.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 17:07:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 2.5 tdi c3] Objawy jakby padło turbo ...
PostNapisane: 05.lut.2010 20:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
... ale jednak myślę że to nie turbo. Auto dobrze jeździło i dostawało kopa przy ok 2100 obr. czyli tak jak być powinno. Ciągnęło na obr. 4600 aż miło mimo wieku podeszłego. Testowałem czasami by go nie zamulić, turbo świszczało. (teraz pominę wątek warsztatu który szczerze odradzam) Objaw nastąpił taki że kiedyś jadąc pod górę i wdepnąwszy gaz do oporu obr. zatrzymały się na 3000 i koniec. Zacząłem testować o co lotto i:
teraz przy 2100obr. zamiast dostać kopa - lekko zwalnia. Strasznie długo wchodzi na obr. i silnik słychać jak się męczy. Turbo dalej świszczy, olej, filtry wymienione. Co zepsuł płyn do czyszczenia wtrysków co go za poleceniem mechesa wlałem ?

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 21:08:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A dolot masz cały i szczelny?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 21:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy po VAGowaniu pojawia Ci się błąd 0550? Jeśli tak - to masz problem z dynamiczną regulacją kąta wtrysku - mam to samo :/

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 21:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
sprawdz dolot jak rodzynek sugeruje i jak juz bedziesz jechał to sprawdz czy nie przykapca z rury, jesli tak to na jaki kolor.

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 22:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
rodzynek napisał(a):
A dolot masz cały i szczelny?


Na moje oko tak, ale może są miejsca gdzie trzeba wiedzieć i się wysilić by potwierdzić ową szczelność...

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 22:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
stawsz napisał(a):
sprawdz dolot jak rodzynek sugeruje i jak juz bedziesz jechał to sprawdz czy nie przykapca z rury, jesli tak to na jaki kolor.


Zawsze kopci i śmierdzi tak samo. Nie ma wzmożonych objawów. Oleju 10w/40 mobil do Diesla bierze na prawdę mało...

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 22:45:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Nie pisz dwóch postów po kolei.

Skoro innych objawów nie ma, to znaczy, ze turbina nie daje ciśnienia - brak połączenia IC z resztą, ew. dziury w wężach albo samym IC. Mniej prawdopodobne, ze turbina Ci się ukręciła ;)

I nie wiem, czy te silniki mają EGR - też daje podobne objawy.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 08:02:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
electrofinger napisał(a):
... ale może są miejsca gdzie trzeba wiedzieć i się wysilić by potwierdzić ową szczelność...

1T nie ma EGRa. Ale ma dłuuuuugą gumową rurę idącą od turbosprężarki od IC i ta rura jest praktycznie niewidoczna od góry. Może tam jest coś nieszczelne?
No i sprawa podstawowa - nie masz jakiej myszki, kotka, ptaszka w obudowie filtra powietrza :?: :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 11:50:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
Nie ma nic. Myślę że to może być nastawnik/potencjometr szczotkowy czy jak to się nazywa...

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: