.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:06:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Plyn chlodniczy wycieka przez pompe wody. 2.5 V6 BAU
PostNapisane: 30.sty.2010 17:07:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Niedawno pisalem o problemie z mysza( pod maska) teraz pisze o problemie dot. ukladu chlodzenia. Sam juz nie wiem czy te 2 zdarzenia sa zalezne, ale ich zbieznosc w czasie moze nie byc calkiem przypadkowa.
Do rzeczy: z auta wyciek caly plyn, dolewanie nic nie daje bo plyn doslownie przeplywa przes zbiorniczek i uklad jak przez kran, leje z gory - dolem wylatuje.
Z gory i z dolu nie moge nic zobaczyc, auto stalo na podnosniku i nic. Bylem w pewnym warsztacie w celu usuniecia problemu, jednak nieporadnosc i widoczna nie znajomosc tej konstrukcji silnika przez mechanika odsunely mnie od dalszych ogledzin (sciaganie przodu).
Wiem, ze leje sie w okolicach rozrzadu , bo widoczne bylo, ze na paskach sa krople wody.

Czy to leje sie z pompy wody? Poloczen wezykow z pompa?
Istotne informacje: rozrzad zmieniany 25 tys. km temu w MR Motors (pompa rzecz jasna zmieniona) , kontrolka poziomu plynu zaswiecila sie podczas jazdy, wczesniej auto stalo na chodzie okolo godzinki.

Moze ktos podpowie co w trawie piszczy. Wiem, ze bede musial ja pewnie holowac do MR.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Ostatnio edytowano 31.sty.2010 16:35:13 przez SLOVIAN, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 17:16:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Raczej podczas jazdy mysz nie jest taka zuchwała i siedzi gdzieś cicho w kącie...obstawiam uszczelkę pompy...skoro taki wyciek jeszcze raz zdiagnozować i trzeba robić.
Umieść w tytule postu jakiego modelu to dotyczy...może nie wszyscy czytali przypadek z myszą :D

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 20:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
W tego typu furze(i nawet w mojej :) ) nie ma wężyków pompy, ona pracuje w bloku silnika. Z opisu nie obstawiałbym uszczelki (oringu) pompy :) Raczej jakiś poważny defekt pompy albo? Może wywaliło jakąś zaślepkę w bloku? Pękł jakiś prz\ewód i tylko spływa pod osłonę rozrządu(wariant optymistyczny).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 20:48:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
No wlasnie , tylko jaki przewod, gdzie? Pompa jest ori. Tuz przed awaria slyszalem popiskiwanie na zimnym silniku , myslalem, ze to lozysko alternatora daje znac, ze juz czas ale moze to byla pompa?!
Musze cierpliwie poczekac na rozebranie przodu i dostanie sie do ukl. rozrzadu.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 00:42:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Poma ulewa przez zawór .Padło uszczelnienie wałka pompy. Ot filozofia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 00:45:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Jak to mozliwe skoro pompa( DOLZ) zrobila niecale 30 000 km?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 00:57:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
SLOVIAN napisał(a):
Jak to mozliwe skoro pompa( DOLZ) zrobila niecale 30 000 km?


Nikt Ci nie da pewności, że nie trafisz na walniętą sztukę. Po to jest gwarancja.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 01:38:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
raz piszesz ze pompa ori a raz ze zamiennik... a moze jest nie zmieniona :/ bo jesli zamiennik to juz nie jedna widzialem ktora poscila po takim przebiegu ;)

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 13:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Od kilku godzin czytam archiwum na kilku forach audi, jestem coraz bardziej wkur..ny, zdalem obie sprawe, ze awaria pompy mogla wygenerowac dodatkowe(duze) koszty. I w calej tej sytuacji ja jestem osoba , ktora moze za to sowicie zaplacic.
Nie mial bym do nikogo pretensji gdybym wymienial rozrzad za 1500 pln u pana Kazia, i szukal oszczednosci ale ja wydalem 3700 pln + 1000 za wczesniejsza wymiane odmy.

Czesc czesci (22 poz.) kupilem a ASO a czesc od uzytkownika forum (w tym pompa wody) , wymiane zlecilem ludziom, ktorzy znajduja sie w polecanych i wyszla z tego wszystkiego kupa.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 17:08:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
pompa wody ulewa ci , przez reperaturke , jest tam taka nieduza dziurka przy łożyskowaniu
to ze pompa jest ori czy tam bardzo drogi zammiennik o niczym nie swiadczy , zawsze moze sie wysrac :), tak czy siak trzeba było ten przod sciagac


Ostatnio edytowano 31.sty.2010 17:09:46 przez audimen_elk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 17:09:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
SLOVIAN, rozumiem doskonale Twoje rozczarowanie, ponieważ przeszedłem przez taki sam zestaw złośliwości rzeczy materialnych.
W moim przypadku również zacząłem słyszeć pisk z okolicy rozrządu a po chwili płyn strzelił aż miło, pod samochód.
Po oględzinach okazało się, jak zresztą już koledzy wcześniej napisali, że szlag trafił pompę wody a dokładniej uszczelnienie osi pompy.
Dodam do tego fakt, że pompa zrobiła dosłownie około 30tyś.km po wymianie w serwisie BOSCH na Pomorzu, gdzie zleciłem jej wymianę wraz z innymi elementami rozrządu.
Suma sumarum okazało się że zamontowano pompe "no name" zamiast ORI jak prosiłem.
Podsumowując...trudno komukolwiek już zaufać, chociaż znam takie osoby ale są one poza moim zasięgiem.
SLOVIAN, głowa do góry, napewno zmieni to Twoje podejście do sposobów napraw ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 17:24:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
W związku z wyżej opisaną usterką jakiej firmy pompę proponujecie zakładać?

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 17:32:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Nikt nie jest na tyle wrzechstronny aby naprawiac wszystko samemu i zawsze musisz liczyc na kogos. Z checia zaprowadzil bym auto do ktoregos mistrza od 2.5 V6 ale sa poza zasiegiem. Jest ich zbyt malo i popyt przewyzsza podaz.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 21:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Dobrze piszesz SLOVIAN ;)

GP Jumbo, co do części, ja proponuję zakładać pompę ORI z ASO, naprawdę uwierz mi że w takim przypadku nie ma sensu oszczędzać, tym bardziej że ewentualne koszta naprawy są wielokrotnie większe od różnicy w cenie między ORI a "no name".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2010 00:00:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Hmm problem przerobiony również przeze mnie :). Uszczelnienie wału pompy (po rozszczelnieniu padło łożysko cały smar wyrzygało) :/.
Zakładaj HEPU bądź Febi i śmiało śmigaj ! Szkoda że nie masz gwarancji na tą pompę.
Kupując ori w ASO możesz sporo przepłacić ja sprawdzam jakiej firmy używa audi w przypadku danej części i szukam jej w sklepach , jak nie znajduje to dopiero ASO.
Popieram również żeby nie oszczędzać , ale jeżeli można trochę urwać bez straty jakości to czemu nie ;]

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 20:44:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ja to nazywam pechem. Dolz jest wg mojego doświadczenia jedną z najlepszych pomp na rynku Aftermarketowych.

SLOVIAN na PW masz tel do mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 21:10:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Ok.
Niektorzy mowia, ze HEPU jest lepsza.
Swoja droga, doszedlem do wniosku ( i tu Ameryki nie odkrylem) , ze wymieniajac rozrzad lepiej kupic wszystko przez osobe , ktora ten rozrzad wymieni. Przynajmniej bedzie gwarancja, a w innym przypadku to w razie awarii najwiecej placi klient - warsztatu.

Wracajac do historii, auto znalazlo sie w warsztacie MR Motors, gdzie ow nieszczesna pompa zostala wymieniona na ori. Dodatkowo trzeba bylo wymienic 2 paski z uwagi na fakt, ze ulegly one duzemu zawilgotnieniu, wielorowkowy mial przytarty rant.
Operacja nie nalezala do najtanszych ale problem znikl, czy nie pojawi sie nowy? - tego nie wiem! Jakas obawa jest, ze tym razem moze to byc napinacz etc.etc.
Jestem podirytowany ta cala sytuacja - mowiac delikatnie.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: