.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 16:54:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dzwoni na wyższych obrotach A4 ABC - Problem rozwiązany
PostNapisane: 13.lut.2010 23:21:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2008 07:42:50
Posty: 13
Lokalizacja: Opole
Witam,

Mam taki problem w aucie. Auto na wolnych obrotach pracuje idealnie silnik cichutko mruczy, ale podczas dodawania gazu w okolicy 2,3 tys obrotów pojawia się głośne dzwonienie.podczas zwiekszania obrotów robi się głośniejsze. Nie wiem co to może być?? Macie pomysł??

- Auto posiada pełną moc
- zrobiony został dół silnika (panewki itd - komplet) (z silnika nie wydobywaja się żadne sutki, puki id)
- został zdjęty pasek który napędza alternalor, pompe wspomagania, wisko i sprezarke klimy ( podczas zdjecie paska i odpalenia silnika dzwoni dalej)

Klepie mi w lewej głowicy popychacz, ale słychać go tylko kilka sekund przy odpalaniu zimnego - później cisza.

Zostały mi pomysł tylko na coś z układem rozrządu, pompa oleju, wody ?? A Wy jak myślicie?

Pozdro


Ostatnio edytowano 14.mar.2010 13:40:58 przez Peterka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 01:27:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
cześć,
co do pompy oleju to bym ją wykluczył bo tam nie ma co dzwonić :) a skoro ciśnienie oleju jest ok to 99,999% że ona jest ok.

zastanawia mnie pompa wody lub łożysko opoowe sprzęgła... na ten moment tylko to mi przychodzi do głowy... dźwięk się zmienia po wciśnięciu sprzęgła?

a jak otworzysz maskę i posłuchasz to może uda Ci się określić mniej/więcej skąd to dzwonienie dochodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 03:18:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Czy przy wymianie panewek robiłeś szlif wału ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 08:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
po ilu kilomeytach od wymiany panewek zaczelo stukac
ja mysle ze to panewki
dlaczego je wczesniej wymieniałes

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 09:17:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2008 07:42:50
Posty: 13
Lokalizacja: Opole
Witam,

Ogólnie to było tak ze panewki delikatnie stukały już jakiś czas temu, a to dzwonienie było już dużo dużo wczesńiej.
Dół z tego co wiem byl robiony komplet ze szlifem. Silnik wtedy ucichł i zachowuje się idealnie. Ale dzwonienie nadal pozostało.

Przy wciśnięcu sprzegła dalej hałasuje.

Na ucho dzwięk dobiega jakby spod kolektorów z przodu. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 11:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
No to może kierownice powietrza w kolektorze ssącym? Kiedyś myślałem, że tylko AAH ma jakieś mechanizmy, ale podobno w ABC również są, tylko że nie ruchome. Kiedyś trafiłem na podobny wątek, ale przejrzałem swoje posty i nie mogę go znaleźć...


EDIT: Znalazłem :)

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 19:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Sprawdź czy kolektory wydechowe są dobrze przykrecone. miałem identyczny objaw i okazało się że to był prawy kolektor źle dociągnięty a głośno wcale nie było.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2010 13:40:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2008 07:42:50
Posty: 13
Lokalizacja: Opole
Witam,

Problem rozwiązany - okazało się że winny był dolna część kolektora ssącego w której są kierownice powietrza nieruchome. Cała dolna cześć składa się z dwóch elementów, który uległ wyrobieniu i dostał luzów.

Po naprawie silnik jest cichutki. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: