dieslami ponieważ ledwo zaczyna to jechać u już się obroty kończą. Ale to tyko taka moja fanaberia. Jeżdżę firmowym AWX'em i nie narzekam do ogromnych przebiegó sprawdza się doskonale szczególnie pod kątem ekonomii. Z drugiej strony dla siebie nie kupił bym go nigdy. Gusta,wymagania i przeznaczenie decydują.

Żeby nie było OT ja bym wybrał 2.8 chociażby ze względu na gang silnika V6. O ile auto po części to dla Ciebie również zabawa a nie tylko przedmiot do przemieszczania się.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 18:17:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Olorin napisał(a):
Gusta,wymagania i przeznaczenie decydują.

Dodałbym jeszcze kieszeń... ;)

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 18:28:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
dejf napisał(a):
Olorin napisał(a):
Gusta,wymagania i przeznaczenie decydują.

Dodałbym jeszcze kieszeń... ;)


No tak, racja. To bardzo ważny doradca. ;)

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 18:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Olorin napisał(a):
Baskecior po części się z Tobą zgadzam ale uważam, że każde auto ma swoje przeznaczenie i odbiorcę. Nie generalizowałbym że diesel to jedyna właściwa droga. Kwestia gustu i potrzeb. Osobiście nie przepadam za dieslami ponieważ ledwo zaczyna to jechać u już się obroty kończą. Ale to tyko taka moja fanaberia. Jeżdżę firmowym AWX'em i nie narzekam do ogromnych przebiegó sprawdza się doskonale szczególnie pod kątem ekonomii. Z drugiej strony dla siebie nie kupił bym go nigdy. Gusta,wymagania i przeznaczenie decydują.


Zgadzam się.
Oczywiście nie chciałem abys mnie odebral w ten sposób - diesel nie jest jedyną drogą i to jest oczywiste. Diesel jest rozsądnym kompromisem. :)

Olorin napisał(a):
Żeby nie było OT ja bym wybrał 2.8 chociażby ze względu na gang silnika V6. O ile auto po części to dla Ciebie również zabawa a nie tylko przedmiot do przemieszczania się.

Właśnie dlatego że auto dla mnie jest czymś więcej niż urządzeniem do zmiany miejsca, nie wybrałbym 2,8. Nieruchawy kondon bez potencjału. Zdecydowanie lepszym wyborem jest 1,8 t lub 2,7 bt ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 18:36:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Zdaje się, że 2.7bt nie był brany pod uwagę. Jeżeli wchodzi w grę to jak najbardziej. Gang vy i potencjał ;) Wszystko w jednym. Prawie jak w Erze ;)

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 20:11:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Na dzien dzisiejszy do B5 bym wybral :

1.9 TDI PD q ATJ - ciezko o jakakolwiek sztuke
1.9 TDI PD AJM - spory wybór

1.8T q AJL - ciezko trafic ale bywają
1.8T AEB - dobry sprawdzony motor

2.7 BiT - przy sporej zasobnosci portfela nie tylko na zakup ale i pozniej - chyba najciezej o porzadny egzemplarz jesli chodzi o S4 B5

Pozdro

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: