.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.gru.2024 22:32:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2010 18:14:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ja mam AEC, więc mam 100mm.
Chcę założyć dwie flansze z V8 i do tego przeguby z V8. Zaraz idę pomierzyć czy wejdą na moje półośki.
Zauważyłem, że ori flansza jest krótsza o jakiś 1cm (zaraz wszystko pomierzę i wkleję fotki) i to krótsza na samym wałku, nie na kołnierzu. Tak więc uzasadnionym jest włożenie flanszy z V8, w moim przypadku dwóch, bo moja prawa łapałaby wielowypustem tylko na długości 1cm.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2010 20:21:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Des dlaczego nie zastosowano tego modu seryjnie np w opcji? Jakies wady lub ograniczenia jednak musza byc.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2010 21:26:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12006
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wada jest taka, że jak ktoś nie umie jeździć (czyli 50% naszych kieruffcuf) to łatwo uszkodzi torsena, jak i każdy LSD. Dlatego w codziennej jeździe nie daje się takich rzeczy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2010 21:42:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
quattrowentylator napisał(a):
wada jest taka, że jak ktoś nie umie jeździć (czyli 50% naszych kieruffcuf) to łatwo uszkodzi torsena, jak i każdy LSD. Dlatego w codziennej jeździe nie daje się takich rzeczy.


Możesz rozwinąć w jaki to sposób mozna go uszkodzić :?:

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2010 22:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Łożyska maja ten sam wymiar, więc zostają te same.
Obrazek

Co do flansz to najłatwiej jest w S2, bo tam są flansze o kołnierzu 108 i można wykorzystać flansze z V8. W przypadku pozostałych trzeba dobierać prawe, a z racji tego, ze mają krótszy wielowypust to trzeba podłożyć podkładki, żeby nie zblokować mechanizmu przy dokręcaniu (info by derbiak). Ma to jak najbardziej sens. Zastanawia mnie tylko co z tym krótszym wielowypustem?
Obrazek
Ten z lewej jest długi na 24mm a łapie na długości 7-8 mm. Ten z V8 na długości 16-17 mm. Wiadomo, że lepszy jest ten z V8, ale są przypadki powszechnie znane jazdy na torsenie z flanszami od 7A (100 mm) i to jeżdżą całkiem śmiało.
Przejmować się tym, czy olać?

ps. Uszczelniacz jest taki sam jak w V8 45/122/8 (jest lekko wkląsły więc szerokość mierzona od najwyższego punktu do najniższego to 23 mm).

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2010 23:23:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Pawlo napisał(a):
quattrowentylator napisał(a):
wada jest taka, że jak ktoś nie umie jeździć (czyli 50% naszych kieruffcuf) to łatwo uszkodzi torsena, jak i każdy LSD. Dlatego w codziennej jeździe nie daje się takich rzeczy.


Możesz rozwinąć w jaki to sposób mozna go uszkodzić :?:


Trzeba robić delikatne ciasne nawroty ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 08:00:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
DeS napisał(a):
Trzeba robić delikatne ciasne nawroty ;)


wg moich doświadczeń nie ma znaczenia - torsen wytrzyma ;)
W sumie centralny torsen też ma duże różnice prędkości w ciasnych nawrotach i producent nic nie pisze o żadnych ograniczeniach w korzystaniu z mocy "w nawrotach".

Większym problemem jest "stawianie" auta bokiem przy silnym rozpędzaniu gdy jedna strona traci przyczepność, niewprawny kierowca może coś "nawywijać". Szczególnie niebezpieczne gdy efekt pojawi się przy dużej prędkości. Wszystkie układy oparte na hamowaniu koła "uciekającego" działają do prędkości 40km/h więc nie powodują dysproporcji w sile napędowej "stornami" przy dużych prędkościach.

PS. właśnie w ciasnych nawrotach i przy ruszaniu "w skręcie" daje torsen najwięcej frajdy bo pozwala jechać jak na zblokowanym - czyli podobnie do gokart'a - ruszasz i od razu jedziesz bokiem nawet na asfalcie. Oczywiście półośki jak przy każdym ślizganiu na dużej przyczepności są mocno przeciążane.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 19:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Odgrzeje kotleta, bo też bym chciał pojeździć double torsenem na zimę :622:

Czy można przełożyć do mostu AEC (flansze 100mm) torsena wraz z flanszami z V8 (108mm) i podłączyć to do gratów z S2?
Chodzi mi o to, żeby dyfer z S2 pozostał nienaruszony i kompletny, gotowy do powrotu pod auto w razie wu (bez jakichkolwiek dodatkowych przekładek flansz, półosi, przegubów, itp).

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 19:54:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Bez problemu. Jeśli tylko masz główne przełożenie 4,11 to tak, bo AEC ma właśnie takie przełożenie.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 08:39:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co sprawdziłem ETCE to dyfer AYV oraz dyfer AEC maja to samo przelożenie 4,11

Czy jeszcze o czymś muszę wiedzieć, zakładając że kupię pełny dyfer AEC i V8, a chce to włożyć zamiast dyfra z S2?

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 09:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Do AEC zakładasz torsena i flansze z V8, wtedy wielowypust będzie trzymał tak samo jak w V8, czyli prawidłowo.
Jedyny problem jest taki, że flansze z V8 są na przeguby 108, ale Ty masz eSkę więc powinieneś mieć również tylne przeguby na 108.
Nie ma żadnych innych niespodzianek.

Ja mam przeguby 100 więc musiałem kupić całe półośki z S2.

Powodzenia :)

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 12:09:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki zserty za upewnienie!
Właśnie tak to sobie wyobrażałem, tylko miałem wątpliwości bo etka dla flansz z S2 108mm i V8 108mm pokazuje różne numery, stąd mój niepokój ;)

Czyli wszystko się zgadza, rozmiar flansz oraz przełożenie dyfra.

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 13:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
czyli żeby było jasne: jeżdżą bez problemu dyfry w b3 i b4 z torsenem i ori flanszami? da rade, jest to bezpieczne? czy bez flansz s2 lub v8 sie nie obejdzie?

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 18:15:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Też się właśnie zastanawiam, czemu nie może zostać lewa flansza gruba (ta co łapię zębatkę blokującą) w oryginalnym uszczelniaczu, ale oczywiście bez zębatki blokującej.
Nie mam jeszcze dyfra V8 więc ciężko coś przymierzyć ;)

Czy widełki załączające blokadę też się demontuje?


Tu fotorelacja dla ciekawskich http://forums.eurocca.net/showthread.ph ... -Rear-Diff

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 13:53:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Można jeździć na ori flanszach z B3 ale ja nie polecam ponieważ łapie ona
dyfer swoim wieloklinem tylko na długości 7mm. Poza tym skręcając ją śrubą blokujemy mechanizm. Dlatego stosuje się podkładki.
Gwałtowne ruszenie na asfalcie lub strzał ze sprzęgła może obrócić wałek flanszy i jesteśmy w dupie.
Oryginalna flansza od V8 jest dłuższa i łapie na długości prawie 3 cm i odchodzi mam problem podkładek.
Flansza od S2 też się nie nadaje, ponieważ jest tak samo krótka jak inne, przez tą właśnie blokadę. Zakładając torsena pozbywamy się widełek, pierścienia oraz krótkiej flanszy od blokady.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 21:08:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
OK, jeszcze nie doszedł do mnie dyfer V8 więc nie mam porównania długości wieloklinów.
Tak jak mówisz, lepiej żeby się nic nie wysrało.

Jak kogoś interesuje, to aktualna cena uszczelniacza flanszy od V8 wynosi 240zł (bez rabatów).

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 21:24:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Poskładałem dyfer do kupy i chyba wyszła kupa. Założyłem obie flansze z V8 i taka szpara została:
Obrazek




Tak ma zostać?

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 21:31:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Dlaczego nie zostawiłeś prawej ori S2?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 21:40:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Bo prawa ori S2 ciągle jeździ na aucie. Torsen przełożyłem do dyfra od 7A (AEC).
To mogą czy nie mogą być dwie flansze od V8?

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 07:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
A w czym ta przerwa Ci przeszkadza? Jeśli uszczelniacz trzyma a flansza łapie mechanizm to wszystko jest w porządku. Wszystko powinno być w porządku.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: