.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:02:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 Q AEL Problem z rozruchem BRAK POMYSLÓW
PostNapisane: 07.lut.2010 08:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Mam Mały problemik ze swoim Ael-em a mianowicie problem występuje z rozruchem gdy dłużej postoi nie chodzi tu o jakieś tam 12h tylko 24 lub więcej .
Sprawdziłem kąt wtrysku w granicach 100 jednostek i jest chyba dobrze ładnie pracuje .A na forum radzą niby żeby wartość oscylowała w granicach 80-100 ale często ustawiają na 100 i więcej wiadomo to już są jeżdżące legendy.A wiec
1.Kąt według mnie jest ok
2.Wszystkie świece wymieniłem na nowe oczywiście BERU
3.Układ wtryskowy wg logów też ok
Podejrzewam jeszcze cofanie się paliwa ponieważ jak już zapali i go odrazu zgaszę to po zagrzaniu świec pali od tak zwanego kopa. Może to filtr paliwa ? Jak to sprawdzić? w wężykach niby nie widać żadnych pęcherzyków powietrza .Może jakiś zaworek zwrotny zamontować ? Sam już nie wiem

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 08:56:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Twoje podejrzenia na cofanie paliwa/zaworek zwrotny wydają się być słuszne ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 09:23:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
a taki AEL juz ma chyba zamontowany zaworek zwrotny orginalnie

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 09:28:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ScaniaDriver napisał(a):
a taki AEL juz ma chyba zamontowany zaworek zwrotny orginalnie

ma, więc należałoby go przeczyścić, sprawdzić, etc...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 12:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Czy możecie mi opisać za co odpowiada jaki przewód ?
Obrazek

Myślałem też o wymianie fabrycznego zaworka na nowy ten widać jest z plastiku może pod wpływem paliwa nie działa już jak powinien nie domyka się itd.
I taki jeszcze pomysł - może dołożyć gdzieś jakiś zaworek ?
Obrazek

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 13:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Wydaje mi się, że gdzieś Ci się zapowietrza, co nie jest genialnym odkryciem. Może sama pompa gdzieś jest nieszczelna? Gdyby była nieszczelność w filtrze czy innej rurce to od razu widziałbyś bąbelki przy pracującym silniku. Paliwo nie powinno się cofać o ile jest utrzymywane podciśnienie w przewodach doprowadzających paliwo. Jeśli się cofa to znaczy, że gdzieś jest nieszczelność.

Podejrzewam, że przed rozruchem przezroczysty przewód jest pusty.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 13:51:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
A wiec jutro rano sprawdzę ten przezroczysty przewód przed uruchomieniem auta i oczywiście odpisze dla potomnych

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 14:46:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Co do obrazka(zaczynając od lewej i idąc w kier. przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) :1. powrotny z wtryskiwaczy 2. przeźroczysty zasilający pompę 3. zasilający ze zbiornika 4. powrotny do zbiornika.
Plastikowy zaworek jest oryginalny. U mnie dodatkowo (oryginalnie)jest zaworek na zasilającym też plastikowy i troszkę większy(większa średnica przewodu) - strzałką do filtra.
Podejrzany też może być zaworek w pompie oraz te opaski (5 szt. widoczne na Twoim zdjęciu - docisnąć obcęgami lub wymienić na nowe) lub przewody w tej okolicy - dokładnie obejrzeć - ja miałem pęknięcie tuż przy opasce.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 16:42:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
makaon a więc tak dla jasności tak to ma wyglądać ?
Obrazek
Bo wychodzi na to że ten zaworek jest na powrotnym do zbiornika tak ?
A wydawało mi się ze ma być na tym co zasila filtr itd ?
No i oczywiście jak się pojawia pęcherzyki powietrza w tym przezroczystym albo wogóle nie będzie pliwka to będzie bida ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 17:04:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Na dopływowym do filtra nie powinno być zaworka bo to zakłóca "pomiar" oporów ssania ze zbiornika i zadziałanie zaworka podgrzewacza - a jak wiadomo w przelewie powietrze zawsze się zdarza.

1. wymienić zaworek podgrzewacza razem z uszczelką
2. wymienić wszystkie przewody przelewowe wtrysków - często nie pocą się ale przez nieszczelności umożliwiają zapowietrzanie pompy przez dopływ powietrza umożliwiają cofanie się paliwa przez filtr do zbiornika.

Najprościej zweryfikować tankując pełny zbiornik i parkując "z górki" (przodem w dół) żeby paliwo nie mogło się cofnąć. Jeżeli zapali dobrze szukaj nieszczelności.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 17:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
To może zaworek powinien być i na tym drugim wężyku prosto z baku do filtra

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 18:06:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Właśnie napisałem powyżej że: jak dasz taki zaworek to wzrośnie opór na dopływie paliwa ze zbiornika i zacznie się otwierać zaworek podgrzewania filtra paliwem z powrotu (zaworek ten działa samoczynnie - jak paliwo robi się gęste i stawia większy opór to do filtra dolewa troszkę paliwa powrotnego z pompy - cieplejszego - żeby filtr się nie zablokował). Tak więc zakłócisz cały system dodając opór przed filtrem i dodasz troszkę powietrza które w przelewie prawie zawsze występuje.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 19:04:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko czy wymiana samego filtru może coś dać ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 19:16:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Dobrej jakości filtr jest zawsze mile widziany przez silnik diesla, ale po ~12h postoju dalszy czas nie ma wpływu na wychłodzenie paliwa i zwiększenie oporu na filtrze. Tak więc twój problem raczej nie jest spowodowany przez filtr, chyba że jest felerny i powoduje bardzo nieznaczne zapowietrzanie układu.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: