.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 12:51:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 2.5 TDi AEL] Filtr paliwa
PostNapisane: 02.lut.2010 13:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Mam pytanie do szanownych forumowiczów. Zakupiłem filtr paliwa (knecht) i chcę go wymienić, co oczywiste. Problem mam taki, że nie robiłem tego wcześniej. Nie wiem czy są jakieś tricki, czy ściągać wężyki aby nie zapowietrzyć pompy? Czy też wystarczy go wykręcić, zalać ropką i wkręcić? Czytałem opis wymiany filtra w pompie vp44 się trochę "wystraszyłem". Nie chce mi się fatygować do mechanika z taką pierdołą. A może jednak? Jakieś rady?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 13:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Dokładnie tak jak piszesz, odkręcić wężyk doprowadzający, odkręcic stary filtr, nowy filtr zalać ON do pełna i po robocie. W AELu nic sie nie zapowietrza, ostatnio zmieniałem i bez najmniejszego problemu było.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 15:29:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
podczas pierwszego odpalenia po wymianie trochę przerywa, bo część powietrza dojdzie mimo wszystko do eskcji wysokiego ciśnienia, ale potem już wszystko OK. Ważne, by świeży filtr zalać możliwie "pod korek", bo wtedy problemy z przerywaną pracą szybko ustają.
Mi kiedyś filtr paliwa zmianiał jeden druciarz od nas z parafii, (pracujący jako mechanik w ASO pewnej marki hiszpańskiej) i chciał mi rozrusznik i pompę rozpierd....lić, bo przykręcił suchy filtr :/

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 16:42:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Mi kiedyś filtr paliwa zmianiał jeden druciarz od nas z parafii, (pracujący jako mechanik w ASO pewnej marki hiszpańskiej) i chciał mi rozrusznik i pompę rozpierd....lić, bo przykręcił suchy filtr :/

Radek naprawiał 4 moje samochody i kilku naszym kolegom. Jakoś tylko u Ciebie były jakieś problemy.
Waż słowa zanim znów kogoś obrazisz.
Poza tym - ja też zawsze zakładam suchy filtr i czekam aż pompa zrobi swoje. To nie g...na VP44, tylko stara poczciwa VP37, która wciąga wszystko oprócz krupnika z kośćmi.
Rozrusznika tak łatwo nie zabijesz. ;)

Kosma: aby skrócić czas oczekiwania na zagdakanie motoru możesz oczywiście zalać nowy filtr paliwkiem - zalewaj je przez pieluchę lub jakies siteczko do filtra.
W szczególnych przypadkach nie zdążysz zapowietrzyć układu :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 10:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Panowie, dziękuję za rady.
Wymieniłem i mam problem.

Ze trzy minuty pracował normalnie. A potem zaczęły lecieć bąbelki, które wyglądają trochę jak piana. Już trzy razy zgasł i nie wiem czy mam kręcić dalej czy coś jest nie tak. Żeby zapalił potrzebuję około 20 s kręcenia. I póki co cały czas lecą bąbelki. Filtr zalałem do pełna paliwem. Nie widać aby coś ciekło.

Jak mocno mam przykręcić ten filtr?
Domyślam się, że gdzieś mi się zapowietrza ale paliwo nigdzie nie cieknie (nie widzę). Jak długo mogą lecieć bąbelki?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 11:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Musi gdzieś być nieszczelność, zapowietrza sie, sprawdz czy dobrze jest filtr przykrecony. Ewentualnie, może jakiś przewód przy okazji niechcący przełamałeś lub coś podobnego i tam sie zapowietrza.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 11:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
golob napisał(a):
Musi gdzieś być nieszczelność, zapowietrza sie, sprawdz czy dobrze jest filtr przykrecony. Ewentualnie, może jakiś przewód przy okazji niechcący przełamałeś lub coś podobnego i tam sie zapowietrza.


Na razie nie widzę aby gdzieś ciekło. Filtr jest suchy, przewody też. Dokręciłem na maksa tą dolną śrubę i bardziej to chyba tylko młotkiem. Coś czułem że nie mam się za to zabierać :-D Zawsze coś.

Jak szukać dziury? Dokręcać już bardziej nie mogę.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 12:15:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
To może nie filtr tylko któryś z przewodów przy filtrze może ma luźną opaskę. To co opisujesz wskazuje na zasysanie powietrza. Paliwa nie musi lecieć tylko dostaje się powietrze (lewe).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 12:18:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
maciej_avant napisał(a):
To może nie filtr tylko któryś z przewodów przy filtrze może ma luźną opaskę. To co opisujesz wskazuje na zasysanie powietrza. Paliwa nie musi lecieć tylko dostaje się powietrze (lewe).


No nic. Rozkręcam raz jeszcze.
Na razie wygląda to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=v-43pbqPoWA

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 12:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kosma_sz: na 100% masz nieszczelność. Paliwo ciec nie będzie - po prostu cały czas wytwarza się podcisnienie w przewodach zasilających. Warto przyjrzeć się uszczelnieniom w okolicach filtra paliwa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 13:04:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Odkęć go jeszcze raz i popatrz czy uszczelka sie nie podwineła, gdzieś zaciąga powietrze.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 13:37:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pod króciec przyłączeniowy przewodu paliwowego wchodzą w AELu dwie podkładki miedziane (chyba 12,5 x 1,5 mm; łatwo w ETCE sprawdzić), które należy za każdym razem wymieniać. Dokręcenie króćca bezpośrednio do obudowy filtra kończy się albo nieszczelnością, albo przeciągnięciem gwintu w śrubie drążonej i żadne z tych rozwiązań nie jest specjalnie korzystne.

Basket: w mojej opinii o Kinyu nie ma nic złośliwego, oceniam po prostu rezutaty jego działań. Jeśli mechanik w moim odbiorze jest dobry - chwalę go, jesli wg mnie jest druciarz - krytykuję.... A oceniam po konkretnych działaniach "pod maską". Gość bierze za to pięniądze, więc sentymenty na bok.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 13:40:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli odkręcałeś od filtra przewód filtr-pompa to daj nowe uszczelki lub wyżarzone. Często w tym miejscu powietrze zasysa. W ASO uszczeleczka kosztuje ~80gr. Czasem po ruszeniu traci szczelność oring na tym trzpieniu na który nakręca się filterek. z nim jest więcej zabawy - musisz odkręcić ponownie filtr, przewód do pompy i małą śrubkę z boku pod którą też jest uszczelka miedziana (można dać odrobinę kleju loctite i starą uszczelkę - przy montażu).
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 14:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Dobra. Nie bierze powietrza. Jeszcze raz rozkręciłem, przełożyłem obie gumowe uszczelki (duża i mała). Dokręciłem ostrożnie i z czuciem. Miedziane uszczelki faktycznie do wymiany, nawet jedną w tym mrozie zgubiłem ale założyłem jakąś starą. Druciarstwo ale jestem na wsi i w Poznaniu będę dopiero w poniedziałek.

Wniosek: powietrze szło przez którąś z uszczelek na filtrze.

Bardzo dziękuję za wsparcie!

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 17:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Jeszcze mała uwaga. Wymontowałem stary filtr (champion). Tak myślę, że zrobiłem na nim 45-50 tys km. W środku nie było żadnego syfu; przez dziurki widziałem, że wkład miał już kolor szary. Nie pamiętam czy tankowałem kiedykolwiek na jakiejś "lewej" stacji.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 18:58:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
kosma_sz napisał(a):
Jeszcze mała uwaga. Wymontowałem stary filtr (champion). Tak myślę, że zrobiłem na nim 45-50 tys km. W środku nie było żadnego syfu; przez dziurki widziałem, że wkład miał już kolor szary. Nie pamiętam czy tankowałem kiedykolwiek na jakiejś "lewej" stacji.


Rozetnij go i wtedy oceniaj :)

Baskecior napisał(a):

Poza tym - ja też zawsze zakładam suchy filtr i czekam aż pompa zrobi swoje. To nie g...na VP44, tylko stara poczciwa VP37, która wciąga wszystko oprócz krupnika z kośćmi.
Rozrusznika tak łatwo nie zabijesz. ;)



Ale po kiego męczyć rozrusznik i Vp ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 19:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Bobo napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Jeszcze mała uwaga. Wymontowałem stary filtr (champion). Tak myślę, że zrobiłem na nim 45-50 tys km. W środku nie było żadnego syfu; przez dziurki widziałem, że wkład miał już kolor szary. Nie pamiętam czy tankowałem kiedykolwiek na jakiejś "lewej" stacji.


Rozetnij go i wtedy oceniaj :)


To co? Idę ciąć. Zrobię fotostory i zaraz wkleję :-P

edit: cała zawartość filtra w kolorze rzecznego mułu.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Ostatnio edytowano 06.lut.2010 11:14:19 przez kosma_sz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 19:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bobo napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Jeszcze mała uwaga. Wymontowałem stary filtr (champion). Tak myślę, że zrobiłem na nim 45-50 tys km. W środku nie było żadnego syfu; przez dziurki widziałem, że wkład miał już kolor szary. Nie pamiętam czy tankowałem kiedykolwiek na jakiejś "lewej" stacji.


Rozetnij go i wtedy oceniaj :)

Baskecior napisał(a):

Poza tym - ja też zawsze zakładam suchy filtr i czekam aż pompa zrobi swoje. To nie g...na VP44, tylko stara poczciwa VP37, która wciąga wszystko oprócz krupnika z kośćmi.
Rozrusznika tak łatwo nie zabijesz. ;)



Ale po kiego męczyć rozrusznik i Vp ?

Po to żeby nie zalać ropą silnika ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 19:44:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Baskecior napisał(a):
Bobo napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Jeszcze mała uwaga. Wymontowałem stary filtr (champion). Tak myślę, że zrobiłem na nim 45-50 tys km. W środku nie było żadnego syfu; przez dziurki widziałem, że wkład miał już kolor szary. Nie pamiętam czy tankowałem kiedykolwiek na jakiejś "lewej" stacji.


Rozetnij go i wtedy oceniaj :)

Baskecior napisał(a):

Poza tym - ja też zawsze zakładam suchy filtr i czekam aż pompa zrobi swoje. To nie g...na VP44, tylko stara poczciwa VP37, która wciąga wszystko oprócz krupnika z kośćmi.
Rozrusznika tak łatwo nie zabijesz. ;)



Ale po kiego męczyć rozrusznik i Vp ?

Po to żeby nie zalać ropą silnika ...


hehe ręce Ci sie trzęsą ? Ropka odparuje
:diabel:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 11:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Baskecior napisał(a):
Po to żeby nie zalać ropą silnika ...


A coś złego się stanie?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: