.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:52:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.8 AAH Avant QUATTRO] Temperatura- dalsze problemy
PostNapisane: 14.gru.2009 20:57:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
Witam,

potrzebuję schemat silnika pokazujący czujnik temp płynu chłodniczego, nie wiem gdzie mam go szukać.


Ostatnio edytowano 10.mar.2010 19:32:57 przez mastacrx, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.8 AAH Avant QUATTRO] Czujnik temp płynu chłodz
PostNapisane: 14.gru.2009 21:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mastacrx napisał(a):
Witam,

potrzebuję schemat czujnika temp płynu chłodniczego, nie wiem gdzie mam go szukać.

co to znaczy schemat?
Czujnik to termistor. Rezystor który zmienia rezystancję pod wpływem temperatury.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 21:04:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
po stronie pasazera z tylu silnika na rurze wodnej na wysokosci glowicy pod gumowym kaprurkiem masz wtyczke 4-lub 3 pinowa wlasnie do czujnika temperatury cieczy chlodzacej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2009 21:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
hans napisał(a):
po stronie pasazera z tylu silnika na rurze wodnej na wysokosci glowicy pod gumowym kaprurkiem masz wtyczke 4-lub 3 pinowa wlasnie do czujnika temperatury cieczy chlodzacej


dzięki za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 21:57:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
jeszcze mam prośbę o numer części z etki tego czujnika, kupiłem używkę ale po tygodniu padła, czy to prawda, że nie produkuja już 4 pinowych i można bez problemu stosować 3 pinowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 22:38:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak to prawda.
034 919 369 C

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 13:43:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
a podałbyś mi jeszcze nr z etki czujnika temp w zegarach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 17:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
mastacrx napisał(a):
a podałbyś mi jeszcze nr z etki czujnika temp w zegarach


Właśnie podał go wyżej. I dotyczy on wskazania na desce rozdzielczej a nie w zegarach.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2010 10:08:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
bo już sie zamotałem ten czujnik wchodzi w króciec za dolotem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 19:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
Kolego poniżej rysunek silnika AAH z oznaczeniem czujników:
Obrazek
-czujnik z oznaczeniem G62 to czujnik temperatury cieczy chłodzącej i ma dwa piny kosztuje około 20zł
-czujnik F76 bodajże 4 pinowy elektroniczny termoprzełącznik temperatury cieczy chłodzącej

a na przyszłość polecam stronkę http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=cool


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 06:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
a czy ten f76 ma wpływ na wskazania temp?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 19:37:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
jeśli dobrze pamiętam to kiedy u mnie były cuda na wskaźniku temperatury to wymieniłem g62 i przeszło.... kosztował 18zł i wymiana nie jest trudna... co do f76 to jego wymieniałem jak silnik dziwnie pacował w pewnych przedziałach temperatur chłodziwa - to znaczy jak był zimny jezdił kiepsko jak się"troche" zagrzał miał super przyśpieszenie, a jak doszedł do 90stC to znowu miał muła... koszt tego F76 coś około 100zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 12:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
kupiłem meyle i bosha, 192 zł razem, g62 w ASO 470zł...haha


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2010 00:52:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
no ceny w ASO bardzo przystępne :D a mój kumpel zawsze kupuje w ASO ciekawe co by na to powiedział :D
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2010 11:05:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
na forach większość pisała plus minus 300zł, tyle byłbym w stanie tyle zapłacić ale 470 to już przegięcie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 18:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
no i dalszy ciąg historii...jestem właśnie po wymianie czujnika g62, zniknęło przekłamanie między vagiem, a deską rozdzielczą natomiast wentylatory zdecydowanie za późno się włączają przy 100,112 C, dodatkową dziwną rzeczą jest fakt, że dolny wąż jest minimalnie mniej ciepły od górnego, wskazuje to na zakamienioną chłodnice? Na trasie silnik trzyma 90C, a na postoju dochodzi do 100, 112, czy to wina czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów? Jaki jest jego koszt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2010 15:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
widzę że troche czasu mineło i nikt nie odpisał więc może warto zapytać przy jakich temperaturach powinny się właczać 1 i 2 bieg wentylatorów w takim autku z takim motorem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 15:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Coś koło 95 stopni (wyłączenie 84) i 102 stopnie (wyłączenie 91) się włączają.

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: