To_JA_! napisał(a):
Może być jeszcze "zajechany" rozrusznik - sprawdź napięcie podczas rozruchu.
Nadal nie rozumiem dlaczego wyświetla cokolwiek po wyłączeniu kluczyka? Może układ diagnostyki nadal działa a ABS jest ze starszego modelu i "gaśnie" natychmiast po wyłączeniu?
co do rozrusznika, autko kręci bardzo ładnie
właśnie wróciłem z garażu, sporo tych łączy z masami sprawdziłem
spuściłem płyn, za zbiorniczkiem są spore kable przykręcone do budy, wszystkie odświeżyłem do nowości, kabel minusowy odkręciłem od budy i też tam wszystko poprawiłem, diody w aku, plusowe i minusowe klemy również
po ponownym podłączeniu wszystkiego (auto stało w miejscu nie ruszane) odpaliłem wyłączyłem i było OK, za drugim odpalenie i zgaszeniu już towarzyszył (!)
jeden z dobrych mechaników stwierdził, że coś musi w liczniku być uszkodzone
jak robiłem test zegarów VAGiem, to zastanowiło mnie to, że w momencie jak lecą wskazówki do końca i wracając (teraz nie pamiętam czy przy następnym "next" czy jak wracały) w momencie jak zatrzymują się na pionowo, to wskazówka od obrotomierza stoi na 3 tyś obr - a nie pionowo jak reszta, prędkościomierza bardzo delikatnie w prawo i od temp oleju też delikatnie w prawo
cały test przechodzi bez problemu
czujniki ABS raczej by odpadały, bo auto nie było ruszone po odłączeniu aku
co ciekawe, jakiś czas temu szukałem przyczyny w owym liczniku, pomyślałem może "za nim" coś w kostkach nie halo
co było ciekawe, że po ponownym podłączeniu auto odpalałem z 10 razy i ANI razu nie wywaliło (!) wykrzyknika, ale jak przejechałem kilka km i się zatrzymałem to już kochany (!) się pojawił i tak z półtora roku mi towarzyszy
mówiłem, że ciekawy przypadek, przeczytałem sporo w necie, ale nie zaznałem odp
jutro wrzucę filmik jak to wygląda dla jasności