.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 16:46:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 14:01:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jedynym problemem w tym aucie jest slabawy (nie slaby) przeplywomierz.
Jednak poki nie ma obcinania dawki na ograniczeniu dymienia - nic bym z nim nie robil tylko.... lał paliwo i sadził w palnik.

Przyjdz z logami w czerwcu - zobaczymy co i jak.

Pozdro

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 14:03:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
No dobra, ale czy w takim razie ECU nie powinien tak przesterować zaworka N75 aby ten zbił cisnienie do wymaganego? Nie skutkowało by to obcięciem dawki.

Baskecior napisał(a):
W 001 obserwujesz zachowanie nastawnika i ci za tym idzie dawki wtryskiwanego paliwa. U Ciebie jest ok,ale nadal ECU obcina dawkę ...
Przeanalizowałem raz jeszcze 010 i 011 i widać, że jest pewna różnica in plus w wyliczeniu mapy a co za tym idzie leciuteńkie przeładowanie.
ECU w takim przypadku musi zdjąć dawkę. W/g tutaj leży problem bo cała reszta jest ok.


Wnioskuję z tego że należy wyregulować (wydłużyć) sztangę zaworu upustowego tak aby turbina nie przeładowywała.
I jeszcze jedna sprawa - czy występujące do 2000 rpm niedoładowanie jest prawidłowe czy nie bo momentami różnica pomiędzy wartościami żądanymi a aktualnymi dochodzi do 300 mbar.

przemik napisał(a):
Jedynym problemem w tym aucie jest slabawy (nie slaby) przeplywomierz.
Jednak poki nie ma obcinania dawki na ograniczeniu dymienia - nic bym z nim nie robil tylko.... lał paliwo i sadził w palnik.

Przemik - ale Baskecior zwrócił uwagę na lekkie przeładowanie skutkujące obcięciem dawki. Logi oczywiście zrobię w okolicach czerwca i zamieszczę.
Dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 14:30:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bardzo sie licze ze zdaniem Przemka ale...

Przeladowanie jest kosmetyczne. Nie warto sobie nim zawracac glowy.
Nawet dobrze, ze wystepuje... masz wieksze cisnienie w ukladzie co powoduje ze LMM nie wyglada tak zle.

Pozdro

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 14:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przemku, każde przeładowanie skutkuje reakcją ECU. ;)
Niemniej - podejrzewam że hamownia wypluje serię a my jako największe marudy na świecie czepiamy się detali - bo już tak mamy w naturze ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 14:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
No tak, tylko skoro lmm jest w miarę ok, ciśnienie w dolocie jest ok i wychodzi na to że wogóle wszystko jest ok, to czemu to nie chce jeździć tak jak powinno :( ? Mulasty jest naprawde bardzo i rozpędzanie go nawet na 3 biegu (nie mówiąc o 4 czy 5) zajmuje sporo czasu...
Z tego co piszecie wychodzi mi na to że ECU tnie dawkę bo jest przeładowanie i tnie dawkę bo niedomaga lmm. Czyli sumując tnie ją dość sporo co skutkuje znacznym spadkiem mocy. Chyba że coś źle kombinuję. Ale wydaje mi się ze w takim razie powinienem spróbować wyregulować w/g a następnie spróbować podmienić lmm i zobaczyć co pokaże.
Co o tym myślicie?

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 15:13:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wiesz co ... tak naprawdę jedynym wiarygodnym miernikiem stanu silnika jest porządna hamownia.
Dupohamownia, czyli to czym się sugerujemy na co dzień jest bardzo zawodna ... :(
VAG`a też nie nalezytraktowac do końca jako wyrocznię, to jedynie narzędzie któe kieruje nas w podejrzane miejsca i naprowadza na ew. usterkę.
Nie wykryjesz nim zagiętego wężyka paliwowego, nieszczelności, zapchanego katalizatora i wielu rzeczy , które mogą mieć wpływ na subiektywnie negatywne wrażenia z jazdy.
Seryjny 1Z jest po prostu mułem bagiennym ... niestety. Ale to koniec jego wad - na szczęście ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 15:35:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Jak najbardziej przyznaję Ci rację. Może szukam dziury w całym, ale z dugiej strony autko naprawdę jest zamulone. Jakieś pół roku temu robiłem remont silnika - dół i góra. Mechanicy twierdzą że wszystko jest zrobione dobrze. Teoretycznie nie mam powodu żeby im nie wierzyć. Skoro auto zapala bez problemów, jeździ, oleju nie bierze, rozrząd ustawiony prawidłowo, no to w takim razie wszystko powinno być ok. Katalizator jest wycięty. Przychodzą mi do głowy wtryski. Ponieważ padł mi skutecznie jeden wtryskiwacz wymieniłem na wtryski od ALH (niestety padły zaraz po remoncie i nie bardzo mam porównanie czy to przez nie bo nie chciałem wtedy katować silnika). Może pompa nie wyrabia z ciśnieniami...
Ehh, no nic spróbuję na razie podregulować w/g. Gorzej będzie z podmianą przepływki - jak na złość nie znam nikogo od kogo by można było pożyczyć - ale to coś wykombinuję.
Dzięki koledzy za pomoc.
Pozdrawiam :)
PS. Czy nie wiecie gdzie najbliżej Kielc jest hamownia? Może to by coś rozjaśniło w zalegającej ciemności... :(

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 16:27:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. Ciekawy jestem jakby to auto smigało na przeplywomierzu od AHU...

2. Jakby sie zachowywalo na seryjnych - ale dobrych wtryskach...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 16:36:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Tak, też jestem ciekaw i myślałem o tym (pod kątem wtrysków bo przepływka od AHU mi do głowy nie przyszła) tylko:
a) brak dostępu do przepływki od AHU :(
b) brak dostępu do seryjnych (bądź AFN-owskich) DOBRYCH, z pewnego źródła wtrysków :( (myślałem o kupnie na Alledrogo ale nie chcę wydać paru stówek a później się z gościem dochodzić bo sprzedał mi np. lejące)
Chyba że znasz kogoś z Kielc lub okolic bliższych bądź dalszych...

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 17:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przepływka w AHU i AFNie jest identyczna. Wystarczy poszukać ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 18:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
No tak... ale wiesz - myślenie szkodzi zdrowiu ;)
Mimo wszystko pozostaje pytanie skąd wytrzasnąć na podmiankę przepływkę i wtryski od AFN'a? Bo niestety cierpię na brak znajomych jeżdżących samochodami grupy VAG :(
Chyba że któryś z kolegów forumowiczów byłby tak uprzejmy i udostępnił swoją przepływkę (bo z wtryskami to trudno komuś wykręcać z silnika) :): .

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 18:17:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Żaba moim zdaniem brak mocy w Twoim aucie wynika:
a) słaba pompa nie dająca już rady uciągnąć większych wtrysków na 220/300bar
b) same wtryski (zależy jak bardzo kuleje Ci auto) lecz te musiały by być w tragicznym stanie.

Trzecim wyjściem jest to, że słabnącą przypływke Twoja dupohamownia mocno odczuła. W każdym razie tak czy siak sie nie obejdzie bez podmianki przepływomierza i/lub wtrysków w celu sprawdzenia co tak na prawdę zawiniło.

Lub po prostu potrzebujesz porządnego softu bo sie przyzwyczaiłeś.

Ciśnienie w dolocie masz prawidłowe (n75 ma jeszcze lekka rezerwę do zbijania go), ewidentnie brakuje paliwa, a to bierze sie z układu paliwowego ( pompa wtryski) i ze wskazań przepływomierza (w dużym uproszczeniu).

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 19:42:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Czyli pozostaje rozejrzeć się za wtryskami (z tym że w grę wchodzi kupno bo nie mam od kogo pożyczyć - jeżeli ktoś ma na sprzedaż AFNowskie to jestem zainteresowany) i przepływką (przepytam znajomych może ktoś kogoś zna a przepływke będzie łatwiej pożyczyć niż wtryski).
Z tą przepływką od AHU/AFN to nie bardzo rozumiem. Ja mam lmm Pierburga i o ile się nie mylę w AHU przychodziły takie same. Coś mi tu namieszaliście...
Pozdrawiam wszystkich :)

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 19:49:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przepływka od 1Z,AHU,AFN`a jest identyczna. Co tu rozumiec ? ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 08:39:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
No tak :peace:
tylko Przemik zasugerował przepływkę od AHU:
przemik napisał(a):
Ciekawy jestem jakby to auto smigało na przeplywomierzu od AHU...

a Ty od AFN i się coś pogubiłem :peace:
Pozostaje mi w takim razie spokojnie kolejno eliminować wszystkie wynikające z niniejszego tematu przypadłości.
Dziękuję wszystkim za pomoc :) Będę się starał wszystkie kolejne zmiany/wymiany/podmiany opisywać w tym temacie. Oczywiście logi zrobione po każdej zmianie również zamieszczę i nie ukrywam - liczę na Wasze opinie :)
Jeszcze raz dzięki koledzy za pomoc :)
Serdecznie pozdrawiam :)

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: