.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 16:01:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 11:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
@ christo_

1. w jaki sposób sprawdziłeś wałki i hydraulikę? zdejmowałeś gościowi pokrywę zaworów przed zakupem? dosyc niski przebieg jak na ten rocznik... nastraszyłem się, że wszystkie przekręcone artykułami w necie...

2. vag-ujesz co 6 m-cy? czyli pelne testy statyczne i dynamiczne czy tylko statyczne? też się przymierzam do vag-owania, ale poczekam aż sie cieplej zrobi. jak na razie podłączyłem się raz do mojego AAT, chwilowo brak czasu na dłubanie.

3. czy wiesz jak sprawdzić faktyczny przebieg w ECU? czy można prosto VAG-COM em czy trzeba zgrać całą zawwartosć EEPROM i w binariach szukać? jest może na forum jakiś wątek na ten temat? nie natrafiłem na taki...

4. odnośnie C6, to wychodzi że 2005-2006 rok mozna dopiero za jakieś 70 tysiaków kupić + odchwaszczanie. to już się sporo robi ponad zakładany początkowo budżet...

@ To_JA_! jest też jedno 3.0 TDI pneumatyczny zawias z Bielska białej :)

@ To_JA_! i christo_

ten MOTUL faktycznie wart stosowania? bo z postów na forum widzę dwie szkoły :)

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 11:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Gwoli wyjasnienia - Jesli lejesz Mixol co 2 bak to rozumiem, ze za kazdym razem wyjezdzasz paliwko do polowy zbiornika (a nie do rezerwy) i znow tankujesz pod korek , w sumie wychodzi 1 mixol na pelny bak?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 11:50:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ponownie sorry za OT

christo_ napisał(a):
0,1 - 0,2 L na zbiornik to nie ma sensu.


W nowoczesnych silnikach dwusuwowych (nie wyczynowych) przy smarowaniu mieszankowym stosuje się 1:50 lub nawet 1:100. Osobiście uważam że aparatura wtryskowa jest znacznie mniej obciążona tarciowo od zespołu silnika tłok/cylinder/pierścienie więc 1:100 byłoby już z dużym zapasem. Zakładam że zbiornik paliwa ma~70L czyli tankowanie zwykle 50-60L czyli dajesz około 1:100 a paliwo zwykle posiada właściwości smarne - fakt że najczęściej na dolnej granicy norm (ci którzy nie dolewają też jeżdżą tysiące km jeśli nie tankują na stacji "kogucik"). Tak więc uważam że 1:300 a nawet 1:500 jest wystarczającym dodatkiem stosując syntetyczny olej dla wyczynowych silników dwusuwowych typu 2T 800 Road Racing.
Oczywiście każdy może mieć własne zdanie ale uważam że każda przesada jest niezdrowa.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 12:15:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
1.Przed zakupem pełne zvagowanie autka + zerkniecie przez korek wlewu oleju. Po zakupie zdjecie pokryw i dokladne obejrzenie wałków i hydrauliki ( popychacze i dzwigienki ) - wszystko idealnie - zrobilem dokladne zdjecia wałkom zeby bylo dla kolejnego wlasciciela. Oczywiscie wymiana wszystkich uszczelek i uszczelnien wału itp ( tez ori z ASO ). Przy okazji jak juz pokrywy zdjete to kazalem wymienic popychacze - chociaz te fabryczne byly idealne. Co do przebiegu to auto do 140 tys bylo serwisowane przez ASO ( książka + historia z ASO ) potem w warsztacie ktory ogarnia 2.5 tdi V6. Wiarygodnosc przebiegu dodatkowo sprawdzalem podczas optymalizacji softu i potwierdzil sie w 100% - niestety nie dowiedzialem sie gdzie pogrzebac - tajemnica zawodowa :P

2. pełny VAG - statyka i dynamika - lubie wiedziec co sie dzieje z moim autem i ew. zawsze to lepiej wczesniej zareagowac niz potem drapac sie po glowie

3. ja tez sie nie dowiedzialem

4. zeby startowac do A6 C6 - nie mowie juz o allroad C6 - to tak jak pisalem w granicach 80 tys i raczej nie bedzie duzo do odchwaszczenia

co do motula / mixola to przekopalem cale nasze forum i inne "szczepy" A4 i A6 oraz opla ( tam tez siedzi VP44 ) i mixol S bardzo dobrze sie sprawdza - jest to dobry jakosciowo olej.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 12:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
@ christo_

vag-ować nauczyłeś się sam, czy ktoś Ci pomógł? skąd brałeś wartości referencyjne dla mierzonych parametrów VAG iem dla nowo kupowanego auta?

mam taki programik Mileage Calculator, wynika mi z tego, zę trzeba szukać w zgranym ECU. spróbuję poszperać jeszcze, na elektrodzie coś mogą wiedzieć.

w jaki sposób te nieszczęsne wałki sprawdzałeś VAG-iem? to znaczy co mierzyłeś żeby wnioskować? i co widać przez korek oleju? bo u mnie w AAT widać blaszkę i tyle.

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Ostatnio edytowano 09.lut.2010 15:28:17 przez jd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 13:29:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Przez korek to jest co najwyżej koncert życzeń, najczęściej dowalona i tak jest prawa głowica, więc ja bym przed kupnem radził jednak zrzucić na niej dekiel...

Przebieg chłopie sprawdzaj poprzez bazę audi, jeśli jakiegoś italiańca czy innej ciekawostki nie będziesz oglądał, to dowiesz się wszystkiego dość dokładnie.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 13:56:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
"Przebieg chłopie sprawdzaj poprzez bazę audi, jeśli jakiegoś italiańca czy innej ciekawostki nie będziesz oglądał, to dowiesz się wszystkiego dość dokładnie."

oczywiście, pod warunkiem, ze nie jest "serwisowany w audi do 120 000 km, później poza serwisem" jak większość aut, w tym również moje obecne....

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 14:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
nie ma co liczyc ze audi w Polsce bedzie serwisowane w ASO bo wiadomo ze

- 1' poziom wiedzy merytorycznej serwisantów w ASO jest generalnie niski ( sa wyjątki ) i ograniczony przewaznie do gotowych algorytmów typu - podpiąć VAS -> sprawdzic bloki takie a takie -> jak cos nie gra -> wymienic podzespół -> podpiąc znowu VAS -> jak nie gra wymienic kolejny podzespół ..... itd :peace: a przy kasie - zawał :568:
- 2'' cena za usługe w ASO generalnie :panna:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 17:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
@ christo_
Czy mógłbyś odpowiedzieć na pytania z postu wyżej? Czy poszukujesz C6, bo allroad C5 się nie sprawdził? Jeśli tak, to pod jakim względem?

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 17:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
@ christo_
Czy mógłbyś odpowiedzieć na pytania z postu wyżej? Czy poszukujesz C6, bo allroad C5 się nie sprawdził? Jeśli tak, to pod jakim względem?
Znalazłem na forum wątek dotyczący sprawdzenia przebiegu w ECU. Wynika że trzeba mieć interfejs HEX.

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 18:18:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Będę szukał A8 4.2 TDI - nie jezdzilem jeszcze fajna limuzyna. Allroad sie sprawdził jak najbardziej . Jezeli chodzi o pneumatyke to tak jak juz pisales miechy z lit. D sa juz pozbawione wad - a remont kompresora zawieszenia WABCO to koszt od 150zł za uszczelnienie do 750zł za kompletny cylinder i uszczelnienie ( robi to firma w Polsce ) i kolejne 150 tys km mozna jezdzic.
Ja mam VAG COMa w wersji 7.04

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 23:48:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Ależ oczywiście, że w Polsce nie są w większości serwisowane w ASO. Tylko najczęściej wystarczy już wydruk z zagranicy do porównania z tym co jest na liczniku. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 08:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Sprinter napisał(a):
Ależ oczywiście, że w Polsce nie są w większości serwisowane w ASO. Tylko najczęściej wystarczy już wydruk z zagranicy do porównania z tym co jest na liczniku. ;)


Ja zakończyłem serwis w ASO jak mineła mi gwarancja. Co tam się dzieję to nie da sie opisać, debil na debilu, żaden nie potrafi nic zrobić do tego chcą za to chore pieniądze. Ograniczam się tylko do kupowania ori czesci w ASO (whacze itp). Kolego też Ci radzę, jak kupisz allroada to rezygnuj z usług ASO...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 09:06:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Już chyba kiedyś pisałem jak w ASO sprawdzali powłoke lakierową(miernikiem magnesowym) na masce w A6 C5 :): i ,że motor 2.5V6 TDI jest na pompowtryskach.Sprawdzał to mechanior kłócąc sie ze mną :D
Na szczęście byłem tam z potencjalnymi kupcami.
To mój pan Kaziu z garażu więcej wie od tych papudraków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 09:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
serwisowanie audi po okresie gwarancyjnym w ASO w PL nie jest żadnym gwarantem poprawnej obsługi okresowej (w czasie obowiazywania gwarancji nie mamy innego wyjscia ale i tak zalecałbym "patrzenie na ręce" i zwracanie uwagi co leją do naszego samochodu).

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 09:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
No tak, w aso papraki jak wszędzie indziej. Trudno jednak to stwierdzić na oko. Robię dokładnie tak jak mówicie, ori graty i naprawa w małym zakładzie. Po przeprowadzce mam problem żeby dobry warsztat w Wawie znaleźć.
Ponawiam moje pytanie, skąd wziąć wartości referencyjne do analiz VAG-iem? Christo, nie będziesz swojego all sprzedawał w najbliższym czasie? :)

pewnie już to znacie, ale jeszcze tendencyjny filmik dotyczący allroad :D fajnie resoruje, no i widać, że gosć na wyższej prędkości wszedl, co dało mu fory na wejsciu. zdziwilo mnie, że patrol tak nisko siada na tył...

http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Ostatnio edytowano 10.lut.2010 11:49:46 przez jd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 11:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2009 19:54:14
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
W kazdym silniuku mozna zmienic przebieg momętu obrotowego i mocy.Co skutkuje lepsza dynamika,lub nizszym spalaniem.Mozna podniesć moc w wyższe obroty,ale wtedy pogorszy się elastycznosć,mozna zmienic przelozenia skrzyni na lepsze przyspieszenie lub nizsze spalanie(np.wydluzajac biegi).Dlatego kazdy producent stara się osiągnać kompromis względem zapotrzebowania rynku co do danego silnika.
Mi np.nie podoba się charakterystyka diesli dlatego jeżdze V8-kami i V6-kami w bęzynie,do tego dochodzi obawa o potężne koszty remontów nowoczesnych silnikow diesla.
Więc tuning ekonomiczny jest mozliwy,pytanie tylko o sens???

_________________
A8/S8 SHADOWLINE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 12:18:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
ses jest opisany w postach wyżej. chodzi o ograniczenie apetytu na paliwo przy malych obciążeniach za pomocą chipa. 44tuning.pl zaproponował taką modyfikację softu, żeby poniżej 50% wciśnięcia gazu auto było ekonomiczne.

jako, że nie mam wlasnej rafinerii, przed zakupem smoka typu 2.7T chcialbym wiedzieć, czy mogę liczyć na faktyczne obniżenie spalania o 1-2 litry przy ekonomicznej jeździe, czy należy to włożyć między bajki?

do tego w bardzo informatywnych dla mnie OT koledzy udzielili mi wielu interesujacych porad, za co jestem bardzo wdzięczny!

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 15:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
jd napisał(a):
jako, że nie mam wlasnej rafinerii, przed zakupem smoka typu 2.7T chcialbym wiedzieć, czy mogę liczyć na faktyczne obniżenie spalania o 1-2 litry przy ekonomicznej jeździe, czy należy to włożyć między bajki?

należy to włożyć między bajki.

Mam Allroada 2.7T po zmianie programu. W miescie (Wawa)13-17 w trasie 11-15. Po zmianie softu zauwazylem ze wzroslo spalanie w trasie przy bardzo delikatenej jezdzie tzn przed softem mozna bylo zejsc ponizej 10 teraz to min 11.

Nie rozumiem twego dylematu ?? Przy 20kkm rocznie roznica w kosztach paliwa jest akceptowalna (3-4 kpln rocznie) (przyjmij 3-4 ltr wiecej niez TDI), ale rodosc z jazdy absolutnie nieporownywalna. Kopujac auto za 40-50kpln ten 4 tys w roznicy paliwa to szumy.

1.8t tez polecam. Najlepszy kompromis pomiedzy osiagami i kosztami, ale niestety tylko oska bo na quattro nawet te 180km to troche malo.

Powodzenia

Shandor

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 16:15:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2009 19:54:14
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
Ja mysle że jest możliwe osiąganie coraz większej mocy przy coraz niższym spalanu.Do tego każda firma zatrudnia najlepszych z możliwych inżynierów.Czyli jest mozliwe przeprogramowanie np.turbodoladowanego silnika na np.ekonomie i przyspieszenie po gwaltownym wcisnieciu gazu,ale wtedy zwiększymy turbodziure i plynnosc rozwijania mocy.
Prostym sposobem jezeli chcesz miec auto ekonomiczne,a w razie jak potrzeba błyskawiczne jest zamontowanie do bęzyniaka podtlenku azotu,najlepiej w fazie cieklej.

_________________
A8/S8 SHADOWLINE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: