.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 19:14:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 01:44:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Wiesz może na jakiej zasadzie to działa?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 01:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
mroova81 napisał(a):
Wiesz może na jakiej zasadzie to działa?


Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale mogę tylko zacytować:

Cyfrowe mierniki grubości powłok (warstwomierze) dokonujące pomiaru grubości nieprzewodzących (izolacyjnych) powłok (warstw) ochronnych (np. farb, powłok anodowych) na podłożach wykonanych z metali niemagnetycznych (nie zawierających żelaza), używające do pomiaru metody prądów wirowych i wyposażone w głowice pomiarowe typu N (Non-Ferrous)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 11:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
Co do wykorzystania Langa to jeśli bym brał to tylko tą wersje. Ponieważ miałem zamiar z tyłu wozić swoich rodziców na wycieczki ( samochód traktowałem jako drugi w rodzinie). Od początku wydawało mi się ,że jest tam dość mało miejsca ale pewności nie mailem. O moich słusznych poglądach przekonałem się pól roku temu jak wsiadło na początku 4 a potem 5 rosłych dobrze zbudowanych chłopa do tego samochodu i miejsca na nogi dla nas ( nie tylko w moim przekonaniu było za mało). Jazda na dystansie 50 kilometrów zaczynała być męczarnią.

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 13:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
michaex napisał(a):
W tej A8L są piękne fotele. Na forum pisze się, że są "z W12". Ma ktoś porównanie ze zwykłymi tapczanami i ze sportowymi w kwestii komfortu?

Te z W12 są wg mnie wygodniejsze od zwykłych tapczanów. O Recaro nie wspominając (nie lubię tego typu siedzeń).

Misiek1 ma rację - jeśli z tyłu będzie ktoś rosły często wożony, auto pełne w A8 wcale nie ma tak dużo miejsca jakby na to wskazywał wygląd zewnetrzny.
Wystarczy, że z przodu siądzie ktoś wysoki, z tyłu też i wesoło nie będzie.
Ale jak mówiłem, jak 3/4 z wszystkiego jeździsz sam nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 21:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2009 12:55:20
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Jeżdżę sam jakieś 80% czasu. Ale i tak wziąłbym longa jakby się trafił ładny egzemplarz - dla tych 20%. Jazda nawet w cztery osoby na narty 1500km będzie z tyłu dużo wygodniejsza a ja na codzień nie odczuję dyskomfortu z powodu tych 10cm.

A co do siedzeń "wersja W12" to one są, przynajmniej na zdjęciach, dużo ładniejsze od pozostałych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 22:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2008 00:56:41
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
SJake napisał(a):
Alex - bez "jaj" ;)
Ładne sztuki? ... popatrz na te powyzej 13-14 tysia i porównaj.
Jest jednak troszke róznicy... Mozna trafić coś ładnego, ale... wszedzie idzie wkład + akcyza, wycieczki itd....


Heja SJake.
Zgadzam się. Wziąłem te, co pojawiły się na 1-ej stronie.
Z drugiej strony samochód trzeba jechać i oglądać, zdjęcia są tylko pretekstem do ruszenia siedziska z nagrzanego miejsca.
Dzisiaj z kolei wysyp diesli.
Ale spójrz na to - 6.0, sprzedaje pierwszy właściciel (nawet nazwisko podał - nie wskazuje na Kazachstan i inne kraje byłej Jugosławii), Langstreckenfahrzeug, unfallfrei, Garagenwagen, 1-Hand, ... Topzustand.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Pozdrawiam,
@lex

_________________
Audi A6 (C4) sedan 1995 ABC automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 22:31:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Dajcie spokój z W12. To zupelnie inne koszty niż V8. Z zamiennków praktycznie nic nie ma, patrzac po historii aut czesto goszcza w serwisach. Prawie za kazdym razem trzeba tego kolosa wyciagac bo dostepu przez niego do niczego nie ma.
Owszem jedzie to fajne, kupic mozna - jak nowe, bo ja osobiscie bym nie ryzykował po 8, czy 9 latach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 01:56:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
W12 - nie jest wcale taki zły. Jak sie ma kase i o niego dba...
Osobiście nie rzuciłbym się na takie używane A8 - bo nie mam serca do druciarstwa i odpowiedniego zaplecza, więc mogłoby wystąpić ryzyko przydławienia mułem z finansowego dna.

@lex

Nigdy nie wierz w to co piszą w ogłoszeniach ;) ale przyznam, ze ciekawe.

W12 ma łańcuch. Co ile się to wymienia ?
Jak wygląda sprawa chłodzenia? wydajne? Termostat kosztuje majątek ! (jak na termostat ;) )


Michaex

Na Twoim miejscu szukałbym w takim razie longa, z kanapowymi siedzeniami i pamietaj, aby nie miała zawieszenia 1BE.
Ujmuje troszke z komfortu. Auto jest sztywniejsze, lepiej sie prowadzi w zakrętach, ale róznica pomiedzy standardem odczuwalna, a Tobie jak widzę zależy przede wszystkim na komforcie jazdy.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 11:17:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2009 12:55:20
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
SJake

Co trafię to wezmę ;)

Marzy mi się czarny i z czarnymi siedzeniami "W12". Ale to nie salon, a chętnie kupiłbym coś w najbliższym czasie.

A co do komfortu to chyba tak, to będzie mój kierunek. Nie jeżdżę jakoś strasznie dużo, ale w ostatnich latach robiłem 35t rocznie z czego większość to trasy powyżej 500km. I wszystko Land Roverem Defenderem :D To będzie skok jakościowy jeżeli chodzi o komfort. Do tego tato chce się ze mną zamieniać na samochody jak będzie jeździł na narty, a jemu to już wybitnie na miejscu i komforcie zależy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 01:39:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
VIN tego auta http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10827773

WAUZZZ4DZ1NO12983

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 13:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2009 12:55:20
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Witam

Mam kilka pytań odnośnie A8 które znalazłem.

1. Jakie jest oznaczenie podwójnych szyb w wykazie wyposażenia?

Czy jest to:
4KV Side and rear windows in laminated glass with metal layer
4GM Laminated windshield with metal layer, with sunshield and viewing window for vehicle identification number, heated

2. Występują szyby "niebieskie" i "zielone". Mógłby mi ktoś wyjaśnić różnicę?
3. Co to oznacza, że przednia szyba jest ogrzewana?
4. Czy do wymiany rozrządu zdejmuje się jakieś części karoserii?
5. Co może oznaczać świecąca się żółta kontrolka silnika? VAG wyjaśni problem?
6. Czy może mi ktoś powiedzieć, co to za skrzynia? Oznaczenie FUM.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 14:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
1. 4KV side and rear windows double glazing
2. Kwestia estetyczna oraz użytkowa.
Szyby niebieskie wpadające w fiolet sa szybami podwojnymi z zazwyczaj wbudowaną anteną i filtrem zakłoceniowym.

Szyby zielone - nie spotkałem się.

3. To co oznaczać powinno, jest ogrzewana ;)
4. Cały przód - chyba, ze ktoś ma zwinne łapki. (Zderzak, hokeje, wzmocnienie, chłodnice, wiatraki)
5. Może oznaczać wszystko. Problemy z mieszanką paliwa, wtryskami - wszystko. VAG zazwyczaj wyjasnia problem.
6. Skrzynia montowana w A8 i S8. Nie posiada trybów 2,3,4. Zamiast tego jest "S" - niektórzy mysla, ze to SPORT - ja uważam, ze to prędzej "SNOW".
To jest ta sama 5-cio biegowa 5hp24, tylko z innym sterownikiem.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 16:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2009 12:55:20
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
SJake, bardzo dziękuję.

I jeszcze kilka pytań ;)

Ad 1. Oznaczenie 4KV jest wspólne, tylko definicja inna. To to samo, czy może być coś innego?

Ad 3. Dzięki :D W jaki sposób jest ogrzewana? Ma takie małe, prawie niewidoczne metalowe druciki przez całą szybę włączane oddzielnym przyciskiem? Jeżeli tak to którym? ;)

Dzięki za cierpliwość. I jeszcze dodam, że jechałem A8 na standardowym zawieszeniu - magia komfortu w porównaniu ze sportowym. Siedzenia W12 to też miła rzecz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 18:34:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
michaex napisał(a):
I jeszcze kilka pytań...


Tak 4KV - kod wyposazenia - zawsze oznacza to samo.

Ogrzewanie szyby załącza sie najprawdopodoniej w momencie nawiewu na szybę przednią - guzik na klimatroniku ;)) Zarządza tym coprawda osobny sterownik, ale chyba Audi pomyslało i pozwala nad tym czuwać kierowcy.
(Mam taką szybę w Transicie, grzeje cały czas podczas nawiewu na szybę przez co ułatwia zasychaniu błota wyrzuanego spod kół pojazdów poprzedzających. Tym samym zmusza do częstego pryskania na szybę, duzej ilosci płynu co raz.)

Taki bajer występował przeważnie z samochodami mającym na wyposazeniu ogrzewanie postojowe, ale nie zawsze.
Ma to swoje plusy jak i minusy. Pozwala na lepsze odparowywanie szyb i szybsze odlodzenie.
Największym z minusów takiego rozwiązania jest chyba cena kosztów wymiany wrazie jakiegoś pęknięcia ( X2 ).

Co do zawiechy i siedzeń - mówiłem - ma to swoje plusy i minusy. Zalezy od preferencji pupyyy i stylu jazdy :):

Tutaj głowną role odgrywają sprezyny - których rodzajów jest 10 lub nawet 15 więc... ;)

Mam dwie A8 z 1BE i moja czarna jest miększa niz ta srebrna. Efekt zauwazalny. Srebrną jezdzi sie prawie jak gokartem - na zakrętach, rondach i nierównościach rewelka - nie ma prawa niekontrolowanie bujnąć nawet na 17 i balonie 225/55. Ale coś za coś...

Pochwal się jak coś kupisz ;)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 19:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2009 12:55:20
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Dzięki :)

Jak znajdę coś ciekawego, co postanowię postawić w garażu, na pewno się podzielę.

A co do ogrzewanej szyby, to niech ubezpieczyciel się martwi :D Swoją drogą miałem taką w LR Defenderze i muszę powiedzieć, że to była jedna z zalet tego samochodu. Wilgoć, nie wilgoć, a ja szybę miałem suchą. Ale włączana tylko na żądanie, oddzielnym przyciskiem, dlatego tak się dopytywałem.

Zawieszenie sportowe, 1BE, do zabawy super, ale na trasę wolałbym standard (choć przy kilkunastu rodzajach trudno sprecyzować co to znaczy). A mój tato na pewno ;)

Pozdrawiam serdecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 19:23:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Cytat z instrukcji:
Cytuj:
Przy zimnym silniku i przy temp zewn 5 st C w położeniu Auto ogrzewanie przedniej szyby włacza sie automatycznie.Czas ogrzewania w zaleznosci od temp zewn wynosi maks 4 min Temp wnetrza samochodu powinna byc ust tak by ukl klimatyzacji znajdowal sie w polozeniu ogrzewania. Po wybraniu polozenia (przycisk na klimatroniku grzania szyby) przy temp zewn ponizej 5 st C ogrzewanie przedniej szyby włacza sie automatycznie Czas wynosi w zaleznosci od temp od 2 do maks 4 min. Dopoki szyba jest ogrzewana przy tym polozeniu mga kontrolka. Ogrzewanie przedniej szyby dziala tylko przy pracujacym silniku i wylaczonym połozeniu ECON

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 19:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2009 12:55:20
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
ooo, dzięki dice111. Konkret. Nie widziałem na oczy instrukcji. Posiadasz może i chciałbyś się podzielić? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 19:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
http://ul.to/g7othm

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 19:47:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2009 12:55:20
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Fantastyczne. Dziękuję bardzo!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 14:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
SJake napisał(a):
(...)
6. Skrzynia montowana w A8 i S8. Nie posiada trybów 2,3,4. Zamiast tego jest "S" - niektórzy mysla, ze to SPORT - ja uważam, ze to prędzej "SNOW".
To jest ta sama 5-cio biegowa 5hp24, tylko z innym sterownikiem.

Ja nie tylko myślę że to jest SPORT - ja to wiem :D

Mam taką skrzynię w S8 i na przełożeniu S jeździ agresywniej czyli:
- przy przyspieszaniu przeciąga na biegach dużo później wrzucając bieg wyższy
- przy zwalnianiu samoczynnie redukuje biegi na niższe utrzymując tym samym silnik na wyższych obrotach
- przy jeździe ze stałą prędkością utrzymuje niższy bieg trzymając jednocześnie silnik na wyższych obrotach (bardzo niechętnie zmienia bieg na wyższy który mogłby uczynić jazdę zdecydowanie spokojniejszą)
:):

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: