.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 20:04:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi 100 c3 2.3 NF] jakie sprezanie??
PostNapisane: 08.mar.2010 19:35:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 18:09:38
Posty: 25
Lokalizacja: Kielce
Witam, chcialbym spytac jakie powinno byc sprezanie na tlokach. Dzis sprawdzalem i wyszlo(patrzac od strony rozrzadu)pierwszy 10, drugi 10, trzeci 10, czwarty 8.5, piaty 10,8. Czy to 8.5 to juz nedza?? Roznica pomiedzy najgorszym a najlepszym jest juz znaczna?? Na sasiednich jest najwieksza i najmniejsza wartosc ma to jakis wplyw na kondycje silnika?? jakie powinno byc sprezanie?? Mam przejechane 320 tys km, czy przy takim przebiegu jest jeszcze dobrze??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 00:10:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Oprócz 4 - super, zrób w nim jeszcze próbę "na mokro".

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 23:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Próba olejowa to oprócz zwykłego pomiaru podstawa. Będziesz wiedział, czy ucieka górą lub dołem. Co do samej wartości nie jest to szczyt marzeń. Mój miał po 12.5 bara tyle, że nie smigam na gazie;] Podejrzewam, że Twój silnik w zyćiu swoje juz widział.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 23:40:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Na 90 % ciśnienie ucieka przez zawór.
Dolna, dopuszczalna wartość, to 8 bar. Ponizej tej wartosci, ( jesli ciśnienie nie ucieka przez zawory ) są spore przedmuchy ze skrzyni korbowej.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 16:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 18:09:38
Posty: 25
Lokalizacja: Kielce
Simon_pg0 napisał(a):
Próba olejowa to oprócz zwykłego pomiaru podstawa. Będziesz wiedział, czy ucieka górą lub dołem. Co do samej wartości nie jest to szczyt marzeń. Mój miał po 12.5 bara tyle, że nie smigam na gazie;] Podejrzewam, że Twój silnik w zyćiu swoje juz widział.

Na gazie zrobilem osiem tysiecy.Czyzby juz mu dal rade?? Skoro miales 12.5 to ile mocy juz ubylo z mojego silnika?? jest sens zaczac cos w nim wymieniac i regenerowac?? CZy jeszcze za wczesnie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 16:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 18:09:38
Posty: 25
Lokalizacja: Kielce
I jeszcze jedno pytanie. Jaki moze byc koszt w przyblizeniu zrobienia tych zaworow i ewentualnie pierscieni???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 16:41:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 18:09:38
Posty: 25
Lokalizacja: Kielce
A ile oleju na tlok przy sprawdzaniu na mokro?? Mam zamiar zmieniac olej mam obecnie zalany 15W40 Mobila. jaki polecacie i dlaczego??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 22:10:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Ja uważam, że na benzyniaka z 320 na szafie ( a w rzeczywistości o xx więcej)10 to dobry wynik. Oleju do próby z 10ml. A o oleju do silnika to na podstawie informacji z forum możesz napisać doktorat.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 23:00:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Mikolaj2.3 napisał(a):
I jeszcze jedno pytanie. Jaki moze byc koszt w przyblizeniu zrobienia tych zaworow i ewentualnie pierscieni???
Nie zawracaj sobie tą kompresją głowy. Głowicę moze jest sens regenerować , remontowac silnik na pewno nie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2010 21:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Kwestia gustu. Jeśli ktoś planuje jeszcze troszkę pośmigać remont się opłaca. Byle tylko zrobił ktoś go z głową. Naprawa głowicy to temat rzeka, bo dopiero po rozebraniu okaże się co trzeba zrobić. Znając życie: prowadnice, szlif zaworów i gniazd lub wymiana tych pierwszych na nowe. Osobiście wolę jednak zmęczone życiem ale oryginalne;] Do tego planowanie i jeśli potrzeba osiowanie wałka rozrządu w głowicy (przegrzanie, lub większe niż dopuszczalne luzy). Uszczelniacze oczywiście. Ja tak ogarnąłem temat i jestem mega zadowolony....


Co do tempa zabijania silnika przez gaz, to jeśli było już słabo nabenzynce to gaz szybko dokończy kwestię;/

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: