.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:54:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM] Zamontowany V-Tech Chip Tuning
PostNapisane: 24.sty.2010 09:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Witam wszystkich.
Wczoraj odstawilem autko do wymiany alarmu. Calkowicie wywalalem stary i montowalem nowke. Podczas kladzenia kabelkow okazalo sie w puszcze od komputera na podszybiu znajduje sie rowniez magiczne urzadzenie o nazwie: V-TECH Chip Tuning, VP44 DIGITAL, BLACK BOX. Byłem w calkowitym szoku bo posiadam ten samochod od pazdziernika 2008r i nie mialem zielonego pojecia ze mam zainstalowanego wirusa.
Nawet nic nie podejrzewalem ze moze byc bo auto jest czasami troche mulowate.

Pytanie do Was. Czy mozna dla testu odlaczyc ta puszke i sprawdzic jak sie bedzie auto zachowywalo bo moze jest uszkodzone i cos mi kaszani.

Oczywiscie w poniedzialek bede dzwonil do V-TECH i umowie sie na wizyte ale najszybciej na piatek. co o tym sadzicie i jakby sie udalo uruchomic to urzadzenie to jaka moze byc skala podwyzszenia mocy mojego auta (150KM) ??

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 11:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Jedź na hamownie, a zobaczysz w jakiej kondycji jest auto .
Koniecznie dwa pomiary z magicznym pudełkiem i bez.
Po czym zeskanuj pomiary i wklej linki na forum .

Będziesz wiedział czy masz zdrowe auto .

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 11:58:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Cytuj:
Jedź na hamownie, a zobaczysz w jakiej kondycji jest auto


mozna tez zrobic logi dynamiczne przed i po odpieciu puszki

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 12:01:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Generalnie sa boxy cyfowe (domyslam sie ze ingerunjace w protokol komunkacji ECU z elektronika pompy - widzialem jedynie takie na auckjach itp- pewnie takiego masz ale "digital" moze byc tylko chwytem marketingowym) i boxy analogowe/takiego mialem (bedziesz mial wtedy kabelek od boxa do puszki elektroniki na pompie)
Sa boxy nieustawialne, ustawiane zworkami (np: eco/nic, troche, power) i z potencjometrem (regulujesz sobie podbicie koksu)

Box nie zmienia kata wtrysku, wiekszosc boxow nie podnosi ladowania T, to taki oszuscik powodujacy ze (pod wzgledem podawanego paliwa) wciskajac gaz w 3/4 tak naprawde jest on wcisniety w 100% a do dechy to tak jakby bylk wcisniety w 125% (tak obrazowo tlumacze) - generalnie jak nie butujesz to moim zdaniem eksploatacja auta z boxem jest neutralna dla auta jak i zuzycia paliwa
Niezaleznie jakiego boxa bys nie mial to zupelnia sredniawkowo-gotowcowy soft (czyli ingerencja w oprogramowanie w ECU a nie "oszuscik") jest i tak lepszy od boxa
Gdyby to bylo moje auto to:
- palcem przy tym bym nie tknal (sprawdzil jedynie czy wszystkie kabelki sie dobrze trzymaja)
=> dziala wiec po co grzebac
lub
- wypila go (prawd. masz od boxa kabel z "przejsciowka" wetknieta pomiedzy tasme a ECU
=> gdy boje sie ze mi sie auto popsuje od diabelskiej ingerencji
lub
- udal sie do jakiegos tunera na chipa
=> bo wiem, ze to tzw "brudny tuning' a chce miec cos lepszego (i wydajniejszego!)

Wypiac boxa jakby co bedzie umial kazdy kumaty mechanik z doswiadczeniem w diagnostyce vagcom/diagnostyka TDI
Potencjalniej mulowatowsci dopatruj sie raczej nie w boxie (najpierw logi a jak te niczego nie wyjasnia to wtedy wawal boxa - moze sie zrabal, moze cos nie laczy itp)
Jezeli przedmowca zasponsoruje Ci wizyty na hamowni to czemu nie, inaczej nadwyzki gotowki przekaz biednym.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 16:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
no wlasnie nie dodalem ze od boxa idzie kabelek ktory jest przylutowany na pompie.
czyli moge sam odlaczyc fizycznie boxa czy lepiej pojechac tam gdzie byl zakladany??

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: