.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.sty.2025 00:48:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.5 TDI: glosny szum silnika + utrata mocy...
PostNapisane: 23.maja.2005 10:58:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
A6 2.5 TDI (4B), 1998
225 000 km
wszelkie testy ok.


problem dosc osobliwy - na cieplym silniku nagle przy ruszaniu pojawia sie glosny szum (dokladnie taki jak przy otwartym oknie przy duzej predkosci) po lewej (chyba) stronie silnika. jest to tak glosne, ze wyraznie slychac w srodku przy wlaczonym audio. towarzyszy temu ok 50% spadek mocy + dlawienie sie w zakresie 1.6 - 2.0 rpm (czyli powyzej momentu). szum slychac na 2ce i na 3ce.

sprezarka jest ok (wymontowana i sprawdzona), wszelkie inne cuda rowniez. testowany byl chyba z 5 razy i test niczego nie wywala.

ten dziwny objaw pojawia sie nagle i nagle zanika. czasem towarzyszy temu zaslona dymna (czarna). jak nie ma tego efektu, to z rury nie leci nic (doslownie nic) a niunia zawija asfalt.

znajomy mechanik stwierdzil, ze moze byc to zawor (ten od powietrza, do ktorego jest dostep po wymontowaniu sprezarki ) albo filtr powietrza. dzis wymienie filtr.

jakies sugestie, drodzy koledzy?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 11:03:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
batory i brak mocy = nieszczelnośc w dolocie za turbo

dziwne ze jest nie ciągle... jak jest batory nie wciskaj do oporu
szkoda turbawki

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 12:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zdecydowanie nie jest ciagle. po raz pierwszy zjawisko pojawilo sie tydzien temu. w srode diagnostyk powiedzial, ze byc moze zawor sie zapiekl - bylo ok do niedzieli (wczoraj). w niedziele zaczelo sie na dobre - pare minut dobrze, pare zle. dzis rano bylo ok. :/

nieszczelnosc chyba wyszlaby podczas testow w trakcie jazdy...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 12:58:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Głośny szum np. to zasysane powietrze.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 13:41:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Jara napisał(a):
Głośny szum np. to zasysane powietrze.

raczej uciekajace powietrze ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 13:42:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
Jara napisał(a):
Głośny szum np. to zasysane powietrze.

raczej uciekajace powietrze ;-)


dokładnie, nie mylmy czkawki z... ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 15:44:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
zobacz przeowd laczocy turbo z intercoolerem pewnie jest przetarty
u mnie tak bylo i za sprawa tego stalem sie wlascicielem swojego samochodu:)

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 15:47:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Pablos napisał(a):
zobacz przeowd laczocy turbo z intercoolerem pewnie jest przetarty
u mnie tak bylo i za sprawa tego stalem sie wlascicielem swojego samochodu:)


w takim wypadku byłby batory i spadek mocy cały czas

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 20:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
po wymianie filtru powietrza (wygladal jak gacie) nadal to samo. do efektow doszlo cos jeszcze: jak wcisne na 2ce to po 3000 rpm zaczyna sie delikatna czkawka - nie ciagnie, nie przyspiesza plynnie - lecz tak jakbym pulsacyjnie naciskal pedal gazu... to samo na 3ce.

aaa... nigdy wiecej diesel'a.

jutro sprawdze przewod. dziekuje serdecznie za rady.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 20:31:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
meszrum napisał(a):

aaa... nigdy wiecej diesel'a.




aaa mam nadzieje ze zmienisz zdanie jak zmienisz mechanika
i zacznie jeździć jak powinien... miałes kiedyś auto z turbiną?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 20:40:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mialem :)

wiem jak sie poslugiwac takimi wynalazkami (czekam na rozgrzanie oleju zanim przekrocze 2500 rpm; nie wylaczam po ostrej jezdzie od razu - czekam az turbina pojdzie spac etc).

sek w tym, ze ten mechanik jest bardzo dobry - zna TDI na pamiec - sam ma 2 sztuki...
albo moze nie jest taki dobry w takim razie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 21:19:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
aaa... nigdy wiecej diesel'a.

bo bardzo dobre diesle skonczyly sie na C4/A6 ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 21:44:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Święta prawda Bilu :peace:

Czy diagnostyka była robiona w czasie jazdy? po co pytam jak to jasne ;-)
Jeśli zawór to chyba tylko sterowanie turbiny, trzeba by go odłączyć i kierownicę tylko na łopatki turbiny, wtedy nie powinno zdziwiać z obrotami. Ale błąd wastegate powinien również wskazać vag :|

Sprawdź też szczelność samego IC, a przewody doprow. muss.

I jeszcze jedno, dokładnie tak jak napisał maciu , zmień magika bo silnik ma śmigać , tam czarów nie ma :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 22:14:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, w trakcie jazdy...

szum wskazuje chyba na nieszczelnosc. wiecej bede wiedziec w sobote (dzien, w ktorym niunia powroci z zaswiatow :D ).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: