.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 09:17:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 quattro Supertouring??
PostNapisane: 30.sty.2010 13:20:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2006 09:57:56
Posty: 369
Lokalizacja: Konstancin
przeglądając książkę którą dostałem X-lat temu na 18 urodziny natknąłem się na ten model A4 z 4-cylindrowym 2-litrowym silnikiem 16V o mocy prawie 300hp z 6biegową skrzynią biegów.
Ktoś z was posiada informacje na temat tego silnika?? oznaczenie itp
według danych w książce jest to silnik bez doładowania, wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc?
dodam ze brał on udział w wyscigach British Touring Uk oraz TransAM w USA.
pozdr

_________________
Obrazek
Audi 80 Sport Edition 04.2006--->08.2007
Audi A4 1.8 Avant 23.08.2007--->...
Honda Hornet 600S 8.05.2008--->6.04.2009
Honda CBR 954RR 24.04.09--->10.09.12
Suzuki GSX-R 1000 K8 18.04.13--->


Ostatnio edytowano 30.sty.2010 13:23:56 przez Dygu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 13:23:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Nigdy nie było 4cylindrowego silnika 2litrowego wolnossącego o mocy 300koni. Nie tylko w audi, ale nigdzie nie było.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 13:25:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2006 09:57:56
Posty: 369
Lokalizacja: Konstancin
Cytuj:
Audi's most successful season in touring car racing was 1996. The A4 quattro Supertouring, with a power output of 221 kW (300 bhp) from its two-litre, four-cylinder engine, was entered for seven national championships - in Germany, Great Britain, Italy, Spain, Belgium, South Africa and Australia - and won them all! In the German Super Touring Car series the winning driver was Emanuele Pirro; in Great Britain the victor was Frank Biela.

to na audi world napisali brednie??:>


http://www.audiworld.com/news/05/25quat ... ent3.shtml

_________________
Obrazek
Audi 80 Sport Edition 04.2006--->08.2007
Audi A4 1.8 Avant 23.08.2007--->...
Honda Hornet 600S 8.05.2008--->6.04.2009
Honda CBR 954RR 24.04.09--->10.09.12
Suzuki GSX-R 1000 K8 18.04.13--->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 14:04:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
mroova81 napisał(a):
Nigdy nie było 4cylindrowego silnika 2litrowego wolnossącego o mocy 300koni. Nie tylko w audi, ale nigdzie nie było.

nie jestes pewien ,nie pisz.

Supertouring to auto wyscigowe tak samo jak teraz LeMans czy wczesniej GroupB. tak samo jak 80 competition tyle ze 80tka byla i torowa i cywilna, w cywilnej bylo 2.0 16V 140 KM

Dygu napisał(a):
wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc?
pozdr

podobnych jakie stosuje sie w F1 zeby z 2,4 litra uzyskac 700 KM
w tym klipie masz starty tych A4rek w USA
http://www.youtube.com/watch?v=YyogMkA5NFo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 22:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Niedawno i ja się natknąłem na krótki artykuł o tym A4 i uważałem, że te 305 KM było uzyskane z Turbo. Jednak się myliłem.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... g_car.html

W tym artykule można włączyć zdjęcie na którym pokazany jest silnik i tam nie widać turbo.

Wiele to nie napisali na temat tych samochodów i silników.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 22:39:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Jeżeli faktycznie coś takiego było: 300KM 2000cm wolnossące, to jedyny mod który może przynieść takie wyniki to drastyczne zwiększenie stopnia kompresji. W taki przypadku auto to nie może jeździć na benzynie a jego żywotność sięga kilku roboczogodzin.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 22:46:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
hans napisał(a):
Dygu napisał(a):
wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc?
pozdr

podobnych jakie stosuje sie w F1 zeby z 2,4 litra uzyskac 700 KM


Może nie tyle co w F1 bo tam technologie są już bardzo zaawansowane, ale chociażby takie rajdówki klasy Super 1600 z silnika wolnossącego 1,6 mają po 230 KM. A to już wcale nie wymaga jakiś kosmicznych technologiii :)

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 22:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
W F1 z 2400 cm3 wyciskają jakieś 700 KM, to dlaczego z 2000 cm3 nie da się 300 KM, choć konstrukcja tych silników się trochę różni.


Tylko ciekaw jestem do ilu się ten silnik kręci.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 22:55:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T :D , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg.
Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji.

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 23:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
pajak100 napisał(a):
Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T :D , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg.
Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji.

Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1? :peace:
Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo.
Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Ostatnio edytowano 02.lut.2010 23:13:54 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 23:13:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
pająk100 chodziło mi o obroty w silniku z Audi o którym jest mowa :peace:

Skok tłoka w silniku F1 jest dużo mniejszy niż w takim 1.8T, dlatego silniki F1 kręcą się do 19000 obr/min i z obrotów jest moc. Na niskich obrotach to taki silnik nie ma pary , ale już jak złapie cugu powyżej 10000 obr/min to już nie ma zartów :peace: W silnikach szybkoobrotowych średnica cylindra jest większa od skoku tłoka, natomiast w tych silnikach gdzie Niuton jest ważny jest odwrotnie.


pająk100 a gdzie wyczytałeś że w silniku F1 jest jest 300 Nm :?: Pytam z czystej ciekawości, może masz jakąś stronkę z takim info, jakby co to podrzuć :diabel:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 23:41:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
mroova81 napisał(a):
Jeżeli faktycznie coś takiego było: 300KM 2000cm wolnossące, to jedyny mod który może przynieść takie wyniki to drastyczne zwiększenie stopnia kompresji. W taki przypadku auto to nie może jeździć na benzynie a jego żywotność sięga kilku roboczogodzin.


mroova81 napisał(a):
Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1? :peace:
Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo.
Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach.


Już wiemy, że wszystko wiesz o ABS'ie, istnieniu dwulitrowych silników audi o mocy 300KM, ich trwałości, a przy okazji, że te auta jeżdżą na jakichś wyimaginowanych specyfikach paliwowych...

No więc drogi kolego, tam się leje tylko komercyjne paliwo występujące w handlu, w tym przypadku paliwo ~100 oktanowe z maksymalnie wyżyłowanymi parametrami np. zawartości utleniaczy (byleby mieściły się w normach). Tak stanowią regulacje techniczne dla samochodów Super Touring.

Tutaj możesz sobie poczytać.

Jeśli chodzi o konkretnie ten model A4, to ono osiągało taką moc przy 8250obr/min, a maksymalne miało gdzieś tam w okolicach 8500 (zresztą zgodnie z powyższym regulaminem).

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 23:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
mroova81 napisał(a):
pajak100 napisał(a):
Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T :D , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg.
Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji.

Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1? :peace:
Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo.
Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach.


Sorka , myślałem , że chodzi Wam o obroty w F1 , a jeśli chodzi o to audi to pewnie kręci się do jakiś 10.000 obrotów.

Mroova81 nie porównuj swojego mastodonciucha, śmierdziucha dislucha , kopciucha ważącego 1700 kg z F1 ważacą 600kg , która ma możliwość już przy 170km/h jechać po suficie , jeżeli tor w przekroju byłby okrągły. Dieslowskie Nm to całkiem inna sprawa.

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 23:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
NO to przesadziłem z tymi obrotami. Myślałem że lepiej jak japonia, a tu porównywalnie. Cóż , u mnie w 2.2T odciecie przesunięte programem z org. 7300 na 7400 obrotów i już hydraulika nie nadąża. Głupie 100 obrotów/min., a jednak.

Tutaj jest forum F1 :
http://f1forum.formula1.pl/index.php?si ... 303276ed55

Koleżankę mam co ma dane bolidów w jednym palcu. Jak się upiję i nie chce nam się już gadać, to ona opowiada nam w towarzystwie o F1 - to jej pasja. Była na jednym wyscigu. Wrażenie jest takie , że jak F1 przejeżdza obok widza to ten dzwięk i ryk silnika odbiera się jakby ten pojazd przejechał po Tobie. Niedopisania. ;)

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 00:12:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Sprinter napisał(a):
Już wiemy, że wszystko wiesz o ABS'ie, istnieniu dwulitrowych silników audi o mocy 300KM, ich trwałości, a przy okazji, że te auta jeżdżą na jakichś wyimaginowanych specyfikach paliwowych...

Ok, w sprawie 300konnych silników się rypłem. Widocznie już 100okt wystarcza, do wygenerowania takiej mocy, co do ABS to oczywiście nie wiem wszystkiego, wiem natomiast wszystko o tarciu, a to wystarczy to podjęcia dyskusji.
pajak100 napisał(a):
Mroova81 nie porównuj swojego mastodonciucha, śmierdziucha dislucha , kopciucha ważącego 1700 kg z F1 ważacą 600kg , która ma możliwość już przy 170km/h jechać po suficie , jeżeli tor w przekroju byłby okrągły. Dieslowskie Nm to całkiem inna sprawa.

Nie porównuje, to była ironia. Smierdziuchy mają dużo Nm a pomimo to są zamulaczami, do tego zmierzałem. Nm z diesla, z benzyny, silnika parowego, czy też elektrycznego to ten sam Nm, nie mówi nam nic o zdolności do zapierniczania.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 00:24:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
mroova81 napisał(a):
Nm z diesla, z benzyny, silnika parowego, czy też elektrycznego to ten sam Nm, nie mówi nam nic o zdolności do zapierniczania.

nie wziąłeś pod uwage że za Vmax odpowiada kon mechaniczny a za przyśpieszanie (i zarazem zapierniczanie) doktor Nm.
Co z tego jak masz 250 KM i 350 Nm jak dizlem o mocy 250KM i 500Nm zgniote cie jak robaka na drodze? :):

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 00:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
No to zagadka oktanowa :

Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG
Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG

;)

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 00:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Nie IVO. Żeby zobaczyć kto jest szybszy, trzeba by obejżeć wykresy obu aut. Dla przykładu: Jeśli mi powiesz Mam auto które ma 1000Nm na silniku, to ja nie będę więdział, czy jest to mega zapierdlacz, czy pogromca rowerów wodnych. Z tych dwóch przykładów, które podałeś wiem tylko, że drugiego nie trzeba będzie kręcić aż tak wysoko, jak pierwszego, co oczywiście nie świadczy o niczym.
pajak100 napisał(a):
No to zagadka oktanowa :

Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG
Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG

;)

To normalne. Liczba oktanowa im większa, tym większa odporność na spalanie stukowe ale mniejsza wartość opałowa.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Ostatnio edytowano 03.lut.2010 00:32:07 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 00:30:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
pajak100 napisał(a):
No to zagadka oktanowa :

Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG
Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG

;)


Tyle to już dzieci AUDImaniaków w przedszkolu wiedzą :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 00:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
Dlatego ludzie potrafią do wyżyłowanych subaryn wlać 89 oktanowe paliwo :peace:

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: