.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 21:11:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] BRC przełącza na benzynę podczas przyspieszania
PostNapisane: 14.gru.2009 16:55:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Mam problem z inst gazowa BRC II generacji w samochodzie Audi A3 1.8l 1998r. Problem polega na tym, że nawet na pełnym zbiorniku, nawet jak średnio mocno docisnę pedał gazu to instalacja natychniast się przełącza na benzynę. Aby zapobiec temu muszę naprawde delikatnie i płynnie przyspieszać, delikatnie operować pedałem gazu.Tak dzieje się na wszystkich zakresach obrotowych. Dodam, że mogę jeździć na gazie na wyższych obrotach silnika to jest 4 i 5 tys przy wyższych prędkościach ale tak samo muszę uważać na zbyt gwałtowne przyspieszanie. Instalacja się przełącza tylko jak gwałtownie nacisnę pedał gazu. Dodam, że przejechałem na tej instalacji jakieś 40tys bezawaryjnie. Powyższy problem pojawił się jakieś 4-5tys kilometrów przebiegu temu. Nic oprócz filtrów nie było zmieniane. Na Sequencie żadnych błędów.

Obawiam się że jak to zostawię to pompę paliwą załatwię przez tyle tych gwałtownych przełączeń. Byłem z tym u gaziarza co mi to montował ale powiedział, że to filtry brudne więc zmieniłem ale to za bardzo nie pomogło. Problem w tym, że jestem w Anglii i nie mogę do gościa w Polsca wrócić.

Temat przeszukałem na forum ale nic podobnego nie znalazłem.

Mam program Sequent i kabel jeśli to można usunąć ustawieniami. Proszę o pomoc.

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 17:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2009 10:15:11
Posty: 7
Najprawdopodobniej reduktor padł,nie wyrabia już ciśnieniowo.Podłącz się pod kompa i sprawdź spadki cisnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 17:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
Hm... to nie audi ale. tez mam BRC i mam przełącznik: GAZ - AUTO - BENA.

Nie masz przełącznika? Jak masz to daj na sam GAZ. Nie powinno sie przełączać automatycznie tylko bedzie na sucho spiete na LPG tylko.
AUTO mi sie przełacza po 2000RPM

_________________
Było Coupe 2.3 NG
Jest B4 2.8 V6 AAH
Nastepne bedzie 2.7bT albo 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 19:04:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2009 10:15:11
Posty: 7
Barcik napisał(a):
Hm... to nie audi ale. tez mam BRC i mam przełącznik: GAZ - AUTO - BENA.

Nie masz przełącznika? Jak masz to daj na sam GAZ. Nie powinno sie przełączać automatycznie tylko bedzie na sucho spiete na LPG tylko.
AUTO mi sie przełacza po 2000RPM

Nie pisz kolego bzdur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 07:58:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Kolega się machnął z tą II generacją :diabel: A objawy faktycznie wskazują na reduktor.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 17:39:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Nie wiem jak to wygląda w seq24, ale w programie seq56 jest zakładka "DIAGNOSTIC", a w niej "Data monitoring" gdzie można sobie podejrzec parametry pracy instalki min. ciśnienie pracy reduktora (może reduktor zalicza już zgon, a może ciś. jest niewłaściwe/za niskie).
Radziłbym jeszcze przyjrzec się czujnikowi temp. i ciśnienia gazu w listwie wtryskowej.Często czujnik przestaje pokazywac prawidłowe ciśnienie gazu, choc zazwyczaj głównym objawem tej usterki jest brak możliwości przełączenia instalki na gaz.

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 08:59:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Dzięki za pomoc, poszukałem jeszcze na necie i w zasadzie inni też mówili, że to Reduktor. Zadzwoniłem do gościa co mi to zakładał w Polsce i przez tel powiedział że spadło mi ciśnienie w reduktorze czy coś takiego i trzeba dokręcić imbusem 8 śrubę na środku reduktora o jeden obrót zgodnie ze wskazówkami zegara i... pomogło.

Sprawa w zasadzie rozwiązana, ale pytanie dla dociekliwych - po pierwsze czemu mi to ciśnienie spadło, czy - ta śruba może się sama odkręcać czy co?

Czy dokręcenie tej śruby wpływa na inne parametry pracy silnika, np. zwiększa spalanie, czy może to przyspieszać zurzycie silnika itd.

Dzieki.

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 13:21:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Dokręcając śrubę zwiększyłeś ciśnienie. I to wszystko. Teoretycznie powinno się teraz przestroić instalację, ale w praktyce jak widać - jeździ. Spalanie może troszkę wzrosnąć. A ciśnienie mogło nieco spaść z kilku powodów: filtry, ułożenie się reduktora, wada lub uszkodzenie reduktora itd.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 14:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
OK dzieki, narazie zostawię to i będę obserwował zmiany. A tak apropo twojego wcześniejszego postu to instalka jest oczywiście sekwencyjna więc IV generacja. Drugiej generacji jest BRC - ale to już nieistotne.

Mam teraz inny problem, przy okazji tego problemu z instalką lpg pomyślałem, że warto zmienić świece zwłaszcza, że już prawie 40tys na nich zrobiłem. I okazało się, że świece pływają w oleju (na zewnątrz), jakieś 1cm może więcej ponad otwór do garów. Dół tej plastikowej tulejki od kabli wysokiego napięcia jest umoczony na około 1cm w oleju. Więc chyba mam jakiś poważny przeciek ale co zabawne na bagnecie nic oleju nie ubywa a plamki to raczej bardzo małe na drodze jak stoje kilka dni i to też może jedną dwie kropki. Narazie nie wymieniałem świec bo nie chcę, żeby ten zały olej spłyną do cylindrów gdy wyciągnę świece.

Jakieś pomysły która uszczelka poszła albo co innego?

Będę o tym zaraz pisał na forum w dziele silniki itd ale jak już jesteś w temacie to pomyślałem, że pomożesz..

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 15:06:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
uszczelka pokrywy zaworowej cieknie ot co.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 15:09:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Nie wiem jak w 1.8, ale w V6 30V olej w gniazdach świec mógł się dostać albo spod korka wlewu oleju (ale to nie wszystkie), albo spod uszczelki pokrywy zaworów. Innej opcji IMO nie ma. Przed wymianą świec należy obowiązkowo odessać ten olej.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 15:39:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Tak zrobię dzięki, pytałem już ile kosztuje ta uszczelka to wydatek rzędu 13 funtów, dziś jescze kupie i się za to wezmę może wieczorkiem. A powiedzcie, czy trzeba spuszczać olej przez zdjęciem pokrywy zaworów i czy trzeba zakupić jakieś inne uszczelki albo części które się wymiania jednocześnie razem z tą uszczelką?

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 19:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Oleju spuszczać nie trzeba. A co do uszczelek - nie wiem. Mam V6 :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: