.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:04:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 09:30:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
golob napisał(a):
Widać że coś jeszcze masz nie tak, może paliwo, może filtr paliwa, bo długo musiał kręcić, choć powera ma niezłego aku :)

Mój aku był w mieszkaniu w nocy (aku słaby i na mrozie wiekszym niż -10 szybko pada), rano wyszedłem i go wsadziłem i prawie "od dotknięcia" załapał, choć co prawda tylko -17 było.


Wtryski mam takie sobie bo korekcje na granicy. Filtra paliwa nie wymieniałem od 3 lat. Nie jestem też pewien świec żarowych bo też mają 4 zimy za sobą. Może to? Akumulator faktycznie nieźle kręci. Na starym mógłbym nie zapalić bo kręcił ze 2x wolniej. Na budziku mam 345 tys.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 12:54:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
kosma_sz napisał(a):
Filtra paliwa nie wymieniałem od 3 lat.



o matko... nie ma sie czym chwalic.... czyzby pozorna oszczednosc?? jestem ciekawy ile syfu w nim jest

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 13:50:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Na same wtryski mi to nie wygląda. Ja mam wtryski w kiepskiej kondycji i dzisiaj przy -24 za pierwszym razem po 3 obrotach wałem. Akumulator Centra Futura 72Ah. Kąt wtrysku ok 70 jednostek w BS( górna kreska w TDI Timming na Vagu). Filtry i oleje zmieniane 12tys temu.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 13:58:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Dokładnie jak koledzy piszą, wtryski i moje niby troche leją a problemu nie ma. Filtr paliwa to podstawa wymiana przed zimą, w paliwie parafina się wytrąca a filtr jest już zabity i jest dużo ciężej choć w lecie daje rade.

Inna sprawa że zabijasz dodatkowo pompę wtryskową nie wymieniając filtra paliwa...

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 17:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
No z filtrem paliwa trochę przegiąłem ale nie do końca. Tankuję tylko na orlenie, aralu i bp. Wg instrukcji wymiana filtra paliwa przypada co 60 tys. Myślę, że co 40 tys jest ok, a wymiana raz do roku jest sensowna chyba tylko wtedy kiedy lejesz ropę z błotem ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 17:52:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
elmi_k napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Filtra paliwa nie wymieniałem od 3 lat.


o matko... nie ma sie czym chwalic.... czyzby pozorna oszczednosc?? jestem ciekawy ile syfu w nim jest


Myślę, że go wymieniałem bo trzymałem się tych fabrycznych 60 tys. :-D W sumie nie widzę żadnych efektów ubocznych. Do -15 odpala po jednym obrocie. Przy -21 tak jak na filmie. Możliwe, że któreś świece mam spalone, sprawdzę.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 20:16:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
kosma_sz napisał(a):
No z filtrem paliwa trochę przegiąłem ale nie do końca. Tankuję tylko na orlenie, aralu i bp. Wg instrukcji wymiana filtra paliwa przypada co 60 tys. Myślę, że co 40 tys jest ok, a wymiana raz do roku jest sensowna chyba tylko wtedy kiedy lejesz ropę z błotem ;)


Jesienią jak byłem u pompiarza to jak zajżał pod nastawnik, zapytał sie kiedy wymianiany filtr i mówie mu że niecałe 20tys km temu (jakieś 7-8miesięcy) stwierdził że już kupe syfu w pompie i żebym czym prędzej zmieniał filtr. Ogólnie mówił żeby praktycznie razem z olejem zmieniać filtr paliwa czyli co 10-15tyś km. Jak ktoś mało jeździ to wyjdzie praktycznie raz do roku, jak więcej to 2-3 razy w roku wyjdzie wymiana.
Ten pompiarz miał w warsztacie ze 2 tony starych pomp wtryskowych w takich skrzyniach więc myślę że ma pojęcie o tym. Podejrzewam że nawet ON na firmowych polskich stacjach słaby jest pod tym względem, nie na darmo te wszystkie nowe common raile padają u nas jak muchy.

Ogólnie wymiana filtra paliwa w AELu to 4 do 5 min roboty, a koszt tez nie wielki więc myśle że warto go zmieniać częściej. Zaszkodzić to napewno nie zaszkodzi, a tylko może pomóc i w zimie i w jakiś tam sposób wydłuzy życie pompy.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 21:09:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
ja zmieniam filtr paliwa i powietrza przy kazdej zmianie oleju

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 21:30:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
jezeli komus klekot nie odpala, to moze ta metoda bedzie dobra:

http://www.youtube.com/watch?v=AS1k4TiCaFo

:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 21:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
jakie świece żarowe i przewody zasilające świece kupić do AELa?
Chyba świece wyzionęły już ducha, a przewody muszę i tak wymienić bo na 3 pokruszyły się fajki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 22:08:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Przewody do świec żarowych są integralną częścią wiązki silnika i chyba nie kupisz ich osobno. Fajki mogą być popękane. Ważne, żeby dobrze trzymały na "cycku" świecy.
Co do marki świec: Bosch, Beru, NGK, byle żażyła się szybko i ciepło

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 22:10:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
http://moto.allegro.pl/item887143583_swiece_zarowe_vw_audi_seat_renault_beru_nowa.html
będzie pasowała?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 22:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
vasquess napisał(a):


Tak - idealnie

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 22:47:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Fajki kupisz jak najbardziej w ASO (40 zł sztuka - Białystok), ja kupiłem wiązkę od VW Crafter-a i mam zamiar dolutować kawałki przewodów z fajkami. Pokruszona fajka nie dokładnie styka z stykiem świecy a ponadto utrzymuje mechanicznie fajkę na świecy (gumowy "zatrzask" zamyka się na "zamku" w świecy). Poza tym fajka z zewnątrz jest gumowa, a w środku z ebonitu.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 09:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
U mnie tak dzisiaj przy -17 odpalil:

http://www.youtube.com/watch?v=vVei4O8-RgU

aku jest słaby, gdyby był z porządniejszym kopnięciem to by szybciej załapał.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 10:19:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Ja wam normalnie zazdrosze... moj tak nie chce gadac . Chyba mam juz mocno zuzyty silnik :|

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 10:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
golob napisał(a):
U mnie tak dzisiaj przy -17 odpalil:

http://www.youtube.com/watch?v=vVei4O8-RgU

aku jest słaby, gdyby był z porządniejszym kopnięciem to by szybciej załapał.


Przy -16 mój odpalił od przysłowiowego kopa ale to dopiero z nowym akumulatorem. Na starej baterii kręcił 5-6 sekund.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 11:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Więc tak, wczoraj rano u mnie w mieście było -25C i AEL zapalił. Leję Vervę plus dodatek do paliwa xeramic także chyba auto mam w miarę sprawne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 12:37:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Przy -23 mój AVF z niegrzejącymi 4 świecami odpalił po 5 razie przy około 5-10 sek. kręcenia lecz z wielkim trudem z nowym aku bosch.Po wymianie 3 swiec bo z 4 problem z odkręceniem odpalił bez problemu z tym że przez 2sek zatelepotało budą nie załapał na ten cylinder gdzie jest swieca spalona.Ogólnie po wymiance świec wszystko gitara ,nowe świece febi i aku bosch.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 15:57:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
daan napisał(a):
Przy -23 mój AVF z niegrzejącymi 4 świecami odpalił po 5 razie przy około 5-10 sek. kręcenia lecz z wielkim trudem z nowym aku bosch.Po wymianie 3 swiec bo z 4 problem z odkręceniem odpalił bez problemu z tym że przez 2sek zatelepotało budą nie załapał na ten cylinder gdzie jest swieca spalona.Ogólnie po wymiance świec wszystko gitara ,nowe świece febi i aku bosch.

sory ale to niemożliwe, aby R4 odpalił przy -23 bez świeczek żarowych :) chyba że w garażu masz około 0, to jeszcze uwierzę.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: