.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 20:04:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 1,8 ADR] ciśnienie oleju
PostNapisane: 23.mar.2010 00:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 10:39:30
Posty: 16
Lokalizacja: mazury,avola
Auto: A4B5
Witam. przebieg około 150kkm kilka razy w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju ,wczoraj sprawdziłem ciśnienie przy temperaturze 90 stopni,jest1,5bara oczywiście przy 900 obr ,przy2000 obr jest2,5bara ,zaniepokoiło to mnie ponieważ w kwietniu mam do pokonania jednym ciągiem 3,5tys km olej mobil 1semisyntetyk .Co mi radzicie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 01:12:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Przebieg jaki podajesz przy ciśnieniach jakie zmierzyłeś pomnożył bym x2.
Producent podaje ciśnienie na wolnych obrotach 1.0 do 3.5 bar a przy 3000 rpm ciśnienie 5.0 do 7.0 bar. Z tym że ciśnienie dolne należy uznać za graniczące ze śmiercią silnika. (w moim poprzednim c4 miałem na wolnych 1.2 i przy 2000 2.0bara a panewki już miały luz i klepały mimo że ciśnienie mieściło się w normie)
Moja rada zmień olej i filtr , sprawdź czujnik ciśnienia i ruszaj w droge.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 23:56:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Podczas jazdy zapaliła sie kontrolka ?
Na zakrętach ?
Jesli tak, to dolej 2L oleju i cisnienie oleju samo podskoczy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2010 16:59:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 10:39:30
Posty: 16
Lokalizacja: mazury,avola
Auto: A4B5
Witam .Poziom oleju jest w porządku ,myślę raczej że jest to związane z wymianą oleju ,wymieniłem jesienią na półsyntetyk mobil 1 włoch jeżdził na tytanie od wymiany przejechałem 3 tys. myślę o dolaniu jakiegoś zagęszczacza , czy lepiej wymienić na15w40 :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2010 19:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Temat stary jak węgiel. Do wymiany pompa oleju.Padł zawór w pompie.
Poszukaj na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2010 22:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
rokie dlaczego podałeś mu wartości ciś z silika 1.8 turbo ?
wolnossące mają inaczej wolne ok 1.5 bar a przy 2000rpm 2.5 -4.5 bar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2010 22:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 10:39:30
Posty: 16
Lokalizacja: mazury,avola
Auto: A4B5
Witam.jestem obecnie uziemiony na sycylji więc siłą rzeczy nie wiele mogę,czy mogę prosić fotkę tego zaworu ,być może istnieje możliwość rozsądnego zwiększenia nacisku na sprężynę poprzez włożenie podkładki. Narzędzia oraz wiedzę mam,jednakże nie mogę sobie pozwolić na kilkudniowy postój.Dziękuję za zainteresowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2010 01:00:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Cytuj:
rokie dlaczego podałeś mu wartości ciś z silika 1.8 turbo ?
wolnossące mają inaczej wolne ok 1.5 bar a przy 2000rpm 2.5 -4.5 bar

Dane podane przeze mnie są przepisane z elsy więc myślę że są poprawne. Silnik to 1.8 ADR 20V wolnossący. Gdzieś już czytałem że ktoś tak próbował z tymi podkładkami kombinować i nawet to działało, ale wymaga to ostrożności i nie drutował bym tak przed tak długim wyjazdem. Jaki olej stosował twój poprzednik ? Jeżeli minerał to zalej minerał ,wymień filtr a po powrocie pompa na stół najlepiej do wymiany i panewki do sprawdzenia.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2010 16:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 10:39:30
Posty: 16
Lokalizacja: mazury,avola
Auto: A4B5
Witam, o oleju napisałem wyżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 19:14:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
syczylyjczyk napisał(a):
Witam.jestem obecnie uziemiony na sycylji więc siłą rzeczy nie wiele mogę,czy mogę prosić fotkę tego zaworu ,być może istnieje możliwość rozsądnego zwiększenia nacisku na sprężynę poprzez włożenie podkładki. Narzędzia oraz wiedzę mam,jednakże nie mogę sobie pozwolić na kilkudniowy postój.Dziękuję za zainteresowanie.


Jeśli masz zdolności do podkręcania ciśnienia to dam Ci bardziej efektowny sposób.

Jak już dojdziesz w rozbiórce do pompy oleju to ją po prostu wymień bo to tylko 3 śruby więcej ;) .Pracy na kilka h :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 01:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 10:39:30
Posty: 16
Lokalizacja: mazury,avola
Auto: A4B5
Witam .Dziękuję za podpowiedzi,o efektach napiszę po powrocie .Sycylja to nie Włochy ,to jest dzika kraina.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: