.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 19:34:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 D11] Przekładnia / Mcpherson - usterka
PostNapisane: 23.mar.2010 21:04:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Od kilku miesięcy przy dodatnich temperaturach (5. 10 stopni powyżej zera) w fałce pojawiały sie od czasu do czasu przy skrętach stuki, przy kręceniu kierownicą. Ponieważ wspomaganie działało ok, nic nie ciekło obstawiałem łożyska mcphersona.
Przy temp poniżej zera było zawsze OK.
Dzisiaj przy parkowaniu wjechałem przednim kołem na krawężnik i przy skręcaniu pojawiło się kilkukrotne puknięcie - dużo głosniejsze niż kiedyś.
Przed chwilą wracając do domu zauważyłem, że oprócz nasilonych dużo głośniejszych puknięć przy skrętach, kierownica dwa razu przycięła się /nie chciała samoistnie odbić przy skręcie (skręt w lewo 90 stopni).

Jeżeli chodzi o wspomaganie - przycinanie pracy kierownicy (oraz wycieki płynu) miałem rok temu przed regeneracją pompy wspomagania.
Pompa jest dalej na gwarancji, na chwile obecną pompę bym więc wykluczył - nie ma z niej wycieków (chyba że padła nie cieknąc)
Gruszkę podciśnienia sprawdzałem - starcza na 30 wdpepnięć hamulca.
Od kilku dni jednak w czasie jazdy zapala mi się sporadycznie ikona (!) wskazująca na problem ciśnienia w układzie - czy jakby magiel był nieszczelny to ciśnienie w układzie na tyle by spadło aby check zadziałał?

Pytanie czy definitywnie obstawiać magiel, czy jest możliwość aby rozsypane łożysko mcphersona dawało taki nagły opór (brak odbicia kierownicy)?

Jutro będe na warsztacie sprawdzał, ale ponieważ stuki nie są cały czas to na podnośniku moga się nie pojawić.

Bonusowe pytanie to takie czy ma ktoś na sprzedaż taki magiel igiełkę z rocznika 96 lub 97 o numerze 4A1422066


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 21:59:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
sporadyczne zapalanie (!) może być spowodowane niskim stanem
któregoś z płynów

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 22:21:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Stan płynów max.
kabelki i czujniki w zbiorniczkach posprawdzane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 22:29:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to odepnij z czujnika w serwie i pojezdzij pare dni

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 22:31:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
generalnie nie chce robić testów i jeździć z zacinającą i nie odbijającą kierownicą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 23:33:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Dźwignij przód i skręcaj kołami trzymając za któreś z nich (zacznij od tego hałasującego). Uszkodzenie łożyska będzie się objawiać przeskakiwaniem sprężyny i wyraźnymi hałasami. Moje łożysko było pęknięte w pół... (w piątek wymieniłem oba :D).

Kiedyś tam w 100 miałem podobny motyw - doszło do tego, że przy mocnym skręcie sprężyna przeskakiwała i auto potem ciągnęło w stronę ostatniego skrętu (po skręcie do oporu w drugą stronę, po "odkręceniu" sprężyny, auto jechało normalnie).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2010 21:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
ani łożysko, ani sprężyna, ani wspomaganie - wykręciła sie śruba łącząca drążek kierownicy z maglownicą. Wykręciła się i wygieła się od napier... w sąsiednie rzeczy w literę L. Ktoś przykręcając kiedyś drążek nie zagiął flanszy zabezpieczającej.
Byłem w szoku jak to zobaczyłem. Śruba się całkiem wykręciła, wieć dałem tam nową.
Dalej Bardzo delikatnie coś dalej puka przy skręcaniu kół w miejscu (na podnośniku nie). Na spokojnie sobie teraz łożyska wymienie - ważne, że znowy auto skręca tam gdzie mu każe i tak jak ja chce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2010 09:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
Gratuluje znalezienia usterki była to bardzo niebezpieczna usterka masz szczęście ,że w pore ją znalazłeś mogło ci się zblokować na amen podczas jazdy i strach pomyśleć co mogło się stać.Pozdrawiam
:peace:

_________________
audi coupe 1.9l 1981r bylo
audi coupe 2.3l 1987r było
audi 90 quattro 2.3l 1987r było
audi 200 quattro 2.1l 1987r bylo
audi 200 quattro 1987r z silnikiem v8 3.6l bylo
audi 200 quattro 2.3l 1987r bylo
audi v8 4.2l 1993r automat bylo i jest
audi coupe 2.2l 1983r bylo
audi a4 2.5 tdi v6 1999r kibel straszny było
audi coupe 2.3 1987r było
audi a6 c4 2.5 tdi r5 1997 było
audi v8 4.2 automat1993 powróciła na dożywocie
http://www.youtube.com/watch?v=yyzdedIDyvQ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: