.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:53:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AFN] Rosnące samoczynnie obroty.
PostNapisane: 24.mar.2010 22:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Witam
Mam mały problem z moim AFN-kiem. Otóż zauwżyłem ostanio że na biegu jałowym obroty nagle zaczynają samoczynnie wzrastać i rosna do ok 1200rpm i tak sie utrzymują. Nie pomaga gaszenie dopiero po przejechaniu parunastu metrów wraca do normy. Mieliście może podobny przypadek?
pozdrawiam

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2010 23:10:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
sprawdz czujnik temperatury plynu chlodniczego, pewnie po podpieciu kompa pojawi sie jego blad, jesli nie to cos z nastawnikiem w pompie

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 12:03:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Może być:
1. uszkodzony czujnik temperatury - podepnij VAGa i w grupie 007 sprawdź co i jak
2. uszkodzony czujnik temperatury paliwa (w pompie wtryskowej - koszt niewielki) - sprawdź jak wyżej w tej samej grupie
3. zapieczony pierścień przelewowy w pompie VP37 lub zabrudzony nastawnik
4. żle ustawiony kąt początku wtrysku
5. żle ustawiona dawka paliwa (deklem).
I raczej tyle do sprawdzenia.

Wszystko co potrzeba do sprawdzenia znajdziesz na forum :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 14:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zanieczyszczony nastawnik.
Co ma kąt wtrysku do falujących obrotów ?
To sam pytanie w kwestii zwiększonej gramatury ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 18:36:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
zauważyłem też że kontrolka świec żarowych na ciepłym silniku świeci około 45 sekund(zwykle 4, 6.
Nie mam narazie kabla diagnostzcznego więc z vag-owania narazie nici.

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rosnące samoczynnie obroty AFN
PostNapisane: 27.mar.2010 22:57:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
harley220 napisał(a):
Witam
Mam mały problem z moim AFN-kiem. Otóż zauwżyłem ostanio że na biegu jałowym obroty nagle zaczynają samoczynnie wzrastać i rosna do ok 1200rpm i tak sie utrzymują. Nie pomaga gaszenie dopiero po przejechaniu parunastu metrów wraca do normy. Mieliście może podobny przypadek?
pozdrawiam

A gdy obroty wejdą na 1200, czy silnik reaguje na pedał gazu? Jesli nie - na 99% masz problem z potencjometrem pedału gazu. Silniki TDI tak mają, że gdy ECU gubi sygnał z potencjometru, automatycznie podnosi obroty, właśnie do 1200 obr/min, żeby jako-tako dało sie jechać, a nawet zmieniać biegi

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 09:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
@cygaro-avant, bardzo słuszna uwaga :)
@baskecior, Co do zwiększonej dawki - spróbuj ustawić na pompie 0,5mg/H - objawy są ciekawe :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 13:43:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Cytuj:
A gdy obroty wejdą na 1200, czy silnik reaguje na pedał gazu? Jesli nie - na 99% masz problem z potencjometrem pedału gazu. Silniki TDI tak mają, że gdy ECU gubi sygnał z potencjometru, automatycznie podnosi obroty, właśnie do 1200 obr/min, żeby jako-tako dało się jechać, a nawet zmieniać biegi

Tak reaguje na dodanie gazu normalnie. Od 2 dni wróciło do normy brak rosnących obrotów i świeca również grzeje normalnie. Zobaczę czy objawy wrócą. Byłem u mechanika wczoraj się popytać to twierdził żę to przeplywka.
Ale była wymieniana jakieś rok temu na oryginalny.

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A4 tdi to samo
PostNapisane: 11.kwi.2010 22:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 19:53:08
Posty: 30
Lokalizacja: Wlkp
W moim A4 TDI z 2000 jest to samo tylko obroty rosną do 1700 po odpaleniu i powoli opadają do 1000-1100. Następuje to gdy kontrolka grzania świec świeci długo. Gdy odpali normalnie to to obroty nie szaleją. zjawisko to wystąpiło kilka razy gdzieś od miesiąca i chyba tylko an ciepłym silniku występuje. Komputer nie znalazł żadnego błędu sprawdzałem gdy kontrolka nie gasła i kilka razy w tym czasie - kontrola wszystkich systemów vagiem z laptopem i czysto. Nie wiem co to może być. Silnik AJM
L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2010 22:02:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Dziś wreszcie podłaczyłęm VAg-a i wypluło:

1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Czy muszę wymienic czujnik ??

obecnie falowania ustały ale tak jak kolega pisze wyżej długo grzeje swieca i po odpaleniu na ciepłym obroty wzrastaja do ok 1700 (jakby odpalał z wciśniętym pedałem przy) później sie normują...

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2010 22:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wyglada na to ze czujnik temp sie wysral ... ale zacnij od sprawdzenia kabelkologi ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2010 22:15:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
A gdzie w tdi znajduję się ten czujnik? :-)

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2010 17:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Czujnik wymieniony :D Błąd skasowany . Wszystko wróciło do normy ;)

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2010 22:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 19:53:08
Posty: 30
Lokalizacja: Wlkp
do k44761 silnik jest w grupie 01

podłączyłem jeszcze raz do komputera i też czujnik niedomaga trochę inny kod błędu ale czujnik ten sam

1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent

poza tematem
czy ktoś wie z czego wynikają inne nr błędów
po niemiecku znalazłęm coś takiego
De koelvloeistoftemperatuursensor bestaat eigenlijk uit twee sensoren (derhalve vier draden). Het ene gedeelte geeft het signaal aan het instrumentencluster (de meter in je dashboard) de andere levert data voor je motormanagement.
G2. Als de fout in deel naar het instrumentencluster zit, dan krijg je foutcodes als 00522 en/of 01039 en staat hij te boek als "G2" (Geber 2) en zal dan in VAG-COM waarschijnlijk in Control Module [17-Instrumenten] tevoorschijn komen.
G62. Wanneer de fout in het gedeelte zit wat data aan het motormanagement levert, dan treden foutcodes op als 16500 en/of 16501 en/of 16502 en/of 17663 en/of 17664. Hij krijgt dan de naam "G62" (Geber 62). Wil je die sensor uitlezen dan zul je moeten zoeken in de meetwaardeblokken van Control Module [01-Motor].

w moich spidach błędów ten 522 jest w spisie po polsku
( kody VAG - v.2006.11.14) a odczytany 17664 mam w spisie po angielsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: