.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 16:05:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 D11] czujnik G28
PostNapisane: 23.lut.2010 21:46:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
co sądzicie o zamienniku oryginalnego czujnika G28 077905381A (czujnik prędkości obrotowej silnika).
Czujnik musże zmienić bo po wjechaniu w wodę komputer gubi odczty z czujnika.
Oryginał kosztuje 500 zl zamienniki ok. 150 zł
jakiej firmy zamiennik byście polecili?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2010 23:09:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Ja poleciłbym poszukać oryginalnej używki....

Do zamienników mam uraz.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 17:59:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
o ile to nie sprawa samej wtyczki/kabelków

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 18:16:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Jutro bede wiedział, czy wtyczka, czy nie.
Zamówiłem czujnik od 200 avant turbo - ponoć pasuje (wg niemieckich posiadaczy v8). Do V8 nie produkują już ani ori ani zamienników.

SJake napisał(a):
Ja poleciłbym poszukać oryginalnej używki....

Do zamienników mam uraz.


problem w tym że oryginalne używki mają po kilkanaście lat, więc wcześniej czy później klękną, a z tego co czytałem w necie dopada to kazdego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 18:20:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zakładać nowe zamienniki i nie ma problemu ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 22:19:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
mozesz nawet wrzucić cz. poł wału bo jest zamienny z cz. obr ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 23:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
obiło mi się o uszy, że g40 jest rzeczywiście wymienny z g28.
mam do was dodatkowe pytanie - czy możliwe jest że zatkany katalizator/ wydech będzie powodował nierówną pracę silnika na jałowym i gorsze wkręcanie na obroty?
Przy ostrym przyspieszaniu wydech mocno się napręża i stuka - mimo, że wszystkie wieszaki są ok, katalizator mimo iż filtrował to od pół roku nieźle dzwonił.

krokowiec, przepustnica, przepływomierz, odma przeczyszczone
nowa lambda, świeczki, czujnik temp, czyściutkie. logi statyczne i dynamiczne OK, oprócz sporadycznego błędu g28.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 20:23:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Na pewno przy zatkanym kacie, autko nie będzie jechało do końca obrotów tak jak powinno.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 19:42:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Mauzer napisał(a):
mozesz nawet wrzucić cz. poł wału bo jest zamienny z cz. obr ;)


100% te same. Różnią się tylko w oryginale długością kabli i kolorami wtyczek.
Poszedłem za ciosem i wymieniłem oba na nowe EPS.
Zostało tylko nowy silniczek krokowy znaleźć bo mycie nic nie pomaga.
Ew. wymienić silniczek w silniczku na nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 21:10:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
zioolko napisał(a):
Mauzer napisał(a):
mozesz nawet wrzucić cz. poł wału bo jest zamienny z cz. obr ;)


100% te same. Różnią się tylko w oryginale długością kabli i kolorami wtyczek.
Poszedłem za ciosem i wymieniłem oba na nowe EPS.


Czy ta zmiana coś dała? U mnie Vag też wywala błąd G28 (co ciekawe tylko na włączonym zapłonie, po włączeniu silnika i skasowaniu błędu już się nie pojawia).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 21:19:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
tak mniej się bujają obroty na jałowym (uszkodzony krokowiec) i spalanie w mieście spadło o ok. 1,5 litra. Wydaje mi się, że silnik lepiej się wkręca na obroty.
Nie wyrzuca mi już błędu o złej mieszance (zwiększanie i zmniejszanie mieszanki) i g28.
Dodatkowo wymieniłem pare dni wcześniej czujnik temperatury silnika i ponownie lambde - więc na pozytywne spalaniepowyższe też może mieć wpływ.
Organoleptycznie po wykręceniu g40 był w takim samym stanie jak g28. Metalowy trzpień, który powinien być nieruchomy obracał się wokół osi.
Zamienniki epsa, które wrzuciłem mają trzpień zalany tworzywem.
W intercarsie koszt 190/szt, ale można dostać taniej.

ps/ot
po wymianie czujnika temperatury w bloku silnika, temp cieczy nie przekracza 90 stopni celsjusza, co zdarzało się wcześniej mimo fabrycznie nowej chłodnicy - tak więc nie oszczędzajcie na czujnikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2010 08:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
g28 zawsze bedzie wyskakiwał na zgaszonym silniku

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2010 10:10:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zioolko napisał(a):
ps/ot
po wymianie czujnika temperatury w bloku silnika, temp cieczy nie przekracza 90 stopni celsjusza, co zdarzało się wcześniej mimo fabrycznie nowej chłodnicy - tak więc nie oszczędzajcie na czujnikach.



to wydaje się być bez sensu to ten czujnik podaje sygnał jedynie do ecu
a całe sterowanie temp chłodziwa odbywa się za pomocą termostatu
i nieznanego algorytmu w zegarach które to steruja wiatrakami

ciekawe :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2010 10:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
maciu napisał(a):
zioolko napisał(a):
ps/ot
po wymianie czujnika temperatury w bloku silnika, temp cieczy nie przekracza 90 stopni celsjusza, co zdarzało się wcześniej mimo fabrycznie nowej chłodnicy - tak więc nie oszczędzajcie na czujnikach.



to wydaje się być bez sensu to ten czujnik podaje sygnał jedynie do ecu
a całe sterowanie temp chłodziwa odbywa się za pomocą termostatu
i nieznanego algorytmu w zegarach które to steruja wiatrakami

ciekawe :)


wiem, ale wynik jest taki a nie inny. Być może złe parametry podawane przez lambde, g28 i czujnik temp powodują przegrzewanie silnika (np spalanie stukowe).

czujnika spalania stukowego jeszcze nie wymieniałem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2010 10:46:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
są dwa.com.pl :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2010 21:56:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Czy poniższy błąd dotyczy właśnie czujnika prędkości obrotowej silnika :?: :

00529 - Engine Speed Signal Missing
28-10 - Short to B+ - Intermittent


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2010 21:57:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
tak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: