.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:13:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Termostaty
PostNapisane: 22.sty.2010 19:15:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:23:43
Posty: 213
Lokalizacja: białystok
Czy często trafiają się wadliwe egzemplarze? Kupiłem Vernet po włożeniu do podgrzewanej wody okazało się, że otwiera się dość wąsko i to już w prawie wrzącej wody, tak samo jak ten wyjęty z samochodu - podejrzany o niesprawność. Oddałem i kupiłem inny - Gaetz - zachował się podobnie, więc też oddałem. W końcu kupiłem jakiś, który otwierał się szerzej i wcześniej. Po zamontowaniu wszystko działało jak należy. Przejechałem ok 150 km (w trasie) i było ok. Dziś trochę pogrzałem go ślizgawce i to samo co przed wymianą - płynu trochę wywaliło, przewody do chłodnicy zimne (płyn jeszcze był, bo ogrzewanie, co prawda z przerwami było).

Czy to możliwe, że termostat jest wadliwy?

Czy pompa wodna, jeżeli jest niesprawna może czasem pompować wodę a czasem nie? Jak poznać, że jest niesprawna? Luzów na niej nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 20:00:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Rozumiem ze w Twojej kuchni i w garach panuje takie cisnienie jak w ukladzie chlodzenia... :)
Troche kiepski sposob na sprawdzanie termostatu.
Nie wiem o jaki silnik chodzi ale ja wyznaje jedną zasade - termostat kupuje w ASO dedykowany do silnika.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 20:11:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
przemik napisał(a):
Rozumiem ze w Twojej kuchni i w garach panuje takie cisnienie jak w ukladzie chlodzenia... :)

termostat pracuje w zależności od temperatury, a nie ciśnienia; ciśnienie ma wpływ jedynie na tempearture wrzenia, ale nie o to tu chodzi ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 20:35:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
TO jest dobry sposób sprawdzenia termostatu. Początek otwarcia w temperaturze około 87 stopni koniec około 101 stopni (jakoś tak to było).

Kiedyś wymieniłem 3 pod rząd 2 były uszkodzone. Dopiero ten z ASO zadziałał.

...ale tak jak mówisz to nie musi być termostat. TO też może być np. pompa

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 22:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Panowie.A czy przy badaniu był termometr i czy poza temp wody badana była temp materiału. Istnieje coś takiego jak konwekcja ciepła i chyba logiczne jest że woda mjąca 90-95C nie odda w jednej chwili całego ciepła na metal.

To że zbadłeś w domowy sposób naście termostatów nie daje nam żadych powodów do twierdzenia że były one zepsute.Baa.Skoro otwarły się chociż trochę to myślę że gdyby dłużej były podgrzewane odpowiednią temp otwrły by się do końca.

A auto ma jedną z dwóch awari:
Wywalona uszczelka
Zapowietrzony lub zamarznięty układ chłodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 22:07:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
W jakim to Audiku ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 23:45:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Sprawdzając termostat warto do garnka z wodą wlać nieco płynu chłodzącego - to podnosi temp. wrzenia i przy 90*C nie ma jescze bąbelkow powietrza, które fałszują pomiar.
Ja obecnie w silnikach mam 3x Vernet i wszystkie działają idealnie.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 17:42:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
Ja kupiłem termostat WAHLER bardzo dobre termostaty polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 17:46:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wahler,Vernett na rynek detaliczny - jeden syf. Statystycznie któryś zadziała.
Kupujemy tylko oryginał w ASO.
Wyjątek - oryginalny Wahler z ASO.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 17:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Założyłem już kilkaset wahlerów do różnych aut - brak zwrotów, czy reklamacji.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 18:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Wahler poległ po 13 miesiącach...Może miałem tego pecha, słyszałem że są dobre. Założyłem z ASO, zobaczymy. :?:

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 13:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:23:43
Posty: 213
Lokalizacja: białystok
Chodzi o B3 1,8 z 1991 r.

Adam 12 - metal lepiej przewodzi ciepło niż woda, poza tym w termostacie jest go mało i takie niuanse chyba nie mają większego wpływu na jego działanie.
Gdyby był to zamarznięty układ chłodzenia to mogłoby się tak dziać na zimnym silniku, po kilkunastu minutach jazdy w całej komorze silnika robi się dość ciepło.
Wywalona uszczelka też chyba dawała o sobie znać również i na zimnym silniku, gdyby płyn dostawał się do cylindra świeca miałaby inny kolor.
Zimna chłodnica wskazuje na termostat.
Gdyby to była pompa to nie byłoby ogrzewania. Ewentualnie może ona czasem działać, czasem nie, ale to mało prawdopodobne, bo żadnych luzów na niej nie ma.

przemik - w moim garnku i w układzie chłodzenia jest dokładnie takie samo ciśnienie - odkąd kilka lat temu rozłączył się przewód i wylał się cały płyn (pewnie na skutek podobnej awarii) nie dokręcam korka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 21:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
adiaudi napisał(a):
Wahler poległ po 13 miesiącach...Może miałem tego pecha, słyszałem że są dobre. Założyłem z ASO, zobaczymy. :?:


płukałeś przed wymianą układ chłodzenia i wymieniałeś płyn?
90% awarii termostatu to zabrudzenie reszta to koniec właściwości gazu po kilku latach.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 10:45:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Mauzer napisał(a):
...reszta to koniec właściwości gazu po kilku latach.


gazu? płynu?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 17:05:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Maciu napisał(a):

Mauzer napisał(a):
...reszta to koniec właściwości gazu po kilku latach.


gazu? płynu?



Hmm jak dla mnie to czynnikiem rozszerzającym jest specjalnie przygotowany i sprasowany wosk.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 20:49:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
maciu napisał(a):
Mauzer napisał(a):
...reszta to koniec właściwości gazu po kilku latach.


gazu? płynu?


tfu płynu - chodzi o to że praktycznie mało kto dba o nowy płyn i na oko dolewa co popadnie a przy okazji zwykłą wode.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 11:14:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Pacjent to VW Passat B4 1Z
Po grzaniu auta przed ruszenie, poo przejechaniu około 15 kilometrów, przy zewnętrznej temperaturze około -15 stopni temperatura wygląda tak :
Obrazek

Czy taki stan rzeczy wskazuje na termostat czy może coś innego ?

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 11:18:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Rysiek88 napisał(a):
Czy taki stan rzeczy wskazuje na termostat (...)?


Tak.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 11:43:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
rodzynek napisał(a):
Rysiek88 napisał(a):
Czy taki stan rzeczy wskazuje na termostat (...)?


Tak.


Dziękuję :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 14:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
a czy da się dokupić uszczelkę termostatu? kupiłem termostat w ASO ale jest bez uszczelki... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: