RomanS napisał(a):
Przy ręcznej zmianie biegu na wyższy tiptronik nie działa wg Twojego "widzimisie". Ty dajesz "+" kiedy chcesz ale on to zrealizuje tylko wtedy gdy uzna że już sa do tego warunki, tzn. odpowiednia predkość, obciążenie i obroty silnika. Gdzieś o tym czytałem, byc może nawet w instrukcji obsługi auta, brzmiało logicznie i u mnie tak działa.
Gdy naciskanie "+" nie daje efektu wystarczy najczęściej podnieść obroty i wtedy przyjmuje.
Mało tego, gdy nie zrealizuje Twojego "+" bo uzna, że to niedobry moment, to gdy dodasz gazu wtedy sam zmieni bieg. Tez tak się u mnie dzieje.
Napisałem to w stylu troche łopatologicznym ale chodzi mi o sens a tak było najkrócej
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
odnoszę wrażenie, że autorowi wątku chodzi o niedziałanie dźwigni - to dosyć częsta usterka.
Ty, z kolei, napisałeś o względnie rzadkich przypadkach, gdy biegu zmienić się nie da [np. redukcja przy 4000 rpm/następny bieg przy 1000 rpm].
jeżeli wyższego biegu nie można włączyć np. przy 2000 rpm, to należy rozebrać element przełączający [tam jest elektromagnes].