witam! znajomy kupił taki sprzecik i probujemy odchwascic. samochod ma gazownie 2gen i dziala to przyzwoicie, takze iskra jest. jednak na benzynie jest problem, bo nie odpala, nie prycha, ani nie pracuje przy przelaczeniu z gazu na benz, niby raz udalo sie go utrzymac jakims cudem na moze dziesiec sekund ale pracowal nie na wszystkich cylindrach. ogolnie awaria benzyny nastapila juz kilka lat temu.
co udalo mi sie ustalic:
- pompa paliwa pracuje (po wlaczeniu kluczyka na chwile i podczas pracy silnika caly czas), zostala tez zamieniona na drugą dla pewności, dostaje tez pelne napiecie zasilania
- powrot paliwa drozny, nawet poldaczylem za regulatorem cisnienia paliwa do baniaka 5l i napelnil sie w moze 2-3minuty
- z podłączoną i odłączoną przepływką nie działa, na gazowni zmienia sie troszke praca silnika
- nie mialem przy sobie oscyloskopu i nie mogłem sprawdzić impulsów na wtryskiwaczach, w każdym razie dostają na zielono/białym +12v. jedyne to podłączyłem miernik elektroniczny równolegle z wtryskiwaczem i pokazywało jakąś uśrednioną wartość, na wolnych obrotach może 0,05v a przy przygazówce do 0,2-0,3v, w moim (2.2l na elektronicznym wtrysku) dla porównania na wolnych 0,2-0,3 , przygazówka ponad 1v.
- wyeliminowalem tez emulator od gazowni, zapinajac wtyczki benz bezposrednio na wtryskiwacze
vag jakby nie wyrzuca bledow, tylko sond lambda, ale to najprawdopodobniej od gazowni
zczytalem podstawowe bloki, grupa zero, moze ktos z Was zinterpretuje:
wolne obroty rozgrzany:
143, 135, 038, 000, 000, 134, 004, 000, 082, 000
podwyższone może 2-3tyś:
146, 240, 137, 000, 000, 134, 004, 000, 079, 110
moze macie jakis pomysl co moglo sie wysypać? ja chwilowo nie mam pomyslu, wydaje sie jakby wiekszosc jest ok, moze tylko czasy wtrykiwaczy sa duuuzo za krotkie? tylko dla czego? przepływka? czy powinien odpalac z odpiętą przepływką? i nie zalewa go benz na pewno, bo przy pracy na gazie jest wpieta benz bez emulatora i nic sie nie dzieje, a powinien dwa opaliwa podać i zdechnąć.
_________________ 200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8
|