.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:43:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ S6 4.2 V8 ] Grzeje się i wyłączają się wiatraki :(
PostNapisane: 29.sty.2010 15:06:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Siemanko,

mam taki oto problem. Jakiś tydzień temu zauważyłem że temp silnika podczas jazdy delikatnie wzrosła do +/- 95 st, ale po jakichś 15-20 min jazdy wróciła do normy. W ciągu 400km przejechanych było tak ze 3 razy.

Wczoraj w korku już było 100 st i zacząłem się niepokoić. Dziś nagrzałem do 90 st i odpaliłem auto z otwartą maską i co zauważyłem -> po odpaleniu silnika oba wiatraki ( ten przed chłodnicą i wspomagający za ) startują na raz i po ok 15 sek oba na raz zatrzymują się :/ i stoją w miejscu aż do ponowanego odpalenia auta ( potem znów się wyłączają ).

Czy nie powinno być tak że cały czas powinien chodzić tylko ten przed chłodnicą, a ten wspomagający załączać się tylko żeby schłodzić nadmiernie nagrzany silnik?

VAG nic nie wypluł i nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny :/ :?: Może ktoś mi podpowie :?: Wszystkie wtyczki i bezpieczniki sprawdzone...

Dodam jeszcze że od miesiąca borykam się z delikatnym wyciekiem płynu chłodniczego i zastosowałem uszczelniacz Prestone w ilości 200 ml. Czy to może mieć coś wspólnego?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :peace: Auto mam aktualnie w wartsztacie na wymianie oleju, więc jakbym wiedział gdzie szukać to może bym to zrobił za jednym zamachem.

Z góry dziękuję :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 15:43:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Kiedyś był chyba podobny temat i chyba rozchodziło się o VISCO. :?: :!!:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 15:49:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak są dwa elektryczne to już visko nie ma

wiatrakami zawiaduje sterownik w komorze silnika po lewej stronie
switch w chłodnicy 4pin cienkie kabelki zwierać mają 1 z 2im, 3i z 4ym
1 i 3i to masa pozostałe wyjścia na sterownik

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 16:07:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
maciu napisał(a):
jak są dwa elektryczne to już visko nie ma

wiatrakami zawiaduje sterownik w komorze silnika po lewej stronie
switch w chłodnicy 4pin cienkie kabelki zwierać mają 1 z 2im, 3i z 4ym
1 i 3i to masa pozostałe wyjścia na sterownik


Nie no visko chyba jest, bo huczy jak cholera.

A co ew może być nie tak z tym sterownikiem? Jakieś zwarcie czy coś?

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 16:44:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
pompę wody kiedy wymieniałeś ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 16:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to masz w sumie 3 wiatraki? nieźle :D

co może być ze sterownikiem nie wiem
ale warto może przedzwonić ten switch w chłodnicy?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 16:50:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Gustav napisał(a):
pompę wody kiedy wymieniałeś ?


Razem z rorządem jakieś 15kkm temu, ale ostatnio wymieniali mi uszczelkę pompy wody, bo sparciała cała ( pompa Hepu ).

Maciu co to znaczy przedzwonić :): :?:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 17:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
a ja mysle ze skonczyly sie szczotki w tym elektrycznym ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 18:51:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Jeżeli visco masz, i huczy, tzn że działa. Nie wiem ile w końcu masz tych wentylatorów tam, ale jeżeli do eSy lejesz jakieś uszczelniające gówna, to teraz masz kare.
Podczas pracy silnika nie możliwe jest, żeby wisco się zatrzymało. Ono chodzi non toper.
Zobaczyć możesz, czy chłodnica nagrzewa się równomiernie, czy leci wystarczająca ilość gorącego powietrza, ale przede wszystkim, wymienił bym wodę w układzie, i to z 5razy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 19:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
maciu napisał(a):
jak są dwa elektryczne to już visko nie ma

wiatrakami zawiaduje sterownik w komorze silnika po lewej stronie
switch w chłodnicy 4pin cienkie kabelki zwierać mają 1 z 2im, 3i z 4ym
1 i 3i to masa pozostałe wyjścia na sterownik


Dobrze Maciu prawi. Zanim będziesz robił dalsze dochodzenie, radzę zajrzeć dokładnie pod maskę i dowiedzieć się jakim sprzętem dysponujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 19:22:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2005 20:56:43
Posty: 168
Lokalizacja: okolice Radomia
akurat jest mozliwe zeby wisko sie zatrzymalo czasem wystarczy troche korka jak jest zuzyte i juz wtedy temperatura rosnie tylko troche maly przebieg na tym wisko by wtedy byl :| bo bylo zalozone gdzies przy 170000km a zmoich obserwacji zarowno w esce jak i w a8 wynika ze starcza na jakies 150-170tys

_________________
Audi 200 20v byl stan lalka;/
jest Audi 100 2,3 nf avant automat bylo
30.05.2007->23.11.2008 S6 4,2v8 quattro(oczywiscie limo) znow odzylem :] sprzedany
bez Audi (ale tylko tymczasowo)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 23:10:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zacznijmy od tego ile jest wiatraków i jakie

masz visko czy same elektryki

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 00:06:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Tam jest visko + elektryka.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 09:12:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ile tych elektrycznych jest?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 11:26:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
maciu napisał(a):
ile tych elektrycznych jest?


2. Jeden przed chlodnica drugi za + visco.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 13:13:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2007 02:46:29
Posty: 136
Lokalizacja: Łódź
U mnie visko ma ok 50000 przebiegu i na 90% się skończyło :(

_________________
Maszyna do wyprzedzania (S6 PLUS)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 14:10:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
arti-77 napisał(a):
U mnie visko ma ok 50000 przebiegu i na 90% się skończyło :(


Visko napewno jest ok bo huczy. Problem polega na tym ze wiatraki się nagle wyłączają z niewiadomego powodu :(

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 14:16:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to jak masz dxwa elektryczne to jest jak napisałem idź
za grubymi kablami i dojdziesz do tego modułu

a przedzwonić czujnik znaczy sie sprawdzić na rozgrzanym czy ma zwarte
wyjścia i jaka wtedy jest temperatura, jak masz auto w serwisie to zrobią to w godzinkę

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2010 14:26:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Podejrzenie padło na termostat, bo na rozgrzanym silniku górna rura jest ciepła, a dolna zupełnie zimna. Możliwe to jest? Bo mechanik zasugerował wymianę termostatu, a do tego jak wiadomo trzeba zdejmować przód, rozpinać rozrząd i koszty, koszty...... :(

EDIT

Winny jednak był termostat, po wymianie znów cieszę się 90 st na blacie :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: