.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:01:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Duże spalenie Audi 80 B4 94r ABT i niska moc
PostNapisane: 08.lut.2010 21:59:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 12:01:24
Posty: 6
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Witam.
Panowie od pewnego czasu w Audi które jeździ w rodzinie występuje duże spalanie. Audi 80 b4 2.0 90km ABT. Jeżdżę głównie do szkoły 7km w jedną stronę, nie przez miasto. Staram się trzymać 3500 rmp .Pali średnio 15-16 litrów wcześniej palił 20 a nawet czasem więcej, więc pojechałem na komputer i okazało się iż był uszkodzony czujnik od temperatury i auto chodziło na ssaniu.Teraz po wymianie spalanie spadło ale i tak na pełnym baku robię max 410-420 km. Pełnym tj. 70 litrów, bo tyle mi wchodzi. Dodatkowo do tego od czasu do czasu falują obroty tj. opadają poniżej 1000rpm i auto prawie gaśnie. Jeżdżę na PB 95.Wszystkie filtry i płyny nie dawno zmieniane, jak i świece. Dodatkowo auto ma mało mocy jak na te 90 km. Jeżdżąc samemu na prostej jak się go przegoni ciężko wydusić coś powyżej 140km/h a i do 100km zbiera się gorzej niż stary passat b3 1.6 80km i gorzej od kumpla golfa II 1.3. Ogólnie nie ma czym jechać. Auto nigdy nie widziało gazu na blacie 201 tysięcy km.Kiedyś tak nie było. Prosiłbym o jakąś pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 09:23:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
Staram się trzymać 3500 rmp .Pali średnio 15-16 litrów

Naprawde tak jezdzisz :?: Przy tych obrotach na tym dystansie, to spanie masz OK

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 09:28:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Ej tam, że spalanie ok. Na "piątce" to jest pewnie ze 120 km/h. To nie V8, żeby tyle połykać. Ewidentnie coś jest nie tak.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 09:32:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
sebolec napisał(a):
Ewidentnie coś jest nie tak.
Z kierowcą. :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 10:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Lambda żyje?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 10:31:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Wątpię. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 12:53:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 12:01:24
Posty: 6
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Tych 3500rpm to się tak kurczowo nie trzymam ;) średnio jeżdżę 80-100 jak gdzieś w trasę i są warunki to 110-120. Mimo wszystko spalanie i tak jest za duże. A co do kierowcy to wszystko ze mną ok, drodzy użytkownicy :P Sonda raczej ok bo by mi gość powiedział jak sprawdzał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 13:09:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Skoro wiesz, że masz wszystko sprawne, bo inaczej mechanik na pewno by powiedział, to po co pytasz?

Dobra rada nadal aktualna - sprawdź sondę.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 19:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 12:01:24
Posty: 6
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
ok sprawdzę i dam znać, dzięki za nakierowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 00:22:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Sprawdź też katalizator skoro piszesz, że ciężko osiągnąć 140 km/h. Polecam też czasem pogonić go na wyższych obrotach. Co do spalania to stanowczo za dużo. Ten silniczek nawet na takich dystansach jak Ty robisz to zimą powinien max.11-12 l/100 spalić. Moje ABT paliło mi gazu w miejskiej eksploatacji zimą ok.14-15.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 11:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 12:01:24
Posty: 6
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Wczoraj rozsypał się wydech, jak się okazało katalizator był całkiem pusty.Zmieniłem na Strumiennicę i wydaje mi się iż auto lepiej jedzie, jednakże może mi się wydawać, sprawdzę to jak drogi będą czarne ;)

_________________
B4 2.0 ABT 2008->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 13:48:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 12:01:24
Posty: 6
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Termostat był walnięty. Zmieniłem, zalałem Vervy 98 i spalanie na trasie przy 100-120 7l ;) Moc również jest w normie. Dzięki za pomoc

_________________
B4 2.0 ABT 2008->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2010 10:10:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Dobrze że znalazłeś przyczynę wysokiego spalania :) jak mozesz to wedytuj tytuł tematu dodając do tego dopiskę "Rozwiązanie" albo "naprawione" przyda się dla innych.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2010 09:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jak to się stało że wcześniej tego nie zauważyłeś? Przy jazdach poza miastem temperatura zamiast rosnąć pewnie malała gdy tylko się rozpędziłeś do 100km/h. No ale grunt że masz już w normie i do tego pełna ekonomia. Tylko z tą strumiennicą się zastanów bo przez nią spaliny zbyt rozpędzone trafiają do tłumika środkowego i prędko go możesz wykończyć. A mocy i tak się nie zyskuje. W tym silniku chyba nic nie podnosi mocy ;) poza pedałem.

PS. Jak chcesz to mam w piwnicy oryginalny (i wyglądający w środku zdrowo) katalizator do tego modelu tylko został wycięty bo mu się tzw flansza upaliła -nie wiem czy tak to się fachowo nazywa, no ta kryza stanowiąca złącze do kolektora.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: