.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 19:53:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 18:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
jestem bardzo wdzięczny za sprowadzenie dyskusji na poziom merytoryczny :) cała sprawa wzięła się z oferty tunera, która namieszała mi w głowie! oczywiście wiadomo, że najlepiej byłoby miec 500 tys zł luzem w kieszeni i się nie zastanawiać.

powiem szczerze, że fascynuje mnie "wszędobylskość" allroada związana z jego prześwitem i quattro. widzę w nim komfortową i szybką limuzynę którą nie strach jest wjechać w lekki teren (typu gorsza droga leśna). z tego względu, inwestując 60 000 PLN (czyli wartość NOWEGO auta klasy C), jestem w stanie przezyć: możliwosć awarii miechów, rocznik 2004. A6 Q nie ma tak dużego prześwitu, więc zdecydowałem się na allroad.

Rozpatrując w tym samym budżecie jako alternatywę typowe "zwykłe" auta w kombi typu Mondeo albo Vectra, za tę samą kwotę moge kupić np. 150 KM Vectrę w dieslu z... 2007-2008 roku podkęcone do 180 KM spalają mało a mam samochód 2-3 letni a nie 6-7 letni. czyli coś za cos, wiadomo jak to w życiu. rocznie przejeżdżam około 20 tys km, co powoduje ze po 5 latach mam 100 tysięcy. zakładam 5 lat użytkowania auta, więc wszelkie naprawy "eksploatacyjne" będę robił raz, gora dwa (myślę o zawieszeniu, rozrządzie, hamulcach, itp oraz typowo allroadowych dolegliwosciach typu miechy). z tego względu popularne auta też w moim przypadku się sprawdzą, bo nie jest dla mnie tak istotna wytrzymałość na gigantyczne przebiegi. bez wątpienia A6 przewyższa mondeo czy vectrę pod każdym względem, nie zmienia to jednak faktu że co 2-letnie auto to nie 6-letnie :)

na własny użytek przeprowadziłem takie obliczenia: uśredniłem moc i moment w zakresach użytkowych dla róznych silników Audi. zakładając 20 000 km rocznie, 50/50 miasto/trasa. Cena ON 4,30, benzyny 4,50 PLN. spalanie miasto/trasa i średnie + roczny koszt paliwa dla mnie:

1.8T/102 KM/210Nm - 8/12 l/100km = średnio 10 l benzyny = 9000zł/rok

2.7BT/150KM/310Nm - 16/11 l/100km = średnio 13,5 l benzyny = 12150 zł/rok

1.9TDI (130KM-AWX,AVF)/90KM/250Nm - 10/6 l/100km = średnio 8 l ON = 6900 zł/rok

2.5TDI V6 (BDH, BAU)/140KM/340Nm - 10/12 l/100 km = średnio 11 l ON = 9500 zł/rok

czyli wychodzi, że w porównaniu do 1.9 TDI (czyli najtańsze w eksploatacji A6, porównywalne zuzycie do 1.9 TDI w popularnych nowszych autach) koszty samego paliwa wyniosą:

1.8T / 2.5 V6 TDI - dopłata 2000-2500 zł rocznie
2.7 BT - dopłata 5000 zł rocznie (2500 - 3000 zł w stosunku do 1.8/2.5 TDI)

biorąc powyższe pod uwagę, ekonomizacja 2.7T obniżająca w spalanie powiedzmy do 10/12 l/100 km, daje już co najmniej 2500 zł rocznie w kieszeni. czyli cały tuning zwraca się po roku. mam wiele pomysłów, co można zrobić z tymi co najmniej 2500 luźnej kasy rocznie, więc czemu nie miałbym uwierzyć tunerowi, że obniży mi spalanie?

poza tym, jak napisał To_JA_!, "2.7BT można zmniejszyć spalanie nawet zwiększając moc i moment ale tylko w obszarze małych i średnich obciążeń". no i tego dotyczyło moje pytanie!!! jakiego obniżenia moge oczekiwać?

moja wiedza o tuningu jest pobieżna. ponieważ nie jestem specjalistą od tuningu ani silników, skoro możliwe jest podniesienie osiągów o 20% samym programem, dlaczego obniżenie nie miałoby być możliwe?

prosiłbym o nie podgrzewanie dyskusji kwestiami typu "nie psuj silnika, jak cię na wachę nie stać", bo instalacja LPG w A8 nikogo jakoś nie dziwi. a chęć jazdy na mniejszej ilości benzyny tak... czemu?!

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 18:28:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Ok, dorzuce i ja swoje 2 grosze.
Uwazam, ze powinienes sie rozejrzec za 2.5 V6, najlepiej serii B... albo serii A... , ktore sa tansze w zakupie i te zaskorniaki , ktore masz na poczet auta przeznaczyc na doprowadzenie go do ,,swietnosci'' .
Srednie spalanie 2.5 V6 z Q w automacie to 10 l, w trasie - bez butowania zejdziesz ponizej 8l.
Oczywiscie ta teoria sie moze sprawdzic o ile nie kupisz dogorywajacego strucla.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 18:34:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
hmm... byłoby wspaniale. też myślałem żeby tak zrobić. niestety, była już taka dyskusja na forum.

wnioski były takie, że doprowadzenie allroada 2.5 V6 TDI do świetnosci pochłonie jakieś 85-100 tys zł, zjadając przy tym resztkę nerwow. awarie w trasie na wakacje z malutkimi dziećmi - bezcenne :)

jeśli się zdecyduję to na 2.7T, bo tę samą kasę skonsumuje mi frajda z jazdy. a nerwy zostaną dla dzieci :)

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 19:07:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2009 19:54:14
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
Jedyny silnik który pogodzi w miare dobre osiągi z w miare niskim spalaniem i bezawaryjnością to 1.6 VTI 160KM hondy civic.

_________________
A8/S8 SHADOWLINE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 19:42:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cyborg napisał(a):
Jedyny silnik który pogodzi w miare dobre osiągi z w miare niskim spalaniem i bezawaryjnością to 1.6 VTI 160KM hondy civic.
To chyba nie to forum :D
W 1.8T mozna zrobić tuning na 225 KM ( niektóre miały to w seri ) będzie to oszczędna alternatywa, np. w ruchu miejskim i w korkach a przy wyprzedzaniu nie zabraknie mu mocy. To w przypadku Audi jedyny kompromis między osiągami i mocą.
Tyle, ze koledze marzy sie wersja Allroad, i nie wkładali tam 1.8T.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 20:46:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nie jestem pewny czy w roczniku którego szukasz była taka opcja ale w nowszych na pewno - A6 avant Quattro z zawiasem na pneumatyce - nie rzuca się w oczy, lepiej się prowadzi (niższy) sporo tańszy od allroad'a a jak wjeżdżasz na gorszą drogę to podnosisz prześwit i tyle w temacie. Dodatkowo ilość wersji silnikowych w zwykłym Quattro była pewnie szersza niż w allroad'zie. Na pewno nie dorówna terenówce ale allroad też.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 23:11:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Strasznie sie napaliles na Allroad'a, jest fajny - fakt, ale A6 tez spokojnie pojedziesz po wyboistej drodze, a jak bedziesz chcial jezdzic po polu to kupisz sobie Tarpana od AMW.
Moze i byla dyskusja na temat 2.5 V6, ale to jedyny kompromis dla ciebie, ty chcesz i szybki i taki co malo pali, i do miasta i w trase po Europie. Wg mnie ten silnik to kompromis miedzy kultura pracy i moca a spalaniem.
Mowiles, ze chcesz wydac ok. 60 000 - za te pieniazki spokojnie kupisz zadbany egzemplarz i bez obaw bedziesz sie mogl nim udac, wraz z rodzina, na objazd kontynentu.
No ale to tylko moje zdanie.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 23:38:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
oczywiście, najchętniej BAU, bez wątpienia :) ale gdy widzę, że auta z 2007 czy 2008 roku mają po 180 tys km nalatane, to się zastanawiam czemu te z 2004 też 180 tysi mają... cud?

szczerze mówiąc, jeździłem allroadem BAU z 2004 roku, oferowanym za 70 tys pln, z przebiegiem 100 tys w Polsce. wtedy uznalem ze to 20 tys za drogo, teraz może bym się zastanawiał... fakt, napaliłem się na allroad, o quattro w pneumatyce nie słyszalem. fajna opcja to by była, zapewne!

jak popatrzeć na allegro, za 60-65 tysi nawet i w nowej budzie C6 quattro w 3.0 TDI oferują. na przykład:

http://moto.allegro.pl/item914561468_au ... attro.html

ale o pneumatyce ani słowa nie znalazłem...

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 09:03:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Mój kolega ma takie A6 Quattro 3.0 TDI Tiptronik w pneumatyce - więc istnieją na pewno, ale 3.0 TDI ma DPF więc zapomnij o tym motorze do krótkich przejazdów po mieście.
Dokładniejszy opis problemów z DPF :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... pf#1335590

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 09:22:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
nie wątpilem, że jeśli piszesz że są, to są. nie widzę takich do kupienia w PL, to mialem na myśli. zdaje mi się, że zaczynamy z 60 tys zł dryfować niebezpiecznie do 100 tys PLN, czyli kwoty za nowe Mondeo, albo Superb w kombi :)

odnośnie DPF czytalem, wiele silników ma to cudo (vectry 1.9 TDI również), można go wywalić i emulować elektronicznie w razie potrzeby.

EDIT: temat nam się rozdwoił:
1. "mam 60 tys PLN + 10 na naprawy szukam A6 kombi" jestem wdzieczny za odpowiedzi w tym zakresie :)

2. temat główny: czy możliwe jest odczuwalne obniżenie spalania 2.7T czy nie, bo już nie wiem.

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 09:55:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
W każdym nowoczesnym silniku sterowanym elektronicznie można zmniejszyć zużycie paliwa dla małych i średnich obciążeń o ~5-20% (zależnie od silnika i softu). Producent nie może tego zrobić bo nie spełni norm emisji w cyklu jezdnym. W stacji diagnostycznej nie są w stanie sprawdzić/wykryć takiej modyfikacji więc można bezpiecznie jeździć, oczywiście jeżeli popierasz Ecoterroryzm to nie rób tego! ;) . Wiele firm tuningowych oferuje takie chip'y np. do silników samochodów ciężarowych lub dostawczych jako sposób na zmniejszenie kosztów w firmie. Dokładne zestrojenie takiego softu jest możliwe tylko na stanowisku silnikowym z pomiarem momentu, zużycia i ciśnień wewnętrznych w silniku, ale zdolny silnikowiec może uzyskać przybliżone efekty bez tych przyrządów korzystając z informacji które zawarł producent w oryginalnym sofcie.

Powodzenia!

PS. często handlarz boi się napisać o zawieszeniu pneumatycznym ponieważ ceny napraw stały się już legendą, a ludzi specjalnie szukających takiego zawieszenia jest bardzo mało.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 12:45:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
jd napisał(a):
jestem bardzo wdzięczny za sprowadzenie dyskusji na poziom merytoryczny :) cała sprawa wzięła się z oferty tunera, która namieszała mi w głowie! oczywiście wiadomo, że najlepiej byłoby miec 500 tys zł luzem w kieszeni i się nie zastanawiać.

powiem szczerze, że fascynuje mnie "wszędobylskość" allroada związana z jego prześwitem i quattro. widzę w nim komfortową i szybką limuzynę którą nie strach jest wjechać w lekki teren (typu gorsza droga leśna). z tego względu, inwestując 60 000 PLN (czyli wartość NOWEGO auta klasy C), jestem w stanie przezyć: możliwosć awarii miechów, rocznik 2004. A6 Q nie ma tak dużego prześwitu, więc zdecydowałem się na allroad.

Rozpatrując w tym samym budżecie jako alternatywę typowe "zwykłe" auta w kombi typu Mondeo albo Vectra, za tę samą kwotę moge kupić np. 150 KM Vectrę w dieslu z... 2007-2008 roku podkęcone do 180 KM spalają mało a mam samochód 2-3 letni a nie 6-7 letni. czyli coś za cos, wiadomo jak to w życiu. rocznie przejeżdżam około 20 tys km, co powoduje ze po 5 latach mam 100 tysięcy. zakładam 5 lat użytkowania auta, więc wszelkie naprawy "eksploatacyjne" będę robił raz, gora dwa (myślę o zawieszeniu, rozrządzie, hamulcach, itp oraz typowo allroadowych dolegliwosciach typu miechy). z tego względu popularne auta też w moim przypadku się sprawdzą, bo nie jest dla mnie tak istotna wytrzymałość na gigantyczne przebiegi. bez wątpienia A6 przewyższa mondeo czy vectrę pod każdym względem, nie zmienia to jednak faktu że co 2-letnie auto to nie 6-letnie :)

na własny użytek przeprowadziłem takie obliczenia: uśredniłem moc i moment w zakresach użytkowych dla róznych silników Audi. zakładając 20 000 km rocznie, 50/50 miasto/trasa. Cena ON 4,30, benzyny 4,50 PLN. spalanie miasto/trasa i średnie + roczny koszt paliwa dla mnie:

1.8T/102 KM/210Nm - 8/12 l/100km = średnio 10 l benzyny = 9000zł/rok

2.7BT/150KM/310Nm - 16/11 l/100km = średnio 13,5 l benzyny = 12150 zł/rok

1.9TDI (130KM-AWX,AVF)/90KM/250Nm - 10/6 l/100km = średnio 8 l ON = 6900 zł/rok

2.5TDI V6 (BDH, BAU)/140KM/340Nm - 10/12 l/100 km = średnio 11 l ON = 9500 zł/rok

czyli wychodzi, że w porównaniu do 1.9 TDI (czyli najtańsze w eksploatacji A6, porównywalne zuzycie do 1.9 TDI w popularnych nowszych autach) koszty samego paliwa wyniosą:

1.8T / 2.5 V6 TDI - dopłata 2000-2500 zł rocznie
2.7 BT - dopłata 5000 zł rocznie (2500 - 3000 zł w stosunku do 1.8/2.5 TDI)

biorąc powyższe pod uwagę, ekonomizacja 2.7T obniżająca w spalanie powiedzmy do 10/12 l/100 km, daje już co najmniej 2500 zł rocznie w kieszeni. czyli cały tuning zwraca się po roku. mam wiele pomysłów, co można zrobić z tymi co najmniej 2500 luźnej kasy rocznie, więc czemu nie miałbym uwierzyć tunerowi, że obniży mi spalanie?

poza tym, jak napisał To_JA_!, "2.7BT można zmniejszyć spalanie nawet zwiększając moc i moment ale tylko w obszarze małych i średnich obciążeń". no i tego dotyczyło moje pytanie!!! jakiego obniżenia moge oczekiwać?

moja wiedza o tuningu jest pobieżna. ponieważ nie jestem specjalistą od tuningu ani silników, skoro możliwe jest podniesienie osiągów o 20% samym programem, dlaczego obniżenie nie miałoby być możliwe?

prosiłbym o nie podgrzewanie dyskusji kwestiami typu "nie psuj silnika, jak cię na wachę nie stać", bo instalacja LPG w A8 nikogote jakoś nie dziwi. a chęć jazdy na mniejszej ilości benzyny tak... czemu?!



Dane techniczne pokręciłes na maxa :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 16:22:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
Nie wydaje mi się, żebym cokolwiek pokręcił. Zwracam uwagę, że nie są to parametry nominalne (szczytowe) tylko uśrednione z wykresów fabrycznych dla zakresów użytkowych obrotów, co moim zdaniem daje faktyczny obraz osiągów silnika. Czy w moim rozumowaniu jest błąd?

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 16:52:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
jd napisał(a):
Nie wydaje mi się, żebym cokolwiek pokręcił. Zwracam uwagę, że nie są to parametry nominalne (szczytowe) tylko uśrednione z wykresów fabrycznych dla zakresów użytkowych obrotów, co moim zdaniem daje faktyczny obraz osiągów silnika. Czy w moim rozumowaniu jest błąd?


Tak jest błąd w rozumowaniu:
1. max osiągi silnika sterowanego przez ECU nie mają nic wspólnego ze zużyciem paliwa na innych obciążeniach jedynie wpływają na mechaniczne obciążenie silnika/układu napędowego/hamulcowego

2. cały obszar małych i średnich obciążeń jest zoptymalizowany pod kątem ekologii (składniki toksyczne spalin wytwarzane w teście ECE) a za paliwo płaci użytkownik auta i jest mniej ważne choć też powiązane z emisją CO2 ale duży silnik musi palić klient to zaakceptuje. Z moich informacji wynika że nawet w bardzo starych silnikach takich jak np. AAH (v6 2.8L 174PS) zmiana oprogramowania pozwala zmniejszyć zużycia paliwa w mieście z 12 do 10L ale niestety nie spełnia wtedy wielu norm.

3. Małe i średnie obciążenia można używać w całym zakresie obrotów silnika ale wiadomo że ekonomia przeczy używaniu dużych obrotów, gdyż praca tracona w silniku jest bezpośrednio związana z ilością obrotów wykonanych przez wał korbowy (suwów tłoków)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 19:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
To_JA_ naprawdę podziwiam wiedzę i chęć dzielenia się nią!
Trochę o co innego mi chodziło. Porównanie silników było jedną rzeczą, porównanie spalania druga. Porównanie silników posłużyło mi do subiektywnego rankingu silników pod względem osiągów, czyli frajdy z jazdy. Analiza spalania do oceny ile ta frajda będzie kosztować.
Jestem prostym inżynierem nie-mechanikiem :) Z tego, co napisałeś zrozumialem, że można ograniczyć spalanie, ale silnik nie spełni wtedy norm ekologicznych. To do mnie przemawia bardzo i wyjaśnia dlaczego tego nikt nie robi.
Kończąc wątek, chciałbym jeszcze prosić o poradę, jakiego silnika powinienem szukac gdybym decydował sie na A6 kombi C6? Zakładam tuning, ale nie jest to podstawą.

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 22:24:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
4.2 benz , 2.7 tdi , 3.0 tdi
najbardziej polecany 3.0 tdi quattro
rozsądniejszy wybór niż allroad :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 08:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
4.2 benzyna odpada ze względów ekonomicznych, o czym traktuje cały ten wątek:)
Myślałem raczej o tych większych TDI. Ewentualnie 2.0 TDI 170 KM. Z mojego rozeznania wynika, że ich spalanie rośnie przez nieszczęsny DPF, co chyba bym zwalczał elektronicznie.
W serii C5 diesle z literką A.. były chyba o wiele gorsze niż B..? Czy podobnie jest w C6, że są jakieś gorsze i lepsze serie? Jakie oznaczenia silnika są warte poszukiwań?

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 10:25:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
moje 5 groszy : ja ujezdzam od ponad 1 roku allroada 05' (koniec produkcji) z motorem BCZ 163 PS w manualnej skrzyni .
Spalanie srednie w lecie 7,5 - 7,8 L /100, w zimie 8 - 8,5 ( po miescie trzeba dolozyc 0,5 do 1 L wiecej ) dane w/g FIS -za kazdym zbiornikiem resetowane - mozecie wiezyc lub nie ale tyle spala , tankuje tylko na statoil lub NESTE (do co drugiego zbiornika 0,6L mixoluS) .
Auto po hamowni MAHA wykazalo faktycznie 162 PS . Potem zrobilem lekka modyfikacje softu w sserwis na okolice 180 PS. Autko zapitala bardzo fajnie i oszczednie. Jak go kupilem mialo 169tys teraz ma pod 200 tys. Po zakupie sprawdzalem wałki i hydraulike i wszystko jest igła. Pompa paliwa była zrobiona w BOSHu przy 160 tys. km. Regularna wymiana oleju co 10 tys km ( castrol magnatec z niemiec w bance 5L , ori filtry oleju, powietrza i paliwa) i nie musiałem dołożyć ani grosza na inne naprawy.
Obleciałem z rodzina do włoch i na mazury - ani jednej awarii ani nawet sie nie zajaknal. Mrozy -20st C pali od kopa.

Jezeli chodzi o ceny modelu A6 C6 to analizuje ceny i stan od ponad 6 miesiecy i powiem Ci , że trzeba miec w okolicach 80 tys na modele z pierwszych lat produkcji w dobrym stanie. Można trafic na perelke w nizszych pieniadzach ale to tak jak w totka - wystarczy zerknac na ceny takich modeli w DE.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 10:46:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Sorry za OT,

christo_ napisał(a):
do co drugiego zbiornika 0,6L mixoluS.


Proponowałbym do każdego zbiornika -skoro się już bawisz- zmniejszyć dawkę do poziomu 0,1 max 0,2L bo szkoda zakoksować końcówki wtryskowe.
Olej Mixol S też nie za cudowny przy tych ilościach lepiej dać jakiś motul racing 2T w pełni syntetyczny.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 11:02:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
0,1 - 0,2 L na zbiornik to nie ma sensu.
Temat przerobiony m.in. przez kolege ktory ujezdza allroada AKE - po pierwszych 20 tys km lania 0,6L do kazdego baku poprawa paramterów wtryskiwaczy , po kolejnych 40 tysiacach brak pogorszenia parametrow wtryskiwaczy - korekcje bardzo dobre jak na motor z przebiegiem ponad 300 tys.km
Nie bedzie zadnych nagarow
Mixol S:
- bardzo dobrze miesza się z paliwem
- posiada dobre własności myjąco-dyspergujące co ogranicza powstawanie nagarów, szlamów, laków, osadów
- posiada niską temperaturę płynięcia oleju pozwalającego użytkować go w trudnych warunkach eksploatacji
- posiada bardzo dobre własności antykorozyjne
Co 6 miesiecy robie pełne VAGowanie motoru i nie wykazało żadnych zmian na gorsze w parametrach wtryskiwaczy .

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: