.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 17:15:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 1993] 2.8 AAH, dziwny szlam w rurach
PostNapisane: 10.mar.2010 18:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
Co to jest za "masa" i czym wywołana? Znajduje się w rurkach idących z pokryw zaworów i tym dużym plastiku pod pokrywą silnika.

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 19:00:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Te rury to (chyba) odma, a ten szlam to (chyba) mieszanina kiepskiego oleju z wodą. Pewnie pod korkiem 710 i na bagnecie też najdziesz troszkę tego szlamu. Zmień olej jak najszybciej na jak najlepszy półsyntetyk, a co się da to wyczyść. Jeżeli wody w chłodnicy nie ubywa to nie ma tragedii.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 19:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
właśnie pod korkiem nie ma i bagnet czysty, mam zamiar przejść na 10w40 bo niedługo wymiana przypada, obecnie silnik zalany minerałem mobila :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 20:08:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Jakie trasy pokonujesz? Taki objaw może być również oznaką niedogrzania silnika. Jeśli robisz krótkie trasy, olej nie uzyskuje prawidłowej temperatury pracy...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 20:57:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
średnio wyjdzie 1 tysiąc miesięcznie, do pracy mam 22km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 21:00:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
A jak tam temperatura silnika? Termostat sprawny?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 21:36:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
właśnie z temperaturą walczę, wszystko jest w innym wątku ale napisze tu jeszcze raz:

no i dalszy ciąg historii...jestem właśnie po wymianie czujnika g62, zniknęło przekłamanie między vagiem, a deską rozdzielczą natomiast wentylatory zdecydowanie za późno się włączają przy 100,112 C, dodatkową dziwną rzeczą jest fakt, że dolny wąż jest minimalnie mniej ciepły od górnego, wskazuje to na zakamienioną chłodnice? Na trasie silnik trzyma 90C, a na postoju dochodzi do 100, 112, 2 razy wymieniałem termostaty, obecnie jest zamontowany ori z ASO, czy to wina czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów? Jaki jest jego koszt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 23:24:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
To tzw. szlam olejowy - zimą normalna rzecz, efekt wymieszania wody w postaci pary wodnej z olejem silnikowym.
Jeśli uszkodzona jest uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy miesza sie z olejem, to olej robi się własnie taki.
Gdy pozwolisz silnikowi trochę pokręcić w długiej trasie, to wilgoć z oleju odparuje i tego nie będzie.
Proponuję zmienic olej na pólsyntetyk.
Ja bym z wentylatorami i układem chłodzenia za duzo nie kombinował. Jesli płyn w układzie chłodzenia na postoju się nie gotuje, to jest OK.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 00:17:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Popieram , ten szlam to normalka przy krótkich trasach praca dom, silnik się nie dogrzewa i wilgoć w połączeniu z oleje daje taki efekt . Olej i poczekaj na cieplejsze dni.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 10:54:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Gorzej, jak ten szlam zamarznie i zatka odmę. Ja bym chociaż trochę przeczyścił.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: