.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:11:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2,5 TDI tiptronic na zimnym w trybie awaryjnym
PostNapisane: 31.sty.2010 13:29:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 21:35:58
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Auto: A5 Coupé 3,0 TDI quattro
Witam,
w moim A6 2,5 TDI 180KM od około miesiąca po odpaleniu silnika (na zimnym silniku) tiptronic odpala się w trybie awaryjnym - wszystkie biegi na FISie podświetlone, skrzynia ewidentnie chodzi inaczej, tj. trzyma wyższe obroty, późno zmienia biegi. Na ogół przy trzecim-czwartym odpaleniu silnika problem sam się rozwiązuje. Podłączyłem do komputera w serwisie - dane dot. skrzyni 4B0927156FK AG5 01V 2.5ITDI RdW 2222 błąd: 18238 P1830 035 Zawór regulacji ciśnienia 4-N218 zwarcie z plusem sporadycznie.
Co konkretnie może być uszkodzone? Czy sam zawór się wymienia? Możecie polecić dobry warsztat w Poznaniu lub w okolicach? Samochód mam od nowości, obecnie ma 185 tys. km przebiegu, rocznik 2003, olej nie był w tiptronicu wymieniany.
Pozdrawiam,
Gioel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 14:42:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Mogą być trzy przyczyny:
- W przewodzie łączącym, prowadzącym do podzespołu jest zwarcie z potencjałem plus.
- Uszkodzony zawór elektromagnetyczny 7-N94, zawór regulacji ciśnienia 4-N218.
- Uszkodzony komputer sterujący automatycznej skrzyni biegów J217.

P.s. Zawór regulacji ciśnienia 4-N218 jest zaworem elektromagnetycznym 7-N94.
W niektórych schematach elektrycznych zawór elektromagnetyczny jest
określany jako zawór regulacji ciśnienia.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 16:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2009 18:37:41
Posty: 9
Ja bym radził sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. Gdy w moim tipie nie było stanu oleju samochód załączał sie w trybie awaryjnym ( po kilku odpaleniach problem ustępował). Ja niestety nie miałem wtedy gdzie zdiagnozować skrzyni (byłem w NL) i jeździłem tak przez jakiś czas aż w końcu gdy zapalałem auto wrzucałem na bieg D lub R samochód gasł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 21:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Nie chce tu za duzo filozofowac- ale tryb awaryjny objawia sie podswietleniem wszystkich biegów oraz tylko jednym biegiem do przodu-bodajze 3

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: