Na Twoim miejscu przejrzałbym ogłoszenia z Twojego miasta/regionu i przejechał się każdym, tzn. 1.8T, 2.4 oraz 3.0 Na pewno kultura pracy w V6 jest większa niż w rzędowym silniku, jednak jeżeli nie chcesz płacić większego ubezpieczenia, płacić więcej za instalację gazową, teoretycznie mieć mniejsze spalanie to wybierz 1.8T. Pamiętaj tylko, że może przyjść taki moment, że turbo trzeba będzie zregenerować. Jeżeli nie zależy Ci na tym co wypisałem to bierz V6. Domyślam się, że 3.0 będzie ciężko znaleźć, ale jak już będzie to zapewne od razu z QUATTRO oraz z fajnym wypasem. Przejedź się każdym, popatrz na spalanie, przelicz w skali roku na co Cię stać i ciesz się z jazdy
Odnośnie LPG. Uważam, że tak samo jak do 1.8T tak też do 3.0 trzeba założyć coś porządnego, jeżeli chcesz jeździć bezproblemowo. Różnica w tym wypadku to raczej tylko dwa wtryski więcej, może do 3.0 pokusić się o dwa reduktory no i komp obsługujący V6. moje propozycje, w wersji:
- jakość/cena:
* wtryski: MATRIXY HS 130 zł szt.
* reduktor: EUROPEGAS EG-200 lub EG-280, Zeta N lub S, SKORPION ST lub GT
* komputer: STAG 300
- cena/jakość:
*wtryski: MAGIC JET ok. 60 zł szt.
* reduktor: EUROPEGAS EG-200 lub EG-280, Zeta N lub S, SKORPION ST lub GT
* komputer: STAG 300
Jak widzisz, moje propozycje różnią się tylko wtryskami, MagicJety są dobre, ale jak masz kasę to w 100% lepiej jest założyć MATRIXY. Odnośnie reduktorów. Jeżeli kupisz 1.8T załóżmy 180KM i nie będziesz miał w planach zwikszać mocy virusem to powiedzmy, że jeden reduktor np. SCORPION GT, LUB EG-280 wystarczy. Ale jeżeli z czasem zechce Ci się zwiększyć moc, albo kupisz 3.0 to tylko i wyłącznie zamontuj dwa reduktory, mogą to być wersje słabsze podanych wyżej, czyli np. 2x SCORPION ST, albo 2x Zeta N. Reszta w rękach gazownika, aby wystroił to ładnie. Najlepiej pod obciążeniem w trakcie jazdy, żeby nie było za ubogo przy bucie.