.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 12:57:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 tdi, turbina?] czy aby napewno?
PostNapisane: 06.lut.2010 12:27:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2010 14:15:44
Posty: 9
witam. mam audi a4 1.9 tdi na pompowtryskach 116KM. miałem problem z ubywaniem oleju. ok 0,4 -0,5 l na 500-700 km. inny objaw to przy mocnym dodaniu gazu auto traciło moc, i dopieru po ponownym odpaleniu moc wracała - działo się to sporadycznie, i czuć było mocny nieprzyjemny zapach. jeszcze jeden objaw to dziwny dźwięk spod silnika po dodaniu ostro gazu.
pojechałem do mechanika i stwierdził olej w wężu wychodzącym z turbiny w dość dużej ilosci, podobno nie powinno go tyle być. był też wyciek wz metalowego elementu do któreg wąż ten jest podłączony, ale to mniej ważne.
po podłączeniu do kompa turbina dawała moc 2,6 a powinna dawać do 2,0. Pompowtryski i inne wskaźniki komp wykazał że - ok.
moje pytanie dotyczy czy aby napewno to turbina? jeżeli nie to co innego mogło by być?
p.s. sory za niefachowe nazywanie elementów silnika w poście. poprostu nie specjalnie sie na mechanice znam.
PROSZĘ O SUGESTIE

AUTO MA PRZEJECHANE 200 000 km, 2001 R - LIFTING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 14:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Twoje turbo powinno pompować 1,35 bar`a ...
Duże spożycie oleju i nadmierna ilość oleju w rurach dolotowych może (ale nie musi do końca) sugerować uszkodzenie łożyska głównego w turbosprężarce.
Notlauf to już zupełnie inna sprawa - to klasyczne zapieczenie kierownic spalin (ro rozruszania, wyczyszczenia - w zależności od stanu ...)

Zrób zestaw logów zgodnie z opisami na naszym forum. Będzie wiadomo od czego zacząć.
Autko jest seryjne czy po chipie ?
Napisałeś o 116 KM, ale twój mechanik podał wartość doładowania jak po ostrym tuningu ...
Chyba , że mechanik się mocno myli lub nie zna się na diagnostyce.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 16:16:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
116 KM to pewnie ATJ - kolego napisz nam czy masz 5 czy 6 biegową skrzynie ?
Turbo powinno dawac max 1.22 bara.
Mechanik pewnie podal wartosci w milibarach.
Po objawach, ktore opisales mamy do czynienia z sytuacją nienormalną wiec tak jak moj imiennik napisal skończy sie pewnie czyszczeniem turbiny.
Aby jednak miec pewnosc - nie ominie Cie wykonanie diagnostyki dynamicznej.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 16:53:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2010 14:15:44
Posty: 9
jak dobrze pamiętam to silnik jest AJM. nie myle się raczej, a wręcz sam na kompie widziałem że w jednym okienku było 2,0 a w drugim była wartość ruchoma i doszło do 2,6. ale nie jestem pewien w jakich to było jednostkach.
skrzynia jest pięciobiegowa.

Widże ze kolega jest z końskich, ja z buska. gdzie mozna zrobić taką diagnostykę dynamiczną, w województwie. Serwis czy może wystarczy jakiś mechanik. ten u któregobyłem miał komp, ale nie mam pojecia czy może mi cos takiego zrobić. jeszcze zapytam co to śą te logi i gdzie to można wykonać?

odnośnie tej mocy auta to wydaje się dość mocny, a czy jest po czipie to nie mam pojęcia bo go sprowadzałem w zeszłym roku z belgii. przejechałem jakieś 20000 tyś bezproblemowo i teraz dopiero coś nie tak zaczeło sie dziać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 17:01:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AJM i ATJ to blizniacze motory - AJM wystepuje z 5 biegową a ATJ z 6 biegową skrzynią.
AJM ma 115 KM a ATJ 116 - stad moje domniemanie... ale teraz wszystko jest jasne.

Albo sam wykonasz taką diagnostyke - cala wiedza tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

albo popytaj tutaj:
http://www.a4-klub.pl/smf/swietokrzyskie-b90.0/

ew. jak bede w Konskich mozmy sie jakos zgadac - ale to jak nie znajdziesz nikogo blizej.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: